Van 6 naar 5 flessen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamavanJurre, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Mijn zoontje is morgen 10 weken en weegt nu ongeveer 5 kg.
    Sinds hij een week oud is slaapt hij 's nachts door (van 23.00 tot 06.30 uur) en vraagt hij niet meer om een voeding. Tot afgelopen zaterdag kreeg hij nog 6 flessen van 120+4. Vorige week gaven ze bij het CB aan dat we konden proberen om hem 5 flessen van 150+5 te geven en te kijken hoe hij hier op reageert.

Sinds zaterdag proberen we hem 5 flessen te geven, hij moet er ongeveer 4 uur tussen laten om 's avonds zo uit te komen dat hij rond 23.00 uur de laatste fles krijgt. De 1e paar dagen ging het redelijk goed, maar sinds gister komt hij vaak na 3 uur alweer voor een volgende fles! Hij wordt wakker en heeft honger, niets is meer goed totdat hij de fles gehad heeft... :( Kan dit betekenen dat hij nog niet toe is aan 5 flessen en dat we hem toch beter 6 flessen kunnen geven? En zo ja, 6 flessen van 120+4 of mag hij eventueel ook 6 flessen van 150+5? De flessen die hij nu krijgt drinkt hij helemaal op en hij spuugt naderhand ook niets uit...

Groetjes!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me duidelijk ja, hij geeft zelf aan hoe hij het wil, dus ik zou gewoon weer lekker terug gaan naar wat jullie gewend waren. Als hij aan minder flessen toe is dan vertelt hij je dat wel.

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zou inderdaad ook gewoon weer terug gaan naar 6 flessen en gewoon je zoontje volgen. Onze dochter gaf zelf altijd heel goed aan wanneer er een fles af kon (ze kwam niet meer uit zichzelf en dronk amper van de laatste fles) en hoeveel ze nodig had.

Drinkt je zoontje nu 6 keer 150/5 helemaal weg dan? Of laat hij ook nog wat staan?

4. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hij drinkt de flessen wel leeg, maar dit gaat wel met pijn en moeite volgens mij... Sinds we hem 5 flessen aanbieden wordt hij halverwege de fles heel onrustig, begint met zijn hoofd te draaien en een beetje tegen te stribbelen, maar hij wil nog wel drinken.

Vandaag ging het al met al redelijk en zijn we goed uitgekomen zonder al te veel te hoeven rekken. Maar voor mijn gevoel liep het met 6 flessen soepeler, zowel voor hem als voor ons :)

Morgen even CB bellen en dan lekker terug naar 6 denk ik!

Ik vind het alleen echt wel lastig om te bepalen wanneer hij dan wel toe is aan 5 flessen, want hoe geeft hij dit aan? Door het weigeren van de laatste fles en niet meer uit zichzelf te komen? Klinkt zo tegenstrijdig, het lijkt mij juist dat hij meer honger moet krijgen en dus eerder komt voor een fles ofzo... :(

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, hier zitten we al een hele tijd op 5 flessen.
    En Tim drinkt nu 5 flessen van 180+6, hij weegt ongeveer 5,7 kg
    Hij is vanzelf overgegaan van 6 naar 5 flessen toen hij alles 150+5 kreeg...de eerste 3 dagen dronk hij er nog gewoon 6 en ineens stapte hij over naar 5.
    Dat onrustig halverwege, dat is hier ook....dan stop ik even en laat m boeren, want dat is dan hier t probleem.
    Daarna kijk ik of en wat hij nog wil drinken...

Maar als jij het idee hebt dat hij liever 6 van 120+4 drinkt, dan moet je dat gewoon doen.....hoog je trouwens de flessen per 10ml op of doe je het ineens? Want dat is denk ik een te grote stap voor hem

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik mocht ook van het cb met 3 maanden over naar 5 voedingen van 180+6, zat op 6 van 150 +5.

Ze dronk op een gegeven moment de middag flessen helemaal druppel voor druppel op, maar de andere flessen niet. Ik ben toen de flessen gaan ophogen naar 180 +6, zodat ze meer kon drinken als ze wilde. ( bood dus 6 x 180+ 6 aan, en hield goed bij wat ze opdronkzodat ik niet over de liter zou komen)

Zodra ze de middag flessen leeg ging drinken ging ik over op 5 x 180 +6. De begin periode was heel grillig; de ene keer dronk ze veel en de andere keer weinig. Als ze de hele dag weinig dronk ( en dus vroeger kwam voor de 4 e voeding) rekende ik uit hoeveel ze had laten staan en dat bood ik dan als tussenvoeding aan ( tussen de
    4e en de 5e laatste voeding).
    Ik denk dat dit ongeveer 1 a 2 weken geduurd heeft en nu doet ze t gewoon prima op 5 voedingen.

Ze heeft dus zelf bepaald hoe ze over ging, ik heb haar alleen meer voeiding per fles aangeboden. Betekent wel dat er een periode geweest is dat ik veel voeding weggooide. Dit accepteerden we en deden we dus ook gewoon.

7. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    We zijn meteen overgestapt naar 5 voedingen van 150, dus hebben niet per 10 ml verhoogd. Zo konden we het het beste doen volgens het CB... Vandaag gaat het tot nu toe redelijk, vanochtend heeft hij heel weinig gedronken (zo'n 70cc laten staan) maar wel 4 uur tussen de flessen laten zitten. Om 10.30 uur heeft hij de 2e fles gehad en deze ging helemaal op zonder dat hij onrustig werd. Ik denk dat we hem inderdaad iets meer gaan volgen, heeft hij honger dan krijgt hij de fles en komen we daarmee op 6 flessen uit dan is dat maar zo. Niet meer rekken omdat dat dan beter uitkomt, daar wordt niemand gelukkig van! Ik ga er vanuit dat hij inderdaad zelf wel aangeeft wanneer hij echt 5 flessen kan drinken en dan komt het vast goed!

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    overal ander advies dus, hier moestten we t wel per 10 ophogen haha

En vaak, als je kijkt wat ze per fles laten staan, blijven ze toch wel onder die liter zitten.
    Tim heeft vandaag om 8.00 de eerste fles op, maar dronk maar 140ml. En om 10.30 wilde hij dus weer....en toen liet ie weer wat staan! Totaal vanmorgen 400ml aangeboden, maar hij heeft 110 laten staan. Daar kijk ik ook gewoon naar....

Deel Deze Pagina