te veel voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door emje, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

Emily is nu 2 maandjes oud en krijgt 5 flessen van 200cc. alleen laat ze vaak zo 30 a 40 cc staan. zijn 5 flessen van 200cc te veel voor een baby van 2 maanden? ze weegt 5145gram

haar schema is op dit moment:

05.30
    09.30
    13.30
    17.30
    21.30

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze 30-40cc per fles laat staan, waarom maak je dan niet gewoon flessen van 150/5 i.p.v. 180/6?

3. adi

adi Niet meer actief

Ja, ik vind 1liter per dag zeker teveel voor haar leeftijd en gewicht. Helemaal omdat ze blijkbaar daar geen behoefte aan heeft.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Wow ja das best veel. Mijn zoontje zat op die hoeveelheid met 5 maanden. Mijn dochter heeft het nooit gehaald (die zat op 800 cc per dag op haar max met 6 maanden). Ik denk dat ze toen op zo'n 500-600 cc zat.
    Zeker als ze zo'n 40 cc laat staan, zou ik zeker de flessen kleiner maken.

5. emje

emje Niet meer actief

ik had eerst ook 150cc en dat dronk ze vaak wel leeg. alleen vind het consultatie bureau dat 5 flessen van 150 te weinig is en dat ik perce 5 flessen van 180 moet maken. maar ik ga denk ik wel weer terug naar 150 cc want ze wil gewoon niet meer

6. misa

misa Niet meer actief

#6 misa, 5 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2011
    Ik vind het ook wel veel. Je kunt desnoods flessen van 180+6 maken en terug gieten tot 180 ofzo.

Edit: ik heb even gerekend en als ik 150 x lichaamsgewicht in kg. Dan kom ik op ongeveer 150 ml per fles uit. Dus lijkt me prima, genoeg zelfs! Als je kindje hiermee tevreden is, dan zou ik helemaal niet ophogen, maar pas ophogen als ze honger heeft na de fles, eerder komt, of qua lichaamsgewicht echt wel wat meer mag.

En zeker je gevoel volgen en naar je kindje kijken. Met 5x 200 ml mag je kindje niet nog meer.. Dus kun je niet meer omhoog.
    Succes!

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Gewoon doen wat jou gevoel je zegt!
    Als jij denkt dat ze teveel krijg, dan gewoon gaan minderen ongeacht wat het cb zegt.
    Tenminste, zo denk ik er over.
    Ons zoontje is morgen 4 weken oud, maar krijgt al 175cc, (150+5)
    Weet niet wat het cb er van vind, niet overlegd.. maar hij vraagt er om, en zie dat hij het nodig heeft, drinkt alle flessen nog zonder problemen leeg tot nu toe.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    5 flessen van 200cc vind ik wel veel, maar ieder kindje is anders!

ze geeft zelf wel aan hoeveel ze nodig is, dat ze 30, 40cc laat staan is niet erg, ze krijgt genoeg.

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik dacht ook dat ze op deze leeftijd zeker niet meer dan 1000 cc mogen drinken omdat de niertjes dat niet aan kunnen dus als ze dat dan laat staan is het echt wel oke volgens mij hoor

10. adi

adi Niet meer actief

Ze mogen NOOIT meer dan 1 liter kunstvoeding per dag drinken, dat is het absolute maximuum.

Als een kindje met 2 maanden al daaraan zit, betekent het dus dat je de voeding niet meer kunt ophogen, terwijl de baby wel door blijft groeien, en dan krijg je vaak hele lastige problemen.

Ik vraag me wel af waar ze van het CB over MOEST op grotere flessen? Wat voor reden gaven ze daarbij?

11. emje

emje Niet meer actief

het cb gaf als reden dat kinderen boven de 5000 gram 200cc per keer moeten kunnen drinken omdat ze nog geen bijvoeding krijgen.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het een raar advies, zou terug gaan naar 150. ze is daar tevreden op. als ze een paar maanden ouder is vraagt ze vanzelf om meer en dan kun je nog ophogen. anders zit je nual aan je taks.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Vind het ook een raar advies, ze groeit goed, drinkt goed, plast goed neem ik aan? En zoals ik al zei, mijn dochter heeft nooit meer dan 800 cc gedronken en meestal in zo'n 150 cc per keer. En ik ben ook pas gaan bijvoeden met 6 maanden, dus ze heeft echt een tijd boven de 5 kilo gewogen maar geen 200cc opgekund.

Vertrouw op jezelf en je kleine meid.

14. adi

adi Niet meer actief

Oh, dit is nieuw! Geldt dat ook voor kinderen die geboren worden met 4,5 kilo en met 1 maand al over de 5 kilo zitten? wat een vage 'adviezen' kunnen die gasten geven zeg..

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat een rare opmerking. Daarmee gaan ze helemaal voorbij aan de individuele verschillen tussen kinderen! Je hebt nou eenmaal grote slokkers en kleine snackers, en daarbij maakt hun gewicht niet uit. Volg gewoon je kind, die weet zelf als beste wanneer de buik vol is (dat is aangeboren, en blijft zo tenzij er op streng schema grote flessen ingeperst worden).

Deel Deze Pagina