Ritme baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Elin78, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    maar een baby van 3 weken door laten huilen? Zou hier tenminste niet werken, voor de kleine niet, maar ook voor mij niet. Man wat zou ik me dan rot voelen!

Meneer hier is ook een behoorlijk pittig ding, weet heel goed wat hij wil en wat hij dus niet wil. Dat laat hij dan ook weten. (hij heeft dan ook wel een achtergrond, 2 weken na de bevalling in het ziekenhuis gelegen. Pas na 5 dagen mocht hij bij mama op schoot). Hij huilt hier ook erg veel als hij alleen in de box of bed ligt. Ik laat hem dus eigenlijk nooit huilen, vooral omdat hij dat fysieke contact zo nodig heeft, omdat hij dat de eerste 2 weken van zijn leventje heeft gemist.

Als hij 's nachts niet wil slapen, dan laat ik hem lekker bij mij op de borst liggen en dan valt hij in slaap. Dan leg ik hem terug in zijn bedje en slaapt hij zo 4 a 5 uur door, tot de volgende voeding. Ik kan ook precies horen wanneer hij honger heeft of wanneer hij lekker bij mama wil zijn. Heeft hij honger, dan geven we hem ook altijd een flesje. Maar vaak is dit toch al met voedingstijd.
    We zien wel hoe dit gaat als hij ouder is, maar op dit moment heeft hij het fysieke contact gewoon nodig!

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ben het wel met moonlight eens, ik kan dat ook niet. Hij is nog zo klein en ik wil hem gewoon troosten en bij me nemen.

3. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik heb onze dochter ook nooit laten huilen hoor en ze is de eerste weken ook vaak bij ons op de arm in slaap gevallen. Dan legde we haar in haar eigen bedje en sliep ze meestal gewoon verder. En wij hebben totaal geen problemen met slapen met haar hoor, ze gaat wakker naar bed en valt dan lekker ik slaap.

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Nou dames het overdag wat meer wakker houden heeft hier gewerkt. Heb heerlijk geslapen vanacht :D. Om 23.30 voeding daarna doorgeslapen tot 4.00 uur voeding, 6.30 voeding, 9,00 voeding.
    Niet eens wakker geweest, gewoon na elke voeding meteen gaan slapen.

Vandaag is hij ook weer lekker vaak wakker geweest. Ik hoop dat het vanacht weer zo gaat.
    Ik laat ons zoontje trouwens ook echt niet doorhuilen. Ik hoor hem wel kreunen als hij aan het poepen is ofzo. Dan ga ik er ook niet heen. Alleen als het overgaat in huilen ben ik er snel bij (voordat het overgaat in krijsen!) aai over zijn bol, speentje in en de deur weer dicht.
    Tja als hij klaarwakker is in de nacht of echt krampjes heeft haal ik hem er wel uit om te troosten/kalmeren.

5. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    @sisqa Dat is precies wat ik bedoelde, als je kindje doorhuilt en een speentje dus niet helpt dan wel lekker troosten. Maar als je even je gezicht laat zien en lieve woordjes spreekt dan weet zo'n kleintje weer dat je er nog bent. Is heel vaak al voldoende volgens mij.
    Trouwens, wat goed joh!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

even een tip die ik van verschillende mensen zie; baby's die in het zieknhuis hebben gelegen zijn vaak erg gewend aan alle geluiden dar en slapen vaak beter als er een beetje geluid is, alsdat het helemaal stil is..

In en ziekenhuis is het nooit stil.. mischien helpt het.. sommige zetten een tikkende wekker in het kamertje of overdag slapen beneden.. zoizo gordijnen open overdag werkt vaak goed, dan leren ze sneller het ritme..van nacht en dag.

7. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Klopt ook van het ziekenhuis. isa heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen en sliep ook beter met geluiden om haar heen. Is inmiddels over hoor.

8. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Hoi,

Ik ben nu 9 weken mama en onze zoon wil vanaf de 3 weken ook tussen 19.00 en 22.00 niet naar zijn bedje..
    Hij wil gewoon bij ons zijn en dat doen we ook...
    Sinds 2 dagen word hij voort rond 21.00 wakker en wil dan nog even knuffelen, dus het wordt wel beter hoor...
    Hij slaapt wel al sinds 6 weken door van 22.30 tot 7.00 en daar zijn we natuurlijk blij mee.
    Succes en geef het de tijd komt vanzelf goed

9. bengel

bengel Niet meer actief

ik laat finn ook echt niet doorhuilen als ik 'hoor' dat er iets anders is..maar ik hoor ook wanneer het huilen voor aandacht/boos zijn is...daar zit echt verschil in. Ook ik vind hem erg jong en klein om hem aan zijn lot over te laten. het huilen gaat door merg en been. Ik heb het ook nog niet hoeven doen hoor, hem te laten huilen omdat het niet nodig is, ivm -->
    Ik moet zeggen: sinds gisteren baker ik hem in...en....al die slaapjes zonder gehuil! dit is echt een superrrrr aanrader....ik ben helemaal om..plus valt hij uit zichzelf in slaap ipv op mijn arm..niet dat hij dat nooit meer mag, maar hij moet het ook zonder mij kunnen...

10. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hier doet inbakeren ook wonderen. Eerste 6 weken waren hier enorm zwaar, ze wilde alleen in onze armen slapen en als ik haar wakker in bed legde was het krijsen. Ik laat haar max. 10 minuten huilen maar als ze krijst pak ik haar ook gewoon op of ik troost haar in bed. Iig geval, sinds ik inbaker kan ze zelfstandig in slaap vallen. O.k. het werkt niet altijd (logisch ook) maar ze slaapt zelfs overdag, dat deed ze eerst dus ook niet!

11. Niet meer actief

De eerste week hadden wij dat ook, ons dochtertje sliep overdag en was s''nachts wakker. Niet zo gek, want dat was ze tenslotte in mijn buik ook altijd. Wij hebben heel duidelijk een onderscheid in dag en nacht gemaakt door haar overdag in de box te leggen (licht) en zodra het donker werd de gordijnen dicht te doen. Na een week had ze het door en was haar ritme goed.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

anne is nu 2 weekjes oud en heeft het zelfde ""probleem"".
    haar eerste week heeft ze door gebracht in het ziekenhuis(zij had niks maar ik wel) daar is het idd nooit stil (al had ik de 1ste 4 dagen prive kamer) en het ritme is daar heel anders.
    nu las ik snachts zo weinig moeglijk licht, nu is het bij haar juist savonds als ze huilt en we doen het licht knopje aan wordt ze stiller en valt soms weer in slaap. nu werkt dat niet altijd
    als ze een plas luier heeft gilt ze moord en brand, maar bij een lekkere volle poep luier slaapt ze door :rolleyes: .
    en ze huilt als ze echt honger heeft of flinke krampjes heeft.

nu ging het de eerste paar dagen thuis goed, ze sliep van 10 tot 2 a half 3 dan moesten we haar echt wakker maken en dan tot 6 uur en weer moesten we haar dan wakker maken.
    maar sinds afgelopen donderdag is het een ramp geworden,d ie nacht maar 3 uurtjes slaap gehad, gisteren ging het al iets beter, ze krijgt om 1 uur de fles en dan rond 4 a 5 uur (wanneer zij zich meld) weer een fles
    vanacht ging ze redelijk snel weer slapen, werd paar keer wakker vanwege een plas luier.

ze ligt bij ons overdag beneden in de kinderwagenbak in de box (ik kan niet naar boven lopen met haar overdag) en savonds nemen we haar mee naarboven op onze slaapkamer en daar slaapt ze in de wieg.

overdag is er genoeg lawaai, blafende honden, stofzuigen, tv etc etc
    savonds is het ook niet echt stil (snukende papa, drukke weg voor het huis) daar geeft ze gelukkig niks om.
    godijnen zijn wel dichts savonds, maar als ik haar de fles geef of verschoon gaan er wel lampen aan, anders zien we niks. en als ze huilt en we doen een lamp aan wordt ze vaak stil of stiller

13. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik probeer echt een ritme in de dag van mijn zoon Luca in te bouwen. Dan bedoel ik niet de tijden waarop hij zijn voeding krijgt maar de handelingen die ik iedere keer doe. Hij krijgt op dit moment 6 voedingen op een dag met ongeveer 4 uur tussenpauzes en 's nachts iets langer. Ik laat hem wel zelf komen voor zijn voedingen.

Het ziet er overdag altijd zo uit:
    Luca wordt wakker, hij krijgt zijn flesje, boertje laten, luier verschonen en even lekker knuffelen, op zijn buikje leggen zodat hij leert zijn hoofje op te trekken, even in de box zodat hij alleen speelt, bij vermoeidheid wakker terug in bed leggen. Dit alles duurt zo ongeveer 1 tot 1,5 uur per keer.

Bij zijn laatste voeding 's avonds en 's nachts ga ik minder knuffelen leg ik hem niet in de box en ook niet op zijn buik. Dan krijgt hij zijn flesje, boertje en als het nodig een schone luier en weer in bed.

Hij vind het niet leuk als ik hem in bed leg en begint dan te huilen maar ik heb inmiddels geleerd dat dit bij hem tussen 5 en 10 minuten duurt en dat hij dan in slaap valt, hij heeft een inslaaphuiltje. De eerst twee minuten krijst hij echt en dan wordt het sikken en hikken en daarna is het stil. Dit kan ik wel volhouden.

' S avonds tussen 20.00 en 22.00 heeft hij zijn onrustige uren, dat begint dan met jengelen en aandacht vragen en eindigt in echt huilen. Dat jengelen kan ik wel verdragen maar als hij echt gaat huilen dan ga ik ook troosten. Kinderen verwerken vooral 's avonds en 's nachts alle indrukken van overdag en zijn daarom juist onrustiger.

Dit ritme werkt heel goed bij hem.

Veel liefs
    Nataly

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza had eerst ook dat ze 's avonds tussen 4 en 10 veel wakker was en veel huilde. Ik heb haar steeds bij me genomen en getroost, gevoed, enzo. Ze clusterde gewoon veel zo aan het eind van de dag... vermoeidheid ook denk ik.
    Ze is vanzelf overgegaan in een ritme en slaapt nu doorgaans tussen 7 en 7. Overdag is ze veel wakker, zeg maar een uurtje slapen en dan 1,5 uur wakker, weer uurtje slapen, spelen, voeden, verschonen, even tutten en weer slapen. Ik dacht dat ze heel weinig sliep, maar toen las ik laatst op www.inbakeren.nl over het slaapritme enzo, en dat was erg verhelderend!
    Laten huilen heb ik hier een paar keer geprobeerd, dat was een drama! Mijn ervaring is dat er echt wel wat is als ze huilt: als ze nu op bed gaat en na 10 minuten nog huilt, zit haar meestal wat lucht dwars, want als ik haar dan oppak en troost, komt er binnen de korste keren een enorme boer! :) Ik troost dus gewoon en laat haar als het moeilijk is om in slaap te vallen, gewoon bij mij in slaap vallen. Zolang ze ook momenten heeft dat ze zelf in slaap valt, is dat niet zo'n probleem.
    Ik merk hier dat het einde van de dag nog steeds lastiger is... dan lacht ze minder, heeft wat hulp nodig om in slaap te komen, enz.
    Qua dingen om dag-nachtritme iets te regelen: 's nachts gewoon weinig tutten, echt voeden, verschonen (enkel als dat echt nodig is, met plasluier laat ik het mooi zitten... blijft ze rustiger en slaapt dus gemakkelijker weer in).
    Hier was het dus in eerste instantie ook zo dat ze overdag meer sliep dan 's nachts. Dat is nu andersom en ze slaapt supergoed!
    Dat ze met geluid beter in slaap vallen dan zonder, gaat er trouwens vrij snel af hoor! Thirza had dat eerst ook, als we dan naar de kerk gingen bijv. met de muziek (wij hebben een bandje dat begeleid bij het zingen, dus drums, gitaar, keyboard, allemaal over de versterkers), dan sliep ze geheid. Dat is inmiddels anders, dus binnenkort gaat ze denk ik maar eens naar de creche in de kerk, want bij ons houden is niet zo'n succes meer, :)

15. bengel

bengel Niet meer actief

meiden, ik hoef FInn niet eens meer te laten huilen. Echt dat inbakeren doet wonderen zeg..plus de nutriolon voor hongerige baby's, finn had gewoon ook honger...

Deel Deze Pagina