nou ze ligt nu bekaf bij papa in bed dus papa is namelijk ook ziek en wil ook niet slapen dus dat doen ze nu lekker samen doekje erbij voor het spugen.. en eh.. geen gehuil nog so far (*klop af*) de definitie die ik online kon vinden was in een periode van 3 weken minimaal 3 dagen per week 3 uur huilen. anyway.. volgens mij is de moderne variant "wanneer de ouders vinden dat $kind te veel huilt" maar het is zo dubbel.. als ik een dag goed mn best doe huilt ze (bijna) niet maar ik kan echt niet heel de dag met dr op mn arm blijven lopen. ze wordt namelijk wakker als ik ga zitten (ja de voorkeur is ook nog rondlopen/staan) en neerleggen is helemaal fout.. dat kost nog geen seconde dus maar ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem want buiten dat het ontzettend aandoenlijk is kom ik echt nergens aan toe zo inmiddels ben ik wel zo ver dat ik dr smiddags in bed leg en als ze dan nie wil slapen.. dan huilt ze maar eventjes dan kan ik even lunchen.. gauw wat in huis doen EN eventjes relaxen. i mean.. 9 van de 10 keer zit ik dus op de bank te ontbijten anne op mn linkerarm, schaaltje musli met yoghurt rechts op de bankleuning.. en dan zo eten eigenlijk.. van de zotte toch? daarentegen rond etenstijd is ze echt helemaal moe en nog minder te geniten dan de rest van de dag (ja ze is best heel vrolijk als ik dr op het waskussen leg enzo.. maar dan weet ze volgens mij dondersgoed dat ik niet wegloop) maar dan gaat ze dus gewoon naar bed.. zodat wij ook nog even met elkaar kunnen praten en kunnen eten. gek genoeg slaapt ze dan na 10 minuten gewoon als een roos en word met een beetje pech niet meer wakker tot sochtneds 5 uur en anders om 3 uur tussendoor nog een keertje. goedbeschouwd slaapt ze dus regelmatig van 6 tot 5... (en minimaal 6 tot 3) maar als iemand me kan vertellen wat het probleem is? daar maakt diegene zowel mij als job erg gelukkig mee die probeert zo hard de liefste pappie te zijn en tja.. ze huilt enkel maar... vervolgens pak ik dr over.. is ze in no time stil en kan ik job gaan vertellen dat het niet aan hem ligt gek geneog gelooft ie daar niet zo in gelukkig ook cb en dokter enzo.. zeggen allemaal dat het NIET aan ons ligt dus dat scheelt hoe gaat bij jullie papa daar mee om? ik probeer hem voornamelijk met de klusjes op te schepen waar ik weet dat ze er zelden bij huilt bijv. samen onder de douche of lekker in bad flesjes geven (doe borstvoeding.. dus weinig kans voor flesjes.. maar soms doe ik het dus wel voor job)
ok.. toen ik op "ok" drukte begon ze weer te krijsen dus... ik ga dr wel even in dr eigen bed leggen i guess
Idd dan lekker uit bedje halen oid als hij of zij huilt hoor, zo klein kan je ze echt nog niet verwennen! Arme schat.. En soms wéét je gewoon niet wat er is, maar dan is t gewoon belangrijk (vind ik) dat de kleine weet dat je er voor hem of haar bent! Owh ja en wij hebben pas sinds n maand rust en regelmaat hier (omdat Justin er zelf n zootje van maakte met eten/drinken en slapen en ik merk echt dat dit helpt als ze wat ouder zijn.
@dirksmama: Idd het in de box/bed leggen en je hand op hem houden of als ik mijn gezicht tegen zijn heerlijke wangetjes hou dan valt hij in slaap maar zodra hij ook maar een beetje wakker word merkt hij dat ik weg ben en raakt hij in "paniek"... Ik ben van mezelf heel rustig en ga zo ook met hem om, de kraamhulp zei ook tegen mij dat het haar zo opviel dat Noah heel erg rustig word als hij bij mij is en dat hij daar een sterke behoefte aan had/heeft. Ik heb de knoop ook doorgehakt... ik kan hem niet laten huilen het voelt niet goed ik zie wel hoe het gaat lopen. Ik ga een draagdoek halen om het mezelf een beetje makkelijker te maken. Het is ook zo een dropje. Hij is ook heel lief (als ik hem maar niet loslaat ) hihi
Hmm je kunt nzo'n draagdoek ook zelf maken gewoon van een lap stof he scheelt weer hoop centjes neem tenminste aan dat je echt een doek wil.. en geen babybjorn ofzo (die heb ik wel.. en is ideaal voor buiten.. maar in huis vind ik het niet zo handig want ze zit gewoon in de weg dan )
Ben echt niet zo goed in naaien Zou dan toch bang zijn dat hij scheurt of iets dergelijks.... Ben bang dat ik toch de prenatal weer ga spekken.
Een draagdoek is echt heel fijn! Als je meer wilt weten over soorten en dergelijke, kun je op het draagdoekenforum kijken
Ik vind dat boekje wel nuttig, maar ben het niet eens met het laten huilen van zulke kleine babietjes. Ik denk wel dat het doen van dingen in steeds dezelfde volgorde (wakker worden, fles, even knuffelen/spelen, zelf spelen en dan weer naar bed) goed is voor een kind. Het leven is dan heel voorspelbaar en dat geeft zo'n kleintje rust. @ Saskia, jouw kindje weet wat er na het badritueel gaat gebeuren, nl slapen en dat doet ze dus ook. Wellicht kun je toch eens proberen een aantal dagen die vaste volgorde van dingen te doen. De tijd maakt niet uit, dat geven ze zelf aan als ze voor een voeding komen, maar de volgorde dus wel. Pim
Ik heb bij Ruben wel vrij vlot de methode van vaste volgorde toegepast. Maar........de eerste maanden sliep Ruben beneden in zijn wagen in de kamer, zodat mama altijd in de buurt was. Tot 6 maanden liet ik hem nooit lang huilen. Je kindje is pas 2 weken dus lekker bij je nemen! In het begin kom je gewoon nergens aan toe En als je je de eerste weken zoveel mogelijk alleen met je kindje bezig houd dan weet je straks precies wat elk huiltje betekent en dan kun je gaan denken van: hij is moe, ik laat hem even huilen. Ik heb die eerste weken ook bijna geen maaltijd naar binnen kunnen werken zonder kind op de arm, al was het al omdat Ruben elke 2 a 2,5 uur aan de borst wilde Sterkte ermee, en doe vooral wat voor jou/jullie goed voelt!
@pim:dingen gaan dus ook altijd hetzelfde hier @zomaar: mja je hoeft dus niet te naaien enkel vouwen kan weleens voor je kijken.. maar niet u.. day word dan morgen. oh btw anne spuugt de hele boel onder.. dus weer een huilbui verklaard
Ik heb hier ook zo'n baby gehad in het begin. Omdat ze inderdaad zeggen, je kan een baby nog niet verwennen, lekker mee naar beneden nemen, proberen te laten slapen in zijn reiswieg, niet slapen maar brullen, maar weer pakken en troosten. En zo werd het van kwaad tot erger, op een gegeven moment, toen Tyler 6 weken was was het echt niet leuk meer, de hele dag door huilen, niet willen slapen, niet alleen willen spelen in zijn box, ik liep de hele dag met dat kind in mijn armen en werd er zelf helemaal gek van! Toe heb ik dat boekje gekregen van het CB en ben dat gaan proberen. In het begin was het vreselijk, Tyler heeft elke keer wel een half uur gehuild als hij in zijn bedje lag, en ik huilde met hem mee op de gang, zo groot was die drang om hem te troosten....Maar ik heb het niet gedaan. Nu zijn we 4 weken verder en wat een verschil! Nog steeds huilt hij als hij moet gaan slapen, maar hij heeft dat gewoon nodig want binnen 10 minuten valt hij in slaap en slaapt dan 2,5 á 3 uur! En hij kan nu gewoon lekker rustig alleen spelen in zijn box, je wilt niet weten hoeveel tijd ik nu overhoud op een dag! Het is er bijna saai mee geworden maar ik wil echt niet terug naar de tijd dat hij zoveel huilde!
babies van 2 weken laten huilen? Noway...Kijk even jengelen is prima, maar je merkt zelf wel wanneer je kind echt gaat huilen en getroost wil worden, of dat ze zich eenzaam voelt... Zoveel mensen vergeten dat je kindje heerlijk, en knus 9 maanden in je buik hefet gezeten..dichterbij mamma zijn kan niet dan dat..en nu ineens in en vreemde wereld, met allerlei enge dingen, en nieuwe indrukken die een baby opdoet... Ze hebben gewoon nog even een knuffel nodig...
hier is de wijkverpleegkundige ook net langs geweest en van haar moeten we sven, nu 2w1d oud, wakker weg leggen te slapen. dat werkt niet bij hem, dan begint hij te huilen en als je hem laat liggen raakt hij helemaal overstuur en ben je een uur zoet om hem rustig te krijgen. mijn kraamhulp vertelde mij dat je een kleintje de eerste 3 maanden amper kunt verwennen met aandacht end at ze hun ritme vanzelf vinden, jij hebt tenslotte ook een dag/nachtritme en dat nemen ze uiteindelijk echt wel over. na 2 weken een mooi schema verwachten of kweken zien wij ook niet gebeuren. wij voeden lekker op verzoek en pakken de hummel als hij verdriet heeft.
Kindje wakker wegleggen wordt tegenwoordig op de CB's gepreekt. Maar dat past niet bij ieder kind! Van nature is een kind er op ingesteld om in de armen van mama, aan de borst, in slaap te vallen. Alle hormonale processen rondom een voeding wijzen daar gewoon op. En ook de manier waarop de melk vrijkomt, eerst dorstlessend en energiegevend, en naar het einde toe steeds vetter en slaapverwekkender. Normaal is om in mama's armen in slaap te vallen, en als je dan diep slaapt, dan kan mama je weg leggen. Geen wonder dat veel kinderen protesteren als ze wakker in bed gelegd worden. Hun ingebouwde programma vertelt ze dat het niet klopt. Natuurlijk zijn er zat kinderen die wel gaan slapen als ze wakker weggelegd worden, maar als je een kind hebt dat het er niet mee eens is, ga dan niet de gebruiksaanwijzing van het CB volgen, maar volg de aanwijzingen van je kind.
jesse heeft de eerste 4 maanden ook alleen maar gehuild echt ruim 6 tot9 uur op een dag ik kon hem niet laten liggen en werdt er zelf ook eerlijk gezecht niet goed van. we zijn op geven moment naar de huisartsen post gegaan en heb ik naar hem laten kijken daar bleek dat ie heel veel last van maag zuur had daar hadden we medicijne voor gehad maar ze wilde hem toen in het ziekenhuis houden omdat ie helemaal aan het huilen gewend was dat het moeilijk was om dat er uit te krijgen 3 dagen lang heb ie alleen maar gehuild en de 4 dag was het minder naar ruim 8 dagen mog hij mee naar huis ik dacht nou zeg wat hebben ze met hem gedaan hij huild amper en het is een super makkelijk kind moet ik wel zeggen dat ie heel erg prikkelbaar is als je de trap naar boven loop schrik hij wakker hij hoort alles en kan alles moeilijk verwerken maar goed daar hebben wij ons ook aan aan gepast en sins dien gaat het super het geheim? klink hard ik zelf had het nooit over me hard kunnen krijgen laten huilen zeker 15 min hij was toen 4 maand dus de regel had ik mee gekregen en ging zo om de 4 uur de fles als ie dan wakker was 2 uur uiterlijk en dan naar zijn bed huilen 15 is normaal(hoe moeilijk het is babys huilen zich zelf moe) niet te veel speelgoed om hem heen geen drukke dingen in zijn bed beertje mag o en wat ook belangrijp was wakker in zijn bed leggen jesse viel in slaap in mijn armen en als ik hem dan in bed legte werdt ie binnen 15 min wakker en huilde die heel hevtig dat kwam om dat ie dan ineens in een andere omgeving lag en nartuurlijk in die 2 uur ook al je aandag en liefde geven ik moet eerlijk zeggen toen mijn kindje 2 weken oud was heb ik hem nooit en dan ook nooit laten huilen al zei marcel wel eens laat hem effen maar ik kon het niet en ik zou het ook niet weer doen ondangs ik nu weet hoe het ook had kunnen zijn ik begrijp dat het moeilijk is en ieder kind is anders maar ik ben er zo super blij mee ik kijk met andere ogen naar me kind en heb er ook lol in voor de 4 maanden heb ik echt het gevoel gehad waar ben ik aan begonnen en heb ik gezecht ik moet nooit meer een tweede kind maar nu 7 maanden later wil ik er wel 10 van hem het is ook echt een schatje o ja kan iemand me vertellen hoe ik een foto er op kan zetten hij geeft aan dat de bestand te groot is al vast bedankt liefs kaat
@ Dirksmama Dat ben ik dan wel weer met je eens Ik heb er ook nooit op gelet Kynan bewust wakker te leggen, ik vind dat gewoon echt niet nodig. Als ik hem wakker wegleg valt hij ook altijd in slaap. Maar ik vind het ook heerlijk om hem, diep in slaap, na de borst, voorzichtig in zijn bedje te leggen. En volgens mij vind hij dat ook Maar ik moet er wel bij zeggen dat Kynan heel makkelijk is, vanaf dag 1 doorsliep en nauwelijks huilt.... Dat verschilt natuurlijk ook heel erg per kindje...
Ik ben best wel van de rust en regelmaat, maar dan wel op mijn manier. Zo troost ik haar altijd altijd als ze huilt, behalve soms voor het slapen gaan, dan jengelt ze wel eens 5 minuten, maar dat huiltje herken ik nu. In het begin moet je ook nog zo wennen aan al die verschillende huiltjes en weet je ook niet altijd waarom ze huilen. Verder gaat ze hier momenteel naar haar bedje als haar oogjes wat klein worden en het duimpje in haar mond gaat, dan gaat ze slapen. Ik doe veel dingen ook altijd in een bepaalde volgorde. Maar ja, ik zou gewoon lekker troosten en knuffelen hoor. En wij hebben ook heel veel gehuil gehad, uren met de pink in haar mond gezeten etc. Ik dacht dat er nooit een eind aan zou komen, maar sinds ze een week of 7 is, gaat het allemaal best goed. Maar het is allemaal best verwarrend, die zegt zus, die zegt zo. Doe gewoon zelf waar je kindje en jij je het best bij voelen. De meeste mensen met adviezen zie je misschien een kwartier per week. Jij bent alleen 24 uur met je kind, dus weet je het vaak nog het beste.