vraagje fulltime kolvers

Discussion in 'Borstvoeding' started by lynnetjee, Feb 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Hallo,

Nadat ik hier het bericht geplaatst gaf mijn dochter eindelijk aan de borst te hebben, heeft zowel zij als ik spruw gekregen waardoor ze niet met aan de borst kon. Het heeft 2 weken geduurd voor het over was bij mij en nu drinkt ze dus helemaal niet meer uit de borst want ze pakt hem niet meer, ook niet met tepel hoesje.

Mijn vraag is: hoeveel kolven jullie per keer een hoevaak?

Ik kolf om 7.15 de eerste keer een dan heb ik rond de 250/270 in totaal. 2 uur later rond de 100/120 in totaal en zo ga ik door met om de 2 uur kolven (als dochter lief het toelaat) en dan heb ik tussen de 70 en 40 cc in totaal. Al met al kom ik op het einde van de dag tussen de 600/650 ml met 7/8 keer kolven. Ik slik al domperidon en hiermee is de productie al flink opgehoogd. Ik niet 800 hebben per dag dus ze word bijgevoed met nutramigen voeding ivm en koemelk allergie maar op deze voeding begint ze ook steeds meer te reageren, hierover heb ik dinsdag een bel afspraak met haar kinderarts.

Dankjulliewel alvast!

2. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Ik ben aan het relacteren i.v.m. Koemelkallergie. Mijn dochter lijkt na meer dan 4 maanden langzaam aan weer aan de borst te willen drinken. Het lukte mij als eerste door de fles eruit te halen en de tepel met tepelhoedje erin te doen, terwijl ze bijna sliep. Dat was vaak bij de laatste fles. Ze begon dan te sabbelen en steeds vaker te drinken. Nu probeer ik het tussen de fles door, als de ergste honger is gestild. Dat lijkt goed te werken :)

In de ochtend kolf ik altijd het meeste, nu zo'n 50cc. Over de dag heen kolf ik dan telkens 10 tot 20cc. Dus ik herken wel dat het overdag niet veel is. Het je ook wel eens geprobeerd te clusterkolven? Dat kan ook goed helpen. En hoe lang heb je nu domperidon?
    Ik zou inderdaad even naar de kinderarts terug gaan, en dan vragen om neocate. Dit is tot nu toe ook het enigste dat onze dochter verdraagt.

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    De eerste maand heb ik elke 3 uur gekolfd, ca 15 minuten per keer en mijn productie liep toen elke week met ca 50 cc omhoog. Heb wel twee kindjes dus denk dat dat ook voor meer productie zorgt? Sinds een paar weken ben ik minder gaan kolven omdat ik het lichamelijk erg zwaar vind. Nu kolf ik elke 5 uur, 20 minuten per keer, en zit aan het eind van de dag op zo'n 1100 cc.

Wat mij erg heeft geholpen in de eerste weken is de lactatiekundige. Die kon me veel goede tips geven om de productie te verhogen!

4. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Dankjewel voor jullie reacties!

Ben gisteren op de negen maanden beurs geweest en volgens hun heb ik zeker genoeg voeding maar doet het consultatiebureau de kinderen overvoeden. Ze zeggen dat ik niet meer kan doen dan dat ik nu doet dus dat het ook niet meer zal worden.

Lorerey dankjewel voor je tip! Had hem verkeerd gelezen. Ik dacht over het tepelhoesje de speen van de fles doen. Maar dat werkte wel! Ze dronk meteen en daarna weer alleen met tepelhoesje♡ zo trots!

Ik slik de domperidon nu ongeveer anderhalve maand.

5. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Oh ja ik heb het niet zo handig verwoord zie ik! Wel grappig dat het werkte! En supergoed dat ze weer aan de borst drinkt!! Denk dat ik dat ook maar eens ga proberen, misschien dat ze dan weer wat vaker hapt. De afgelopen dagen wil ze niet echt meer aan de borst namelijk.
    Je kunt trouwens ook nog boezemvriendjes proberen, misschien dat die werken.

Share This Page