tandenknarsen,box-bed randjes bijten.Help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flippy, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Sindskort heeft mijn zoontje 4 tandjes. 2 onder en 2 boven.
    Dus gaat ie vaak tandenknarsen ermee! Ik weet niet hoe ik het moet voorkomen!Als ik het zie ,zeg ik nee of geef dan wat om op te bijten maar ja dat snapt hij nog niet.
    En sindskort kan hij ook staan, dus vasthoudend aan de spijlen gaat ie ook eraan bijten. Er is al wat verf af! Ik probeer hem tegen te houden, maar ja soms zet ik hem in de box als ik wat moet doen en voor je het weet staat ie aan te bijten!

Hebben jullie zoiets meegemaakt? Hoe leer ik het af?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    een collegatje van me had dit ook met haar zoontje... volgens mij heeft zij er niet echt iets aan/ mee gedaan, dus kan je helaas niet helpen..

3. claudje10

claudje10 Actief lid

Sep 21, 2006
    130
    0
    0
    ik geloof niet dat je hier echt iets aan kunt doen.
    Sven heeft toen hij twee ondertandjes en twee boventandjes had ook een tijdje geknarsetand. Dit is vanzelf overgegaan.
    Waarschijnlijk was het voor hem gewoon even wennen om van die rare dingen in zijn mond te hebben.
    en het knagen op bedje/box: Sven heeft bijna geen verf meer op zijn bedje zitten :( er staan allemaal mooie tandafdrukjes in.
    Maar ook dit zal vanzelf wel overgaan denk ik!

4. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi noa beet aan haar bed ze at het verf en hout eraf! ik zei steeds dat het niet mocht en het is vanzelf opgehouden.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Aan het knarssen zelf kun je niets doen.
    Mijn tandarts vertelde me dat het niet erg was omdat ze toch weer blijvende tandjes krijgen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Bij ikea verkopen ze wel van die doorzichtige plastic strips die je om de rand van het bedje aan de bovenkant bij de spijlen kunt doen tegen het bijten. Maar ja, dan moet je wel net een bedje hebben waar dat op past, bij ons is die rand al breder dan bij die Ikeabedjes. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80117591

7. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    hier heeft rachelle het ook een tijdje gedaan dat tandenknarsen. is inderdaad weinig aan te doen,gaat vanzelf over.

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    mano bijt ook op alle randjes, alles wat hij mar tegen komt, bedje, box, onze bank, hahaha

ik doe er eigenlijk ook niks aan

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als lars op het meubilair gaat knagen zeg ik bah lars, niet doen. en dan gaat hij meestal op zoek naar iets waar hij wel op mag bijten (knuffie, stukje appel)

10. Niels heeft dit ook een periode (een weekje of 2) gedaan, maar het was ineens ook weer over.

11. anietje

anietje Actief lid

Nov 16, 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hier nog één. Hij had het afgeleerd maar is er van de week weer mee begonnen. Ik heb het idee dat er daarom meer tandjes /kiezen doorkomen!?
    groetjes Anita

12. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz heeft dit ook gedaan, aarghh! Vreselijk geluid was dat.
    Hij heeft het een kleine twee weken gedaan. Gelukkig....daar krijg ik nou echt kippevel van.

Maar hij had allang tandjes, dus het was niet vanwege de nieuwigheid. Ik denk dat ze gewoon ontdekt hebben dat dat ook kan en even willen uitproberen.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm mijn vader vertelde laatst dat hij het leuk ahd gevonden als anne in mij bedje had kunnen slapen
    was het niet dat mijn broertjes het hebben opgegeten *grin*
    die hebben uiteindelijk de randen omwikkelt met handdoeken omdat ze bang waren voor splinters in de mond.

maar.. 1 troost: eht gaat over!
    ze zijn nu 25 en bijten voornamelijk in eetbare dingen.

hier ook een knagertje overigens
    het lijkt wel alsof ze zich recht overeind probeert te houden met dr tandjes soms
    en opstaan gaat ook makkelijker met je gebit in de tafel

14. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    bedankt voor jullie reacties. ik hoop inderdaad dat het snel overgaat!

Share This Page