fruithap en bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by 0611inge, Mar 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0611inge

0611inge Actief lid

Feb 9, 2011
    188
    0
    0
    Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik ben vandaag op het cb geweest en daar begonnen ze er over dat ik eventueel met fruithapje mag beginnen. Zit hier alleen zelf over te twijfelen of dit niet al vroeg is.
    Onze kleine meid is nu 4,5 maand. Geboortegewicht was 3165 gram en afgevallen tot 2880. Daarna heeft ze de schade flink ingehaald
    geboorte 3165 gram
    4,5 week 3415 gram
    9.5 week 4705 gram
    14.5week 5735 gram
    18.5week 6745 gram

Ze zit nu al wel elke keer overal op te sabbelen en kijkt heel nadrukkelijk naar wat wij allemaal eten en drinken.
    Op moment dat het ter sprake kwam bij het cb was ik eigenlijk even te verrast om te reageren daar verder.
    Wat is nu dan wijsheid, doorgaan met alleen borstvoeding of toch beginnen met fruithapje en zo ja hoe en wanneer het beste?

Alvast bedankt en groetjes Ingrid

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

volg je gevoel! Borstvoeding is het enige wat een kind nodig heeft tot 6 maanden. Het bevat alle voedingsstoffen die een kind nodig heeft om goed te groeien en zich te ontwikkelen. Het hoeft dus zeker niet, nu beginnen met fruit. Het mag wel.

Mirjam

3. 0611inge

0611inge Actief lid

Feb 9, 2011
    188
    0
    0
    Dank je wel voor het antwoord. dan wacht ik denk ik nog even want zag op de borstvoeding site ook staan na 6 maanden gewoon te beginnen met eten ipv allerlei gepureerd spul en dat klinkt mij eigenlijk ook wel heel goed, dus ga me daar ook eerst nog in verdiepen van het weekend.

bedankt in ieder geval en fijn weekend

Share This Page