Hallo, Ik heb een vraag over bijvoeding en ik zou het leuk vinden als jullie met me willen meedenken. Onze dochter is zaterdag 6 maanden oud en sinds vorige week ben ik (en het kdv) begonnen met een fruithapje. Dit gaat er best goed in. We wisselen potjes en vers af. Voor die tijd gaf ik haar af en toe iets om te proeven maar ze leek er nog niet eerder aan toe. Nu wil ik deze week starten met de groentehapjes maar ik weet niet zo goed op welk moment ik dat het beste in haar schema kan inpassen. Ze krijgt nog 5 flessen van 180/6 die ze binnen 7 minuten leegdrinkt. Dit is haar huidige schema: 8.00 180/6 9.00/9.30 fruithapje tussen 11.00 en 12.00 180/6 tussen 15.00 en 16.00 180/6 tussen 18.00 en 19.00 180/6 10.00 dreamfeed 180/6 We voeden meestal vrij snel na het wakker worden en dan is ze zo'n 2 uur wakker totdat ze weer aangeeft moe te zijn of wij vinden dat ze haar rust even moet nemen. Moet ik eerst een poosje tussen de voedingen door wat groente geven of moet ik al een fles laten vallen opdat ze ook echt honger heeft? Ik hoor graag jullie adviezen en tips
Hallo, misschien rond 17/18 uur? En als ze erg veel eet dan merk je het volgens mij wel dat ze wat minder uit de fles wil die er achteraan komt. Als ze wat ouder zijn wordt het makkelijker omdat ze wat minder flessen op een dag krijgen, ik vroeg me toendertijd ook af hoe je het er tussen moest proppen Kwam vanzelf goed!
Tussen de derde en vierde fles in. Wel kan het zo zijn dat ze dan iets minder fles gaat drinken dan zou ik de derde fles iets kleiner maken bijvoorbeeld 150 en de vierde fles gewoon 180. Dan heb je minder kans dat ze die fles vierde minder gaat nemen anders zit het zo vol. Dan zou ik dus idd de derde fles kiezen met minderen en groeten geven. Niet schrikken dus dat ze dan wat minder wil gaan drinken dat is een normaal gevolg van bijvoeding.
Ik zou zeker geen fles laten vervallen.. Het is bijvoeding en mag naast de voeding. Zelf gaf ik wanneer ik dacht dat mijn zoontje het zou lusten en niet perse rond avondetenstijd... Meestal was het rond 16:00u.. IK zou in ieder geval zorgen dat je kindje niet al te moe is als je het gaat proberen; en anders net na of voor de fles... Sommige kindjes willen liever na de fles nog wat groente (mijn zoontje bijv. die wilde altijd eten) en sommige willen het voor de fles. HEb je nooit een moment dat je moet "rekken" en dat ze eigenlijk eten willen maar ze net de fles hebben gehad. Perfect momentje bij ons. Proberen proberen proberen... In het begin vinden ze het echt niet lekker.. en moeten ze wennen. Tip; pompoen was mega favoriet hier!!
In eerste instantie gaat het om kleine beetjes en zat het bij ons geen fles in de weg.toen hij beter ging eten ging de fles van 16.00 weg (afbouwen) Pompoen is hier ook absoluut favoriet! (Te koop bij ah in de diepvries)
hier gaf ik gewoon wat als ik zelf ook at. Bijv tussen de middag als ik brood at, gaf ik hem een stuk komkommer.
Ik zou tussen de 3e en 4e fles in wat groente geven. En wat drinkt ze de flessen snel leeg... Misschien een kleinere speen of wat Nutriton toevoegen zodat ze wat rustiger drinkt. Anders blijft ze zuigbehoefte houden en kan je ook niet echt makkelijk een fles laten vallen.
Mijn zoon is ook steeds 2 uur wakker. Direct na het wakker worden krijgt hij een fles. En een uur na de fles krijgt ie fruit/groente (niet na elke fles uiteraard) Tijdstippen verschillen. Fruit meestal 's ochtends, groente meestal eind vd middag.
Mijn zoon van 5.5 maand krijgt Rond 7.00 zijn eerste fles rond 9 fruit rond 11.00/11.30 2e.fles 3e fles rond 15.00/15.30 groente rond 17/18.00 net hoe het met slaapjes uitkomt en dan rond.19.00/19.30 laatste fles.