volgens mij doe ik echt iets niet goed. omme heen, alle babys liggen rond 19.30 in bed. nou, de mijne slaapt dan dus echt niet he. ja,hooguit een uurtje. mijn schema: 7u fles 11u fles 14.30 fles 18.00 fles 19.30 fruithapje (half potje,meer gaat er niet in) 21.30 fles. volgens mij mag hij al overop 4 flessen,maar ik weet niet hoe. ja, de laatste voeding valt weg als hij doorslaapt, maar hij gaat pas na die voeding naar bed. eerder slaapt hij niet. dus hoe kom je dan aan de 4 voedingen? en om half 8 naar bed? dat doet ie dus echt niet.
Sinds een paar dagen lijkt mijn dochtertje een beetje rime te krijgen 's avonds, maar ze was soms tot 22.00 wakker, of even slapen en dan van 21.00 tot 23.00 wakker. Het was heel erg wisselend. Nu valt ze al een dag of 3-4 ergens tussen 19.30 en 21.00 in slaap en komt alleen nog voor de voedingen, het kan dus nog komen. Ik geef nog bv. dus over aantal voedingen kan ik je geen advies geven.
ik heb even op de site van nutrilon gekeken, daar staat het volgende schema op. ontbijt: papfles 200ml tussendoor: fruithap banaan middag fles 200ml avondeten: boontjes voor het slapen: 200ml papfles. dat is toch veel te weinig? ik geloof nooit dat mijn kleine daar genoeg aan heeft.
Dit is voor jullie kindjes nog te weinig hoor, dit is pas vanaf 6 maanden die van jullie mogen nog 5 flessen en 4 natuurlijk ook. hier is het: 8.00-12.00-16.00-20.00 fles en 10.00r fruit en 18.00 groente
Ritme precies weet ik toen niet meer, wel heeft hij al sinds 3,5 maand het zelfde ritme qua slapen en dus ook de 1e en laatste fles. 1e fles om 09:00 uur en laatste fles om 19:00 uur...
Dat is idd te weinig voor een kleintje van 4,5. Elian heeft precies hetzelfde schema als Enzo (grappig, ze zijn ook op dezelfde dag geboren!). Ik ben vandaag begonnen met fruit. Odet: Elian heeft heel lang 6 flessen op, pas toen toen ik overstapte op een iets meer vullende fv liet hij ineens heel snel 2 flessen vallen en zat hij op vier. Daarvoor ging het ook echt niet. Dat heeft hij zelf aangegeven. Bij 4 maanden kreeg hij ook rond 23 nog een nachtfles om de nacht door te halen hoor...
Odet, die van mij is 4 maanden, maar ligt meestal ook pas 9 uur op bed hoor! Vandaag toevallig 8 uur, maar meestal niet.
Dewi krijgt nog 5 voedingen op een dag. 06.30 200cc (fv) 10.30 180cc (bv) 13.30 180cc (bv) 16.30 180cc (bv) 19.30 200cc (fv) Dan gaat ze op bed en slaapt weer tot 06.30 (of 07.30) Dan krijgt ze voeding en slaapt tot 10.00. Dan gaan we wassen/aankleden/knuffelen etc. En om 10.30 weer eten en dan gaat ze tussen 11.15 en 11.30 weer op bed. Etc etc. Werkt hier prima! Ze weet precies waar ze aan toe is! Ik heb t idee dat ze nu een beetje te vaak een voeding krijgt (ze drinkt nl de laatste niet helemaal meer leeg, terwijl t echt een klein vreetschuurtje is hoor hahaha) dus haar ritme zal straks wel een beetje veranderen (ook met fruit straks enzo). Misschien is 19.30 beetje gekke tijd om fruit te geven? (lijkt mij zo...) en kan je beter een fles geven?
Ik zit ook nog op 5 flessen. Heb 4 wel geprobeerd, maar dan trok hij de nacht niet... Hier wilde meneer ook nooit vroeg z'n bed in. Maar ik ben het blijven doen en nu is het al een maand geen enkel probleem meer. 'Schema' is ongeveer: 7.00 180+6 11.00 180+6 15.00 180+6 19.00 180+6+nutrix 22.15 180+6 (waarvan 3 scheppen friso extra) Na de enalaatste fles in bad en naar bed voor de nacht. Hij raakt dan ook in z'n diepe slaap. Rond 22.15 drinkt ie z'n laatste fles halfslapend op z'n kamer in het bijna-donker. Boertje en meteen verder slapen. Eerste fles geef ik ook op z'n kamer. Meteen na boer en schone luier slaapt onze boef nog zo'n 2 uur. En daarna begint de dag écht
ja, slapen na de 1e voeding gaat prima. maar tussen de een na laatste en de laatste wil meneer niet slapen.
O ja en tussendoor geef ik m de laatste tijd wat lepeltjes fruit of groente. Meer om te oefenen... Dit doe ik altijd in de ochtend of middag. Niet 's avonds, voor het geval dat ie er last van krijgt...
Dit is het schema van Luc 07.00 fles 210+ 7 scheppen 10.00 fruit ( 125 gram) 11.00 fles 210+ 7 scheppen 15.00 fles 210+ 7 scheppen 17.00 groente (125 gram) 19.30 fles 210+ 7 scheppen Dan rond 20.00 naar bed. De laatste fles krijgt hij nu sinds ongeveer 4 weken niet meer. Hij gaf zelf eigenlijk al een beetje aan die niet meer echt te willen. Net als dat hij pas sinds kort aangeeft meer groente en fruit te willen. Als het nu nog niet gaat gewoon zo laten. Komt vanzelf wel als je mannetje er aan toe is. Wat je wel kan proberen is de laatste fles en fruithap om te draaien en de fles dan iets eerder geven: 7u fles 11u fles 15.00 fles 18.00 fruit 20.00 fles Die laatste kan je dan eventueel iets dikker maken met rijstebloem en weet niet hoeveel voeding je hem geeft maar dat kan je dan ook nog iets ophogen als je denkt dat hij honger krijgt/heeft.
Meid, dat is toch een prachtig ritme! En dat voor 4,5 maand. Echt: andere baby's van die leeftijd gaan ook nog niet om half 8 al voor de nacht slapen hoor.
Ik heb Eva altijd op verzoek gevoed en de laatste voeding was rond die tijd altijd rond 6-7 uur. Eerst kwam ze toen om 1 en 4 uur, toen alleen om 4 uur en vanaf 3 maanden ongeveer sliep ze het klokje rond... In mijn geval dus geen 'gedoe' met een laatste laatste voeding, Mirwar geeft ook borstvoeding dus doet het misschien wel net zo?
Ik denk dat je baby dan om half 8 de laatste voeding krijgt? Maar krijgt ze d'r dan wel vijf voedingen? Of werkt dat anders met borstvoeding? Daar weet ik helaas niet zoveel van.