Lastig hè, ik loop er ook tegenaan! Peuter van 3 en baby van 2 maanden. Slapen doet meisje ook nauwelijks, maar ik probeer haar bij elk slaapje in bed te leggen (op 3 ochtenden na, want dan gaat ze in de maxicosi want gaat peuter naar kdv of oma) Lukt het niet in bed, dan volgende keer beter.. Ga ook vaak met peuter op zo'n moment naar de eendjes bijvoorbeeld... en anders, ja totaal niet pedagodisch verantwoord, gaat de tv ff aan voor peuter ....
Eerste 3 dagen inbakeren en in armen in slaap sussen, sleen in Dagen daarna ingebakerd wakker in bed met speen en op afstand sussen (letterlijke sssssss) Daarna ingebakerd wakker in bed met speen alleen sussen als t nodig was (langer dan 5 min huilen) En na 1, 5 week was ze zelfs al niet meer ingebakerd em gaat altijd wakker naar bed Heb er heerlijke baby voor terug gekregen en eindelijk weer tijd voor mijn peuter
Ik doe echt precies hetzelfde..echt waar. Maar dan al de afgelopen 6 weken. Ik moet erbij zeggen dat ze behandeld wordt voor verborgen reflux. Ze had echt pijn, huilde veel. Het huilen is nu veel minder maar in bed slapen is een drama. We proberen nu buikligging..nieuwe tactiek.. Bedankt voor je antwoord.
Hier ook eerst medisch onder controle (KMA en verborgen reflux) Dan kan je pas dit soort dingen doen Ook osteopathie is hier voor t zelf in slaap vallen/ontspannen een uitvinding
Wat ik al schreef.. Het komt vanzelf. Probeer je niet teveel blind te staren op methodes van anderen.. Elk kindje is anders. Het is zo jammer als je al je energie steekt in standaard methodes en ondertussen vergeet te kijken naar je kindje.. Ik spreek uit ervaring, omdat NIETS werkte en het pas beter ging toen ik alles wat meer los liet. Het wegleggen lukte steeds beter. Vanzelf! Van op mij slapen, tot langgggg in slaap wiegen en 15 minuten weg kunnen leggen, tot ineens 45 minuten weg leggen na wiegen, toen in slaap voeden en ineens lukte wakker in bed leggen. Dat werd op en gegeven moment een middagslaap van ruim 2,5 uur! Nu heeft meneer behoefte om lekker te knuffelen na het tanden poetsen. Hij wordt rustig in mijn armen en ik kan hem daarna moeiteloos in bedje leggen. Behoeftes veranderen. Het is niet dat als je NU iets doet dat dat voor de rest van zijn babytijd werkt.
Als ik je goed begrijp is niet zozeer ritme en regelmaat je probleem maar vind je het nu vooral belangrijk dat je kindje in z'n eigen bedje leert slapen? Hier heeft dat ook echt tijd gekost en we hebben moeten investeren... Ze is nu bijna drie maanden en we merken dat het begint te werken! We hebben haar altijd in haar eigen bedje gelegd en altijd eerst even laten huilen (min. 10 minuten). Ernaast gezeten, aai over de bol enz. en als ze echt overstuur was er wel uit gehaald en getroost. Langzamerhand ging het steeds iets sneller en iets makkelijker en gaat het telkens iets beter. Maar goed, dat is wat bij ons werkte. Zoek de dingen eruit die bij jou aansluiten!