Laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2 weken is oververmoeid. Nu hebben we van het cb de tip gekregen om hem te laten huilen. Nu heeft ie net een schone luier gehad, een fles en we hebben hem even de tijd gegeven om het te laten zakken en gelijk naar bed. Na 2 min begon het gehuil, en is nu al 15 min aan het huilen. Nu heb ik erg veel moeite met het laten huilen.. Hij is helemaal schor en bezweet, tranen rollen.over zn wangen. Doe ik hier wel goed aan? Moet ik hem echt gewoon aan zn "lot" over laten?

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    nee tuurlijk niet laten huilen! Gewoon lekker bij je houden. Filmpje erbij en lekker laten slapen tegen je aan.
    Hij is nog maar 2 weken. Tot 1,5 jaar verwen je een kind zeker niet als hij huilt! Hij heeft jullie nodig.

Kan het ook zijn dat hij huilt zodra hij in een liggende houding wordt gelegd? Denk eens aan Reflux.
    Als hij veel huilt zou je ook bij een osteopaat langs kunnen gaan om te kijken of zijn nekje goed zit. Bij een bevalling kan dit verkeerd komen te zitten.

3. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ach lieverd. Haal hem er uit. Dit is echt niet nodig. Hij gaat op zijn tijd leren zelf in slaap te vallen, er zijn zoveel andere manieren om hem te laten slapen in zijn bedje.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou willen zeggen: nee natuurkijk niet! Kindje is net uit je buik. Oppakken en lekker bij je houden! Och arme ze zijn echt gek geworden bij het cb! Laten huilen op deze leeftijd is echt echt niet oke!

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Lekker bij je nemen. Dat slapen in eigen bedje komt wel.

Ik blijf het wel elk slaapje proberen, eigen bedje. Wil hij niet in zn eigen bedje dan lekker bij mama

6. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Inderdaad... zorg dat je naar t toilet bent geweest, drankje binnen hand bereik en hem lekker op je laten slapen op de bank. Ik mis dat zelfs.
    Zelfs de eerste vier weken wel eens snachts zo in bed half gelegen/half gezeten met de kleine slapend op mn buik met voedingkussem eromheen. Kon geen kant op.
    Maar die tip van de osteopaat zou ik ook aannnemen.. mijn meisje is drie x geweest en ze heeft nooit meer (zonder reden) gehuild. Er zat een nekwervel vast en een wervel in de onderug.
    Maar goed.. ik dwaal af; lekker oppakken die kleine en hem laten slapen op jouw hartslag!

7. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha shit dit zijn nou net de antwoorden die ik niet wilde lezen ;) ik vond het een goed idee, dat laten huilen, omdat ik dacht: 10 minuutjes en hij slaapt. Maar dit vind ik te gek worden, dit kan ik niet aan! Hij is nu inderdaad wel stil, maar als ie nog een keer zo tekeer gaat haal ik hem er lekker uit, arm ventje!

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kindje huilt meestal niet voor niets hoor, lekker bij je nemen, lekker kroelen, evt samen slapen.
    Kindje is net op de wereld, net uit je warme buik
    Ik geloofde er niet in dat je je kind ermee kan verwennen

9. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik las dit een keer en vond het logisch:

Vroeger, in de prehistorie enzo, waren er ook baby's. Als de ouders de baby ergens op de rug of buik neerlegden en weg gingen, was de baby hulpeloos en werd hij opgegeten door wilde dieren. Baby's liggen dus vanuit hun instinct niet graag op hun rug en al helemaal niet alleen. Jouw baby heeft ook dat instinct. Bij mama en papa is het veilig en daar kan hij dus slapen :)
    Succes en geniet ervan. Voordat je het weet, willen ze niet meer op je slapen en dan mis je het.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Ahgos twee weekjes? Lekker bij je nemen hoor!
    Mijn zoontje kon zo heerlijk tegen mij in slaap vallen en dan kon ik hem zo wegleggen.
    Beetje laten jammeren is niet erg, maar echt huilen en overrstuur? Nee hoor, dat doe ik bij mijn zoontje van 10 maand ook niet. Echt huilen betekent dat er iets is waardoor ze niet kunnen slapen.

11. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Als Jou moedergevoel zegt: dit wil ik niet of dit voelt niet goed dan is het juist.

je hebt een instinct in je zitten. Luister ernaar en het allerbelangrijkste laat je niet gek maken door anderen. Jij bent de moeder en jij weet wat het beste is voor je kind.

En ik hoop dat hij nu lekker slaapt.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nee tuurlijk niet laten huilen

Je kindje is net op de wereld en wil gewoon graag veilig bij jullie zijn, je gaat toch niet je baby 15 minuten lang laten huilen, bezweet en al voor niks....

Neem je kindje gewoon lekker bij je, en laat hem lekker bij jou op je arm slapen, en ja dit kan wel 3 maanden duren..

Daarna gaan ze meestal ineens vanzelf makkelijker in hun eigen bed oid slapen.

Dat rare cb, laat hun kletsen!

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Doe wat voor jou goed voelt. Misschien vind je 15 minuten te lang, maar wil je 7 minuten wel proberen? Het hangt er ook maar net vanaf hoe graag je wil dat hij in bed slaapt. Je kan er ook voor kiezen hem op andere plekken te laten slapen.

Wij laten onze zoon zichzelf wel in slaap huilen (als hij huilt, niet altijd). Meestal duurt dat 5 minuten en is het geen hartverscheurende paniek. Anders voelt het voor ons ook niet goed. Wij halen hem na 15 minuten dan weer uit bed. Hij is dan vaak al over zijn slaap heen. Na een half uurtje proberen we het nog eens en dan is het weer normaal.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je baby huilt niet om jou te pesten. Hij huilt omdat hij iets nodig heeft. Dat kan voeding zijn, maar ook troost of eenvoudigweg de nabijheid van zijn mama. En al die behoeften zijn even reëel en terecht voor een baby. Dus nee, niet laten huilen, maar geven wat hij nodig heeft. Dat is nu eenmaal zorgen voor iemand.

15. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat een ....*#$ bij het cb ook. Laat je kleine in bed liggen maar blijf er bij. Loop rondjes. Of laat hem slapen op je borstkas. Een baby van twee weken laten huilen. Zijn ze helemaal gek geworden. Als er 1 ding slecht is voor een baby is het stress

16. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ach arme kind :( ik maak wel voor mezelf een verschil tussen huilen en mopperen , hongerhuiltje
    geen van mijn 3 kindjes huilden met tranen als ze honger hadden of alleen waren , wel bij krampjes pijn of ongemak dus ik zou ook naar een osteopaat gaan om te kijken of er iets is dat hem fysiek pijn doet ..

ze zouden die mensen op t Cb eens moeten laten huilen of vaccineren zoals zij doen ... kn er zoo boos om worden soms .

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Gerem nee niet laten huilen, en lekker bij je houden!
    Ik laat mijn zoontje nu hij 4 maanden is nog niet eens huilen;)

18. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen wat goed voelt voor jou! Ik ben geen voorstander van laten huilen en al helemaal niet bij hele kleintjes. Die hebben geen tijdsbesef en voor hun kan het uren duren gevoelsmatig.. Ik geloof dat kindjes met een reden huilen en heb mn dochter ook niet laten huilen alleen. Lekker bij je of in de draagdoek

19. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Neeeeeeeee niet doen.
    Het is echt niet nodig om kindjes van zo jong te laten huilen.
    Slaaptraining komt echt vanzelf met de tijd.

20. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik krijg er kippenvel van. Ongeloofelijk dat dit soort adviezen nog voorkomen. Arme babytjes. En arme mama's en papa's die het advies krijgen hun gevoel te moeten negeren.

Dit soort adviezen zijn enorm ouderwets en achterhaald en wetenschappelijk onderzoek laat zien welke gevolgen het laten huilen kan hebben voor een baby en kind. Ik zou voordat je dit uberhaupt zou willen eerst deze bevindingen opzoeken. En ik weet uit ervaring dat dat je visie en mening kan veranderen!

Deel Deze Pagina