Weer 2 borsten geven??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kimmy84, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik geef sinds een paar weken mijn zoontje(5,5 week) 1 borst ivm groeneontlasting en veel kramp. Dit gaat nu goed, wel wat krampjes soms maar ontlasting is geel met wat groene stippen, soms ook helemaal geel.

Nu drinkt hij zelfs deze ene borst niet leeg, maar is wel verzadigd. De laatste minuten drinken wordt hij nu erg driftig, ik heb gelezen dat dit kan komen doordat de melk dan niet stroomt, daarom pas ik nu borstcompressie toe op dat moment. Ik twijfel alleen of ik niet beter toch de 2e borst als toetje kan geven... S nachts komt hij ook om de 3u net als overdag maar mn borsten staan dan al op springen... En s nachts eerst wat kolven zie ik met zo weinig slaap niet zitten...

Dus wat is slim om te doen? Ben namelijk bang voor borstontsteking als de borst steeds niet leeg gaat!

Alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi.

Ik zou inderdaad borstcompressie geven i.p.v. de andere borst i.v.m. de voormelk en dus weer meer kans op de groene poep.

Met borstcompressie stimuleer je je baby om verder te drinken, omdat je actief melk in zijn mond doet.

Je doet het dus prima!

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina