Dewi krijgt nog 5 voedingen op een dag. 06.30 200cc (fv) 10.30 180cc (bv) 13.30 180cc (bv) 16.30 180cc (bv) 19.30 200cc (fv) Ik kolf alle voedingen af..kan dus precies zien wat ze binnenkrijgt. En idd 19.30 is haar laatste voeding, ze gaat dan op bed en slaapt tot 06.30/07.30 en krijgt dan voeding...leggen haar weer terug en dan slaapt ze tot 10.00! Zo doet ze t al vanaf 6 weekjes ofzo! heerlijk! Ik heb niks geforceerd o.i.d, ze gooide zelf van de een op de andere dag de voeding van 23.00 en 04.00 (snachts) eruit! En ik geloof dat veel baby's rond deze leeftijd 4 voedingen krijgen...maar omdat Dewi dus zo'n lange nacht maakt hou ik t overdag op 5 (wat kleinere) voedingen.
Ah, het verschilt heel weinig met Jesse's schema, alleen begint die van jou vroeger dan Jesse. Jesse krijgt z'n eerste fles om 9.00 uur laatste fles om 22.00 uur. Hihihi, het is gewoon heel eenvoudig hetzelfde 'schema' maar ze beginnen gewoon verschillend.
Hahaha ja in weze wel ja Maar moet zeggen dat ik t wel heeerlijk vindt dat ze om 20.00 op bed ligt hoor!
Zelf ben ik niet zo'n ochtendmens, dus ik vind het juist heel fijn dattie 's ochtends zo lang slaapt. Ik sta op om acht uur en ga me dan douchen en even snel wat opruimen. Als hij rond negen uur, half tien wakker wordt heb ik al een hele hoop aan kant. En 's avonds vinden mijn man en ik het juist heel gezellig dattie zo gezellig bij ons is. Hij ligt nu trouwens al wel te pitten. Hebben wij even geluk: jij hebt een baby die precies slaapt zoals jij dat graag hebt, en ik ook!
Hier ook een baby die lekker gaat slapen om half 8 's avonds en dan het klokje rond slaapt tot half 8 de volgende dag. Heeerlijk! Overigens is meneer dan wel wakker hoor, hij gaat niet meteen na z'n eerste voeding weer slapen. Meestal gaat hij rond half 10 weer naar bed en dan slaapt hij minimaal 2 uur (vaak zelfs nog iets langer) tot voeding no. 2. Die krijgt hij om 12:00 en tussen 13:00 en 15:00/15:30 ligt hij weer lekker in bed, diep in slaap. Vervolgens krijgt hij voeding no. 3 om 16:00 en daarna is hij meestal wel wat langer op. Soms slaapt hij zelfs niet meer tot zijn laatste fles om 19:00, maar meestal pakt hij nog een uurtje eind van de middag, in bed of in de wandelwagen. Als hij dat niet doet is hij ook echt moe merk ik. Kortom: een slaapkop!
nou, kisbaba, ik ken geen een baby die niet om half 8 in bed ligt. alleen de mijne. majel, als ik hem tussen 15.00 en 20.00 geen fles gee, denk ik niet dat dat gaat lukken. en 4 flessen van 210? ik geloof dat ik ergens gehoord heb dat ze dat afraden?
Toch staat achter op het pak Nutrilon dat ze nu 4 flessen van 180cc+6 schepjes=200/210cc mogen hebben.... Maar ik vind dat zo'n grote hoeveelheid in 1x! Vandaar dat ze alleen de eerste fles deze hoeveelheid krijgt (omdat ze dan zo'n lange nacht gemaakt heeft en ECHT honger heeft hahah. En de laatste fles om 19.15-19.30 ook omdat ze de nacht doormoet. De 3 flessen met borstvoeding ertussen in zijn 180cc. Maar ze mogen t wel hebben...vind het alleen zelf zo veel lijken! En zo als we t nu doen gaat t prima en heeft ze genoeg aan (nog wel )
Nog nooit gehoord dat ze dat afraden. Geef Luc ook 4x 210 water met 7 schepjes. Doordat Luc nog fruit/groente krijgt tussen 17.00 en 18.00 kunnen we hier in ieder geval de tijd tot volgende fles goed overbruggen. Je kan het eventueel gewoon eens proberen. Dan probeer je de middag fles iets later te geven als normaal en dan ongeveer 2 tot 3 uur later groente/fruit en dan weer fles tussen 19.00 en 20.00. Krijg wel een beetje het gevoel dat je het eigenlijk niet zo ziet zitten om een fles minder te geven. Weet niet of dit gevoel klopt maar als je het niet wil hoeft het natuurlijk niet. Geen kindje is gelijk dus als je verder geen problemen met je voedingsschema hebt zou ik het lekker zo laten.
@ Majel, idd ik geef Dewi ook nog 5 voedingen (ze krijgt nog geen bijvoeding) en vind dat prima zo! het schema loopt perfect en ze geeft straks vanzelf wel weer aan wanneer ze weer toe is aan een nieuw schema
ik heb idd niet zoiets van: hij moet nu op 4 flessen. maar ik zit me af te vragen of dat wel ooit gaat lukken. hij moet echt om de 3,5 tot 4 uur voeding hebben. en na zijn fruithapje (half potje om mee te beginnen) heeft ie nog honger.
Komt echt vanzelf wel. Als ik me ergens druk om maak ( gebeurt regelmatig) dan denk ik "ach tegen de tijd dat ie 18 is zal het wel goed gekomen zijn". Met andere woorden ik wil me niet altijd overal zo druk om maken en elk kindje geeft op zijn eigen tijd wel aan wanneer hij/zij ergens aan toe is. Luc heeft trouwens na fruit/groente ook nog honger maar kan hem dan wel afleiden door even te gaan wandelen, in bad te gaan of met hem te spelen ofzo.
Krijgt ie ook al diksap dan? Maar idd..dus dan kan t ook zijn dat ie gewoon nog dorst (en misschien nog wat honger) heeft...+zuigbehoefte...etc. Maar in elk geval nog een behoefte
Mijn zoontje van 5,5mnd ligt pas rond 21.00/22.00 uur op bed. Maar alleen melk is zat voor een baby onder de 6mnd Mijn schema is als volgt: 7.00 180cc + 6 scheppen melk 11.00 180cc + 6 scheppen melk 15.00 180cc + 6 scheppen melk 19.00 180cc + 6 scheppen melk Dan valt hij rond 21.00/22.00 uur in slaap en word om 23.00 uur wakker voor zijn laatste fles. Fruit en groente zijn op deze leeftijd in principe alleen als extraatje om smaken te leren kennen. Het kan dus heel goed dat je kindje nog honger heeft na het fruithapje. Groetjes, Roxy.
diksap mogen ze vanaf 4 mnd hebben. ik heb het gekocht toen het warmer was zodat hij wat meer kon drinken als hij dat wou.
hOi Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en wij hebben het volgende schema: 08:00 Een flesje 180 water en 6 scheppen. 12:00 Een flesje 180 water en 6 scheppen 13:00 Fruithapje 16:00 Een flesje 180 water en 6 scheppen 17:00 Groente hapje 20:00 Een flesje 180 water en 6 scheppen Dan gaat ze slapen tegen 22:00 en is ze rond 08:00 weer wakker. Liefs.
Wij willen een nieuw schema gaan proberen nu ze bijna 5 maanden is en dan gaan we over op 3 flessen van 235 ml en 1 heel potje groente en 1 heel potje fruit ik heb de groente en fruit heel rustig opgebouwd en dat gaat goed en dan kan ze om 21:00 in bedje liggen wil de laatste fles om 19:00 uur gaan geven. xxxxx
ik moet zeggen dat ik raar tegen de fruittijd aan kijk. waarom niet 's middags? sophie sliep met 5,5 maand pas de hele avond, daarvoor was ze de hele avond wakker