Ritme? Graag!!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamavanjuul, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Na 7 mnd is deze mama toe aan ritme, regelmaat en reinheid :p
    Helemaal met nog een peuter en kind van 6 in huis.

Baby heeft nu 7 mnd ons ritme mogen bepalen dmv borstvoeding en slaapjes op verzoek, maar deze mama is toe aan rust.
    Helemaal nu baby na periodes van doorslapen weer komt om een nachtvoeding en na die nachtvoeding ook nog eens klaar wakker is :$

Dit in combi met werken en dus kolven beginnen nu zijn tol te eisen.

Ik ben dus op zoek naar tips van mede (borstvoedende) mama's.
    Ik heb nu weekend en wil de komende dagen op zoek naar een ritme, schema of what ever.

Voor vanavond stelt mijn man namelijk voor om de late voeding (22.30) te vervangen voor een papfles. Hij heeft me 7 mnd gesteund en gaat altijd met baby naar beneden als ze na de nachtvoeding klaar wakker is. Maar logischer wijs beginnen de korte nachten in combi met de andere kids en werken ook hem op te breken.

2. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Zo herkenbaar. Wij leefden hier ook echt naar het ritme van dochterlief en 2 weken geleden ben ik begonnen met meer ritme erin stoppen, was ook zo moe!

Wij doen het nu zo. 's Ochtends ten laatste om 8 uur haal ik haar uit bed (we moeten dan ook echt 10 min later vertrekken naar school) ze krijgt een voeding en gaat dus mee. Dan thuis nog ff spelen, en dan om 9.15 ten laatste 9.30 naar bedje, vaak bied ik nog de borst aan voor ik haar in bedje leg, maar die weigert ze meestal.

Dan 45 min à 1 uur later is ze wakker, weer borst, spelen, knuffelen, enz. Dan rond 11.30 à 12 uur weer naar bed en weer eerst borst aanbieden (die ze trouwens dan meestal wel drinkt). Nu sinds deze week slaapt ze dan 3 uur. Dus tegen 15 uur is ze weer op, terug de borst, om 15.45 vertrekken naar school voor oudste.
    Vervolgens krijgt ze om 17 uur nogmaals de borst en dan naar bed voor 45 min, max 1 uur.

Badje, knuffelen, spelen met papa, en om 19.30 weer naar bed en natuurlijk nogmaals de borst dan.
    Ze komt dan nog 1x tussen 21 uur en 21.30 en dan slaapt ze door tot 4 uur. Voeding, terug in bed en om 8 uur begint de dag opnieuw.

Nu moet ik wel zeggen dat ze alleen de afgelopen 2 nachten het ietsje verandert heeft. Ze dronk om 19.30, dan nog eens om 22.30 en dan 5 uur. Opzich vind ik dat niet zo erg.

Je kan inderdaad je laatste voeding door je man laten doen, maar komt ze zelf voor die voeding of maken jullie haar wakker?
    Want als ze slaapt, zou ik haar gewoon laten liggen.

Ik deed in het begin ook haar laatste voeding om 23 uur, maar dat was geen succes, dan werd ze iedere 2 uur wakker 's nachts.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Omdat ik de afgelopen week zo moe was, lag ik al om 22 uur op bed.
    Heb haar niet wakker gemaakt en vervolgens kwam ze dan om 00.30 en 5 uur.
    Dan moest ik 2x wakker worden :)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou haar wel wakker maken en idd een pap-fles geven.
    Niet met de intentie om dit te blijven doen (wakker maken), maar om haar nu een ritme aan te leren. Als het goed is zal ze snel ook uit zichzelf wakker gaan worden rond dit tijdstip, omdat ze weet en voelt dat ze dan eten krijgt. Als je haar niet wakker maakt blijft het dus 'voeden op verzoek'. Iets wat je, zoals ik begrijp, wat wilt minderen.
    Ik geef inmiddels redelijk gestructureerd borstvoeding. Ik zal hem zeker niet laten huilen en het komt ook niet op een half uurtje, maar het is ook weer niet zo dat hij maar een kik hoeft te geven en ik haal m'n borst tevoorschijn. Soms probeer ik het wel te rekken. Het is even investeren (lopen op de arm bv), maar het loont echt.

5. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Dat wil je inderdaad niet dat je nog meer moet opstaan ;)

Ik zou dan denk ik doen wat merah zegt. Inderdaad 's avonds nog wakker maken en dan hopen dat er meer ritme komt en misschien overdag ook vaste momenten aanhouden om haar in bed te steken. Na een tijdje 'weet' ze dan dat het tijd is om te slapen en ik heb de ervaring dat als de dutjes meer geregeld zijn, de voedingen vanzelf komen. Maar ja, dat is natuurlijk bij mij, hoop dat het ook zo bij jou is!

6. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Herkenbaar! En dan slaap je net lekker, grr!
    Ik heb wel geprobeerd op mijn verzoek te voeden als ik ging slapen, maar er werd dan niet effectief gedronken en werd er alsnog gekomen voor een nachtvoeding.

En papflessen in de nacht vind ik heel onnatuurlijk. Graantjes eet je in de ochtend!

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Papfles maakte hier geen verschil wat betreft doorslapen. Ik zou beginnen met de dag op een vaste tijd beginnen en eindigen. En de baby er zo in gaan sturen.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vannacht was weer ruk....zucht!
    Om 22.30 werd ze zelf wakker, dus gevoed, daarna om 3.30 en natuurlijk weer klaar wakker.
    Manlief is maar weer naar beneden gegaan en heeft haar laten spelen en een uurtje later sliep ze weer :(

9. Dappertje Dik

Dat klaarwakker zijn is idd ruk!
    Hier was dat later, zo rond 1,5 gok ik.
    Gingen we ook beurtelings naar beneden.
    Moest ik alleen wel weer voeden voor het slapen, anders ging dat niet.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier een meisje van 5 maanden die momenteel 3 tot 4 keer per nacht komt... gelukkig slaapt ze daarna direct verder, maar het breekt mij ook wel op.

We hebben een vrij vast ritme overdag, maar ze slaapt eigenlijk weinig. Ze is heel wakker en wil eigenlijk overal bij zijn. De enige manier waarop ik haar langer kan laten slapen is door te gaan wandelen. Anders slaapt ze alleen van 10.30 tot 12.30 en als ik mazzel heb van 16.30 tot 17.30 uur. De hele avond is ze wakker, tot een uur of 21. Dan wil ze ook clusteren en ligt ze dus de hele avond aan de borst. Om 21 uur gaat ze naar bed, dan komt ze om 1 uur, 3.30 en 5 a 6 uur, en soms nog een keer daartussenin. Ik vind dat clusteren 's avonds prima, maar ik zou heel wat overhebben voor een rustige nacht ;)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pffff :(

12. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Volgens mij gaan er maar heel weinig kindjes écht lekker slapen van een papfles; na een zware maaltijd slaap je zelf ook juist lichter ipv dieper.
    Zelf namen we ze nooit mee naar beneden midden in de nacht om hun bioritme niet nog meer te verstoren. Wij nemen ze op de arm en hebben geïnvesteerd in Netflix...in het donker wiebelen en film kijken tot hij weer slaapt.

13. Dappertje Dik

Hier was het Bumba...(mijn zoontje was iets ouder en keek zelf) en ik ben er nog steeds allergisch voor...:)

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hmmm.... Misschien toch een fase?
    Ze klapt opeens in haar handjes en als ik daar bij ga zingen is het dolle pret.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier rond die leeftijd ook zo'n fase gehad. Gecombineerd met 6 doorkomen de tanden tegelijkertijd. Wat een drama die nachten (en dagen!). Gelukkig ging het na een week of 2/3 beter, maar hakte er flink in.

16. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Haha ik herken het zo! Hier fv maar ik voed op verzoek en heb een heel mini dus ook veel nachtvoedingen...soms ook idd klaarwakker! Afgelopen week 3 nachten gehad waarin ml met haar 1,5 uur beneden heeft gezeten en zij maar willen spelen haha. Vanacht juist weer super gegaan (voor ons doen) 21.00 slapen...2.00 voeding en meteen slapen tot 7.00 wel nog vaak voor speentje geweest maar dan slaapt ze ook meteen door.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gister overdag een flesje kV geprobeerd, maar daar kreeg ze meteen een reactie op 😳 dus dat laten we nog even achterwege.
    Goede motivatie om het nog 2 maanden vol te houden. Dan schijnen de meeste babies niet meer gevoelig te zijn voor koemelk etc.

Maar... Gister eigenlijk een hele goede dag!
    7.15 wakker
    7.45 borst
    Geslapen van 9.30 tot 10.30
    11.30 borst
    12.30 fruit
    13.30 brood
    15.30: paar slokjes uit de fles en borst
    Geslapen van 15.45 tot 17.15
    18.00: paar hapjes groente
    19.30: borst
    Geslapen tot 3.30, gevoed en toen meteen gaan slapen tot 6.50!

Om 7.45 flesje gekolfde melk gehad van papa
    Geslapen van 8.30 tot 9.30

Nu echt super vrolijk en voor mij ook heerlijk om een keer goed te slapen, dat gekolfde flesje houden we er in voor de zondag ;)

Deel Deze Pagina