Mijn dochter van 13 weken krijgt 5 flessen van 150/5. Ze drinkt om 3 à 4 uur. Vaak drinkt ze fles niet leeg. Nu laatste week slaapt ze maar kort, hooguit uurtje. Als ik mijn regelmaat wil volgen zou ik dus weer moeten voeden na wakker worden, maar dan zit er geen 3 uur tussen, soms wel 2 uur. Dan probeer ik wat te rekken door haar in badje te doen, of even spelen in box. Maar dan merk ik dus dat ze eigenlijk al weer te moe is voor de fles. En dan komen we weer op 6 flessen en verschuift de laatste voeding naar later tijdstip. Zal ik de flessen ophogen en zo ja meteen alle flessen of haar het laten bepalen? Dus ook om 2 uur voeden als ze maar kort slaapt? Lastig hoor..
Aangezien ze de fles niet leeg drinkt zou ik 6/120 geven. Ook zou ik haar volgen ipv jezelf waarom rekken als ze honger heeft. Zou de fles niet gaan ophogen blijkbaar wilt ze wat vaker drinken maar dan zou ik kleinere flesjes aanbieden.
Mijn meisje is nog maar 7 wkn maar slaapt nauwelijks overdag. Dit heeft niet met honger te maken, als ik die regelmaat moet volgen ben ik om de 2u aan het voeden. Ga daar niet aan beginnen! Ik zou ophogen.
Dit zou ik juist niet doen. Kindje van TS geeft al aan dat 150/5 teveel is, ze drinkt het niet op. Meer aan gaan bieden is dan de omgekeerde wereld. Het is heel normaal dat een baby om de 2 uur zou willen drinken. Of volg je liever je eigen behoefte aan 'regelmaat' en een of andere regel dat ze om de 4 uur zouden moeten drinken dan de behoefte van je kind? TS, ik zou Celika's advies volgen en je kind volgen. Dan krijg je ook een ritme, haar eigen ritme. Laat haar het lekker zelf bepalen.
Als flessen niet leeg gaan is mijn advies om niet op te hogen maar juist de flessen kleiner te maken en 1 fles meer te geven als dat nodig is. Wat is het ritme nu dat je aanhoudt?
Sinds gister drinkt ze weer 5 flessen. 6 flessen werkte ook niet want dan dronk ze maar 50 cc in de middag! Als ze na t ontwaken geen hongersignalen laat zien wacht ik een kwartier/half uur. Kan ze daarna nog even in de box. Kan ik wakker-luier-voeden-box-slapen toch aanhouden. Ze lijkt nu ook wat langer wakker te zijn!
Ik heb nooit echt strak aan een ritme gehouden. Wel aan voorspelbaarheid: Bij gaapjes/ogen wrijven naar bed, bij hongerbrul een fles, bij vrolijkheid gezellig spelen etc. En dan kwam het best vaak voor dat na het wakker worden, we eerst even speelden, daarna de fles, dan nog even spelen en bij de eerste tekenen van slaap weer naar bedje. Die bedjestijd wordt toch steeds minder, en zeker mijn jongste sliep niet zoveel overdag. Dan kun je bijna ook niet zo'n ritme aanhouden..