Wat lastig hè, iedereen raad je wat anders aan en dat maakt het er vaak niet gemakkelijk op. In principe is onze kleine meid een heerlijk rustig kind. 's nachts slaapt ze vaak 6 uur, komt voor een voeding en slaapt dan weer 4 uur. In de ochtend en middag gaat het ook nog goed, ze slaapt dan vaak 3 uur en krijgt dan weer honger. Vanaf 4 uur 's middas beginnen de huiluurtjes echter. Na een uur in bed wordt ze dan wakker en begint te huilen. Het is dan nog echt geen etenstijd, maar ze valt door het huilen niet meer in slaap. Het huilen wordt dan echt krijsen en dan haal ik haar toch echt uit bed! Kan haar dan niet laten liggen en het gehuil negeren, krijg zo'n rotgevoel vanbinnen! Ze wordt dan rustig van een pink in haar mond, maar na een volgende voeding begint het verhaal weer opnieuw. Het ritueel herhaalt zich tot ongeveer 21:30 uur, dan houdt ze het weer langer vol in haar bedje. Vind het zooo lastig om hier actie op te ondernemen. Aan de ene kant vind ik het niet erg om haar 's avonds bij me te hebben, maar we kunnen dit natuurlijk niet eeuwig vol gaan houden. Daarnaast ben ik stiekem een beetje bang dat dit zal gaan verschuiven en we straks in de nacht met haar op mijn buik in bed liggen. Aan de andere kant is dat gekrijs natuurlijk verschrikkelijk. Weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik haal haar nu nog maar gewoon uit bed en hoop dat dit vanzelf wat beter gaat!
Bijna alle baby's hebben die huiluurtjes tegen de avond. Merel had het ook van een uur of 4 tot een uur of 10. Wil je net gaan koken enz.... Waarom ze het doen weet ik dus niet, maar wel dat heeeel veel baby's het hebben om die tijd. Je kan haar het beste pakken en bij je nemen vind ik. Het duurt hooguit tot ze een maand of 3 zijn. Dan gaat alles ineens een stuk beter. Je hoeft echt niet bang te zijn dat dit maaaaanden gaat duren. Bij Merel was het met een week of 6 al een stuk beter. Maar goed, je moet dit zelf doen, welke adviezen wij ook geven. Volg je eigen gevoel, maar dat is ook best lastig in het begin met al die hormonen die door je lijf gieren Succes ermee.
mwah denk dat ze einde van de dag ook gewoon moe zijn denk je niet? en hier zitten we dus bijna op 3 maanden met de kerst exactly dus hoop serieus dat het ergens deez maand ophoud want ik begin er langzaam aan niet meer zo goed tegen te kunnen echtgenoot was ook ziek vandeweek dus dat was dubbelfeest 1 echtgenoot die zn natje en droogje in bed wil omdat ie te lam is om op te staan overal spierpijn, misselijk, hoofdpijn.. tja dan kan ik moeilijk anne even in zijn mik schuiven toch? en 1 kind wat enkel maar niet huilt als ik rondjes loop met dr en iedereen maar roepen "goh je bent wel afgevallen" tja.. ook niet zo gek als je 12 uur per dag door je huis heen loopt te huppen met zo'n uk (vanochtend een rokje gekocht 2 maten kleiner dan de broek die ik na mn bevalling had gekocht omdat ik mn oude kleding niet meer paste zegmaar) en ja ik weet ook wel dat het niet echt 12 uur is... maar toch wel aardig wat uur per dag uiteindelijk nu straks stad in kerstboom kopen en ondanks dat ik omval van de slaap heb ik er wel onwijs zin in anne is namelijk in de buikdrager gewoon stil.. en daar ben ik wel weer even aan toe geloof ik aan dat.. EN aan iets leuks 1 ding is zeker.. mama's zijn inderdaad niet ziek die storten gewoon een keer neer als het te laat is.
Nou mijn vriend had gisteren een buikdrager gekocht.... Noah vind het heerlijk en is meteen stil en vertrokken als hij er in ligt wel raar dat het geen `kwaad` kan dat hij zijn kin tegen zijn borst aan drukt want dat is in principe dezelfde houding als in een maxi cosi en daar mogen ze ook maar een bepaald aantal uren in. Verder heb ik de tips in acht genomen marktplaats en zo maar het aanbod valt op dit moment helaas een beetje tegen. Nu maar hopen dat mijn nek en rug dit vol gaan houden 8) , ik draag hem uiteraard alleen in de buikdrager met huishoudelijke takn en zo maar toch het gewicht word verdeeld over één kant...
Waarom is het nog geen etenstijd? Je geeft toch bv, dat kan toch op verzoek? En het zou dan heel goed clusteren kunnen zijn.
Gooh veel dingen zijn zo herkenbaar die ik hier lees! Mijn kleintje huile lees gerust krijsde de hele boel bij elkaar! Wilde niet slapen! bla bla bla je kent het wel! Iedereen vertelde me dat ik hem gewoon moest laten huilen anders werd het gauw gewenning! Nou me hoel* ik kan hem niet laten huilen, wat resulteerde in een kindje wat ontroostbaar was als mama hem weg legde! Uren hebik gewandeld, uren heb ik gesust! Maar weet je! OP de een of andere dag is het weg! Voorbij *POEF* ik weet dat jullie er nu niks aan hebben... Dat had ik 4 maanden geleden ook niet! Maar rust en regelmaat en lekker bij je nemen als jij dat acht! Je kindje niet onnodig laten huilen! Ik moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment hem wel heb laten huilen als hijnaar zijn bedje moest! dan deed ik de 10 minuten regel en dan ff over zijn bolletje aaien en dan verder! Maar liet hem niet krijssen! Dit heeft een week geduurd en slaapt nu zonder moeite in! Hou vol meiden er komt een eind in zicht! Jij moet wennen aan een kleintje en de kleine aan jou! liefs sal