Elke nacht eruit :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik weet het echt niet meer...
    Onze zoon, nu inmiddels 13 1 /2 maanden komt elke nacht, al 2 maanden lang.
    Hij komt op geen vaste tijdstip, heel verschillende tijden
    (23.30, 2 a 3 uur, noem maar op)
    Ik geef hem dan een klein flesje en daarna gaat ie gewoon weer heel lief slapen. Tussendoor waren er zelfs dagen waar die weer wel 2 a 3 nachten door sliep. Hij gaat nu ook sinds 2 nachten erg gillen als ie wakker word. Zal het nou honger of dorst zijn? Koud heeft ie niet, is 18 graden op zijn kamer en hij voelt niet koud aan.
    Heb al van alles uit geprobeerd, zijn ook al bij de kinderarts geweest. Die dacht misschien tandjes? Maar 2 maanden lang...
    Hebben jullie misschien nog tips? Wil weer een keertje doorslapen

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hihi mijne is 21 maanden en heeft nog nooit eht doorgesapen en nu zeker een half jaar zeer slecht slapend. Het kan gewenning zijn, tandjes, nachtmerrie enz. Als er medisch neits is en je denkt niet dat het gewenning is van het flesje dan werkt accepteren echt het best. Dan kun je het beter hebben. Mocht je dat niet kunnen of willen kun je kijken wat er gebeurt als je niet naar hem toe gaat. Maar ik ben daar tegen dus doe het zelf niet en ooit moet het overgaan.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Die nachtvoeding heeft hij niet meer nodig, dus het zou inderdaad gewenning kunnen zijn. Ivan had het met de speen, kon er op een gegeven moment wel 6x per nacht uit om hem zijn speen terug te geven. Daar was ik snel klaar mee :D Heb hem laten huilen en na 2 nachten had hij het door en sinds 2,5 maand slaapt hij weer heerlijk door! We hebben allebei onze nachtrust weer terug. Misschien een idee om te proberen?

4. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Maar ze zeggen toch als ie aan de fles gewend is dat die dan ook elke nacht op het zelfde tijdstip zou komen? Het is echt verschillend.... soms al begin van de avond, 1-2-3 uur of nog later en dan ook weer tussen 6-6.30.
    Hij gilt echt en al te lang wil ik hem ook niet laten gillen omdat dan zijn zus wakker word. Die word toch al elke ochtend vroeg wakker door hem.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zolang ze niet kunnen vertellen wat er is vind ik dat je naar zon kleintje toe moet gaan en geven wat nodig is (aandacht, flesje, wat dan ook). Je weet nooit zeker wat er is en het lijkt me vervelend om achteraf te ontdekken dat er toch wat was..

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 22 mnd ook nog vaak even speentje geven, troosten, soms drinken... Daarna slaapt ze weer verder, dus ik til er niet te zwaar aan en ga gewoon. Ze kan nu wel goed praten en wij kunnen haar ook goed met woorden geruststellen, dat scheelt wel! Maar ze wordt dus alsnog regelmatig wel wakker.

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Dit dus!!

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Sluit ik me bij aan. Wij zijn ongeveer 3 maanden terug gestopt met een nachtvoeding geven. Niet dat ze niet meer wakker wordt hoor, maar een knuffel of bij ons in bed verder slapen is sindsdien voldoende. Voor die tijd was het redelijk uniek als ze niet kwam voor een flesje 's nachts. Niet alleen vonden we inderdaad dat we moesten geven wat ze blijkbaar nodig had, dit was gewoon ook echt de makkelijkste weg om zo snel mogelijk allemaal weer door te slapen. En nu hebben we dus nog steeds vaak gebroken nachten, maar ik heb het gewoon maar geaccepteerd. Tuurlijk is een nacht doorslapen heerlijk, maar kindjes kunnen geen klok kijken en denken tussen 7 en 7 mag ik mama niet nodig hebben ;) is wel echt met een knipoog he, want het is gewoon wel vermoeiend!

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb altijd de fles gegeven en wist dat het geen gewenning was. Gewoon meer voeding nodig tijdens periodes van groei, en die sprong van 13/14 maanden is een bekende grote.

Daarna nog een paar maanden af en aan gerommeld en met 17 maanden was het opeens over en begon hij vaster te slapen. Dat merkte je duidelijk. Nu wordt hij nooit meer wakker. Hier was het dus geen gewenning, kreeg gewoon een fles want had al nooit een speen. Ik wilde hem niet mee in bed nemen, doe ik zelf geen oog dicht dus..

Volg je gevoel, het gaat uiteindelijk wel over. Iedereen zei tegen mij: het is gewenning, maar hij kwam nooit op een zelfde tijdstip en gewoon 1 x per nacht. Fles, schone luier en hij sliep door.

Charlie

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn Lisa rond een jaar water uit een beker gaan geven ipv melk. Maar ze werd heel lang nog vaak wakker 's nachts. Rond 3 jaar begon het echte doorslapen, maar ze wordt nog wel wakker soms. Eva sliep vanaf 6 maanden eigenlijk altijd door, echt een verschil :)

11. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ons mannetje sliep vanaf 4 weken tot ong 6/7 maanden door.. nu sinds een aantal weken wordt hij altijd rond 23:00-01:00 uur wakker. Een enkele keer dat hij door slaapt en soms ook dat hij vaker wakker wordt.

Ik zou niet weten wat er aan de hand is. Hij huilt dan echt met traantjes en pakt mij helemaal vast als ik het op pak..
    Wanneer ik hem dan terug in zijn bedje leg als hij gekalmeerd is, begint hij weer te huilen.
    Gelukkig geef ik nog steeds 1x per dag wat bv en leg ik hem 's nachts aan. Hij drinkt dan een klein beetje en valt dan bij mij in slaap.. als hij dan eenmaal weer slaapt kan ik hem zo terug in zijn bedje leggen, mocht hij dan wakker worden gaat hij evengoed lekker slapen.

Ik heb ook geen idee wat er aan de hand is..
    Hij heeft nu 2 of 3x tussen ons in geslapen, maar toen had hij last van zijn oortjes en kreeg hij tandjes.

Echt een tip kan ik je niet geven, ben zelf ook zoekende..
    Belangrijk is dat je de kleine troost en dat hij in de gaten heeft dat je er voor hem bent.. misschien dat hij een beetje verlatingsangst begint te krijgen en gewoon even dicht bij mama of papa wil zijn?

Deel Deze Pagina