Onze Baby is nu 3 maanden oud. 's Avonds gaat ze rond half 9 naar bed, maken haar om 11 wakker voor nog een fles en slaapt dan de nacht door tot ongeveer 7 uur. Dit gaat allemaal prima. Overdag is het een ander verhaal. Ze wil absoluut niet gaan slapen. Bij de eerste tekenen dat ze moe wordt leg ik haar in bed maar begint dan heel hard te huilen. Als ik haar eruit haal en blijf wiegen wordt ze stil. Zo vlug ik haar weer neer leg gaat ze weer heel hard huilen. Iemand tips?
Bij je houden.. Misschien vermoeiend maar ze is nog klein he.. Hier heb ik ze ook maanden bij mij laten slapen overdag of in het park.. Na 4-5 maanden boven in haar bedje gelegd en ging eigenlijk meteen goed, ik laat haar meestal wel bij mij in slaap vallen.. Als je dat niet wilt : Bedje voorverwarmen, bedritueeltje voor overdag starten, slaapliedje, iets met jouw geur in het bedje leggen, draagdoek, inbakeren,...
Hier ook hetzelfde verhaal eenmaal overdag in bed gaat ie toch weer huilen. S avonds slaapt ie al een roos. Wij hebben hier ook al van alles geprobeerd zoals nu is hij wel even in de wipstoeltje in slaap gevallen maar in bed is het drama.
Heel herkenbaar. Mijn dochter sliep alleen aan de borst en dan legde ik haar voorzichtig in haar bedje, waar ze dan verder sliep. Als ze dan toch wakker werd dan moest ik haar wel pakken en in slaap wiegen. Ik zat er zo mee, wanneer zou ze zelf gaan slapen en heel veel geprobeerd, met bed rituelen, laten huilen. Toen heb ik het losgelaten door te denken dat ze met 1 jaar toch echt wel zelf zou gaan slapen. En sinds een paar weken lukt het, ik vernam dat ze niet meer in slaap viel door te wiegen of het drinken aan de borst. Zag dat ze in haar oogjes ging wrijven als ze moe is. Dan rustig in bed gelegd, liedje zingen en een kus (niet weg leggen als ze huilt) en dan meteen weg gaan. (ik vond het heel zielig in het begin, zij zo alleen in een kamertje haha) Soms huilde dan even en soms valt ze na een half uur brabbelen in slaap en soms meteen. Maar het lukt!! Ik denk dat je het de tijd moet geven.. je baby geeft aan wanneer hij of zij daar aan toe is en af en toe gewoon blijven proberen. Als je baby maar weet dat je er bent als er iets is.. dan zullen ze ook vredig gaan slapen. Succes!
Een bed ritueeltje (bijvoorbeeld inbakeren/slaapzak, liedje en kusje) en dan weggaan. Vervolgens met jezelf afspreken wat je acceptabel vindt qua huilen en wakker liggen. Het is wennen en oefenen.
Geef het de tijd. Mijn zoontje sliep overdag veel samen met mij op bed, anders sliep hij niet of het waren haar slaapjes van 30 min. En snachts was het ook veel drama, ook gewoon lekker bij me genomen (ik ben een lichte slaper). En rond de 11 maanden sliep hij zowel overdag als snachts in zijn eigen bedje en heel goed zelfs. Tenzij hij in zijn sprong zit, dan is het meestal weer drama, maar dan gaat hij gewoon lekker bij ons in bed. Wij slapen iets minder maar ach geborgenheid vind ik toch belangrijker en het is maar voor even.