Ritme gezocht

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door renee85, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Beste allemaal,
    Mijn zoontje is een liefie, nu 2 weken oud. Maar ik word compleet onzeker van het gebrek aan ritme. We zoeken ons rot maar komen er niet uit. Overdag slaapt hij redelijk goed. 's Nachts komt hij ongeveer om de drie uur voor een voeding. Inslapen is dan vaak lastig. Vannacht is hij tussen 5 en 7 uur 's ochtends klaarwakker geweest. Daarna sliep hij uiteindelijk drie kwartier, en werd hij weer wakker. Wel tot 10 uur! Nu ligt hij te slapen in de box. Mijn vraag: hoe laat leg ik hem in bed 's avonds? Wakker gaan slapen doet hij niet. Dan gaat hij huilen en blijft huilen. En hoe deel ik de nacht in tot de volgende ochtend? Graag ervaringen. De onzekerheid en het gevoel het niet goed te doen is echt heel vervelend, en vermoeiend!

2. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Ik geef trouwens borstvoeding!

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik denk niet dat je kunt verwachten dat je na 2 weken al een ritme hebt. Het enige wat je kunt doen is alles in dezelfde volgorde.
    Dus spelen, voeden, slapen enz. Wie weet dat hij het oppikt.
    En probeer het `s nachts zo donker mogelijk te houden en overdag juist licht zodat hij kan wennen aan dag en nacht.
    Probeer het te accepteren. Het kan kort, het kan lang duren, maar uiteindelijk lukt het wel!!!

Succes!!!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Idd probeer voor het naar bed gaan het niet te gezellig te maken. Alles stil in huis. Een klein lampje aan. Niet meer veel praten en weinig oogcontact maken. Zo leert je kindje dat het tijd is om te gaan slapen. Over een ritme kun je nu nog niet echt spreken. Baby's hebben nog last van een omgedraaid dag- en nacht ritme.

5. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    En hoe laat dan echt naar bed? Gisteren was het 19.00 uur en dat bleek toch te vroeg, ze heeft flink liggen spoken vannacht.

6. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Om 19.00uur naar bed is nu, na 4 maanden hier niet eens hoor. Ben ik wel blij om, want dat betekent bij ons dat ik er `s ochtends ook pas om 9.00uur uit hoef. Hier gaat meneertje om 21.00uur `s avonds naar bed. Maar heb het even opgezocht voor je en na 2,5 week hadden wij volgend schema:
    - 0.00uur
    - 5.00uur
    - 10.00uur
    - 14.00uur
    - 17.00uur
    - 20.30uur

Hij lag meestal om 22.00uur echt op bed.
    Wel heeft ons meneertje vanaf het begin af aan de flesvoeding gehad dus dat kan zeker verschil maken.

Hoe ziet je dag er nu ongeveer uit?

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier vaak tussen 23.00 en 0.00. Eerder heeft geen zin. Dan wordt het huilen. Ze vraagt ook nog vaak een zesde voeding. Van de week sloeg ze er één over en lag ze om 22.00 in bed. Zodra ze nog meer gaat doorslapen zal het tijdstip dat ze naar bed gaat ook eerder worden. Het is meer een kwestie van geduld.

8. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Dank, Lolliebol. Daar heb ik wat aan!! En hoe lang sliep jullie kindje dan? Overdag ook? En ;s nachts?

9. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Meestal sliep hij vanaf een half uurtje na de voeding en dan zo`n 1,5 uur. Hij is vanaf dat hij 4 weken oud was door gaan slapen.
    Toen hebben we even gehad dat hij om 23.30-0.00 de laatste fles kreeg en dan om 06.00 de eerste weer. Dat werd met de dag een half uur langer en na 6 weken zaten we op 22.00 de laatste fles en 7.00 de eerste. Ik heb ook gezorgd dat ik iedere keer de dag probeerde op hetzelfde tijdstip te beginnen, dus het tijdstip wat we die dag ervoor ook hadden. Overdag bepaalde hij zelf hoeveel uur hij ertussen liet en de laatste fles bepaalde ik ook weer.

Je mag me anders ook wel een pb-tje sturen als je dat wilt:)

10. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Bij twee weken hier geen enkel ritme te bespeuren. Mijn inziens lukt dat gewoon echt nog niet bij zo'n kleine baby. Hier sliep hij veel beneden in de avond, bij ons op de bank, in draagdoek of box. Er ontstaat vanzelf een soort ritme met vaste tijden.
    Ik deed alles op verzoek. En nu nog steeds eigelijk.
    Elke dag is anders met de slaapjes. Vraag en aanbod.
    Dus eigelijk nog steeds geen ritme :) maar dat kan ik nu helemaal loslaten.

11. Parisienne23

28 nov 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hadden we een kind dat met twee weken overdag doorsliep en de nachten zat te rellen. Wat bij ons enorm geholpen heeft is een vast dagritme. Dus op een vast tijdstip eventjes naar buiten met de kinderwagen, 's avonds voor het slapengaan in bad etc. Overdag ging ik dan bewust langer met hem spelen, stofzuigen etc met de kleine in de box, en zorgde ik ervoor dat het niet te warm in huis was, zodat hij langer wakker bleef en met een week of 6 hadden we een perfecte doorslapende zoete baby.

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Een ritme bij twee weken is wel een beetje onrealistisch denk ik. Maar je kan zelf een heleboel doen om het te bevorderen. Lees het boek "Baby in een droomritme" eens. Echt een aanrader!

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik deed voeden op verzoek en dan viel ze meestal in slaap en legde ik haar weg. Dagen en nachten zat geen verschil in..

Deel Deze Pagina