Mijn zoontje is bijna 11 maanden en dit is zijn schema: 7 uur papfles 180/6 + 3 schepjes Bambix 09.30 fruit + sap 12.00 1/2 boterhammen + 90/3 15.00 sap + koekje/fruit 17.30 warm eten + toetje 19.30 fles 180/6 + 1 schepje Rijstebloem Nou is hij vorige week weer ziek geweest en at hij verder overdag wel goed behalve zijn boterham en gaven wij hem toen weer een fles van 180/6. Die dronk hij helemaal leeg en dronk hij van de laatste fles maar 100cc ofzo.. Maar.. hij sliep er veeeeel beter op! Normaal issie half 7 wakker, soms zelfs 6 uur. En nu al die dagen dattie dus in de middag een volle fles kreeg en in de avond maar 100cc dronk, sliep hij uit tot half 8/8 uur! Weet iemand hoe dit kan? Moet ik hem dan in t vervolg meer aanbieden in de middag en dan dus minder in de avond?
Ik denk dat dat lange slapen eerder met afgelopen week te maken had,dan met het eten. Maar je hoort wel vaker dat kindjes beter slapen als ze niet te vol zitten s' avonds. Je zou eens kunnen proberen hoe hij slaapt als je minder melk geeft voor het slapengaan. De boterham tussen de middag zou ik zo laten, het is op deze leeftijd niet de bedoeling dat je vaste voeding gaat vervangen door een fles. Mijn schema toen: 8.30 1 boterham en melk 10.00 fruit 12.00 2 boterhammen en melk 15.00 tussendoortje 17.00 warm eten en toetje 19.30 200cc pyjamapapje
Mijn dochter van nog net geen 11 maand krijgt geen avondmelk meer sinds 2 weken. De kleine heeft dat zelf aangegeven door haar melk savonds te laten staan. Na ons avondeten krijgt ze nog lekker een toetje en dat kan vers fruit of een danoontje zijn en dan zit ze al vol. Overdag krijgt ze daarintegen nog wel veel melk maar ik heb liever dat ze melk drinkt dan sapjes. Dit is onze schema. 07:00 broodje met hartigs en 150 cc melk. 10:00 fruitje of koekje met 150cc melk. 12:00 broodje met hartigs en thee. 14:00 150 cc melk met fruit to go zonder toegevoegde suiker erdoor. Tussendoortje voor 16:00 kan zijn rozijnen of soepstengel. 17:30 warm eten en vers fruit/toetje. Badje en tussen half 7 en 7 uur gaat ze naar bed. Alle haar drinken krijgt ze ook niet meer in een fles maar in een tuitbeker sinds 1 week. Soms krijgt ze tussendoor wel een sapje of lekker een waterijsje als ze dorstig is hoor : )