Dax valt na zijn fles van 20 uur altijd meteen in slaap en dan pak ik hem nog een keer op voor de laatste fles rond 23.30 uur. Daarna slaapt hij ook meteen lekker verder tot de volgende ochtend, variërend tussen 6 uur en half 9. 's Morgens ligt hij altijd nog een uurtje of 2 in bed en 's middags ook, of in de kinderwagen. Na de fles van 17.00 uur durf ik hem eigenlijk niet meer goed in bed te leggen, ik ben dan bang dat hij te fit is om de nacht door te slapen zeg maar. Ik ben zo gesteld op de nachtrust die we sinds kort hebben. Ik doe hem om de dag in badje rond 19.15 uur en die tijd van 17.00 tot 19.15 uur is nog wel te overbruggen. Maar ik merk dat hij vaker jengelig wordt of gaat huilen tegen een uur of 18.00. Ik durf hem dan dus niet goed in bed te leggen, omdat ik dan denk dat hij dan niet doorslaapt die nacht. Hoe doen jullie dit?
Het schijnt dat het energie kost om in slaap te vallen en dat dit moeilijke gaat als ze te moe zijn. ik zou het gewoon eens proberen. ikzelf stop Sofie nog altijd tussen 17:00 en 18:00 in bed, anders is ze te moe om te eten. Om 19:00 uur gaat ze dan "echt" naar bed tot de volgende morgen. Succes Lisette
Hier hetzelfde. Fleur slaapt al langere tijd 3 slaapjes per dag. 2 lange en een van 45 minuten tussen 17 en 18. De meer slaap ze krijgen overdag de beter ze ook snachts gaan slapen. M
Ik zit met precies hetzelfde, Suzanne. 's avonds slaapt hij wat in de box, en 's nachts slaapt hij goed in zijn bed, overdag is een ramp. Maar durf hem ook niet zo goed in bed te leggen, 's avonds, bang dat hij óf 's nachts niet slaapt, óf nog vaker komt voor voeding.(nu 1-2 keer)
Ik doe hem dan gewoon lekker in bed hoor, bij ons maakte dat toen echt niet uit qua slaap. Hij werd gewoon op hetzelfde tijdstip wakker in de ochtend. Persoonlijk vind ik dat als ze moe zijn lekker op bed moeten.
Yoran heeft sinds kort een nieuw ritme. Hij wordt 's morgens tussen 7 en 8.30 uur wakker, dan is hij incl fles ongeveer anderhalf uur wakker. Dan slaapt hij tot 11.00-11.30 uur en ook dan is hij ongeveer anderhalf uur wakker. Dan gaat hij slapen en wordt klokslag 14.00 uur wakker, dan krijgt hij wat diksap of water. Soms lukt het om daarna nog even te slapen voor een uurtje (is er wel moe genoeg voor, maar hij geeft zich niet altijd over aan de slaap). Tussen 15.00 en 16.00 uur krijgt hij nog een flesje en daarna gaat hij vrij snel slapen. En nu wordt hij klokslag 17.30 uur wakker en dan krijgt hij een half flesje en daarna gaat hij direct weer slapen (laten liggen heeft geen zin, meneer brult de hele boel bij elkaar). Dan gaat hij om 18.00 uur weer slapen en maken we hem om 21.30 uur wakker voor zijn laatste flesje (deels pap met een lepeltje, deels flesje). Als je merkt dat hij jengelig wordt, kun je hem misschien beter voor nog een uurtje op bed leggen. Als hij moe is en het dan nog een uur uit moet zingen, dat lijkt me wel lang en frustrerend voor jullie allebei. succes in ieder geval!
Ik zou hem wel in bed leggen hoor. 3 uur achter elkaar wakker is best lang voor zo'n kleintje! Rick is sinds kort pas af en toe wat langer achter elkaar wakker. Maar nu gaat hij nog steeds rond 16.30 a 17.00 uur naar bed en komt er dan rond 18.00 uur weer uit. Ik geef hem dan eten en rond 20.00 uur zijn fles hij slaapt dan door tot de volgende ochtend.
hier gaat florian ook rond 16.30 uur naar bed en slaapt dan meestal tot 18.30 uur. na zijn fles van 19.00 uur gaat hij om 20.00 uur naar bed en met de tussenvoeding van 23.00 uur slaapt hij dan tot 7 uur de volgende ochtend. ik was eerst ook bang dat hij teveel sliep overdag en dan 's avonds later ging slapen, maar dit maakt niks uit. als ik hem geforceerd op houdt, wordt hij juist jengelig en slaapt hij daarna moeilijker.
Ik heb begrepen dat het overdag slapen van kleintjes geen invloed heeft op het slapen snachts. Juist eerder andersom - als ze overdag slecht slapen, hebben ze ook snachts er meer moeite mee. Dus ik zou Dax gewoon eerder in bed stoppen. Is sowieso het proberen waard niet? En bovendien is ie nog wel erg klein ... beetje zielig om m wakker te houden als ie moe is.
Nee ik hou hem ook niet wakker hoor. Gisteren heeft hij tussen 17 en 20 uur nog een uurtje in de box geslapen. Overdag en 's nachts ligt hij verder gewoon in bed hoor als het tijd slapen is. Ik bedoel ook niet later gaan slapen, maar meer heel vroeg wakker worden, dus rond 4 of 5 uur, dat is wat ik dacht. Maar het is inderdaad het proberen waard ja.
ik had ook altijd het idee dat hij dan uitgeslapen was zeg maar.dat hij dan s'nachts niet sliep. bij mij sliep hij altijd van 1 tot 4 in bed. en de hele ochtend en avond gewoon bij ons of in de box. maar de laatste week bleef hij steeds huilen de hele ochtend en avond. en wil absoluut niet meer in de box slapen dan blijft hij wakker en begint te brullen van moeheid dus leg hem al een paar dagen zodra hij begint te huilen in bed ook s'avonds en dat gaat heel goed. en s'nachts slaapt hij ook goed ik hoef er maar 1 keer per nacht uit. als hij zijn laatst voeding heeft gehad om half 11, slaapt hij door tot 4 of 5 uur. en slaapt daarna weer door tot 8uur ong. ik zou het gewoon proberen veel succes. liefs diane
Met Kynan nog steeds, eind van de middag gaat ie even naar bed anders trekt hij het niet tot beddtijd. Moet wel zeggen dat dat in de winter voor mijn eigen gevoel vreemder lijkt als in de zomer omdat het dan al donker is als je hem om 18.00u uit zijn bed haalt...
Ik zou hem lekker naar bed doen als hij moe is. Bij onze Jelle gaat om 18.00 uur het licht uit en dan ligt ie in zijn eigen bed. Hij wordt 's avonds laat nog een keer wakker voor een voeding en slaapt dan door tot een uur of 8, half 9. Het ene kind heeft gewoon wat meer slaap nodig dan het andere...