Hoi dames, Ik gebruik de Avent fles en de speen die ik tot nu gebruikt heb is nummer 2. Nu is mijn dochter net 3 maanden en dan zou je speen nummer 3 moeten gaan gebruiken. Nou heb ik dat een paar keer geprobeerd maar dat ging volgens mij veel te hard voor mijn dochter, ze klokte het naar binnen met als gevolg brullen van de krampen. Geef dus nu maar weer met speen nummer 2. Wanneer zijn jullie overgegaan op de volgende fase speen? Is het erg dat ik voorlopig met nummer 2 blijf geven? Een andere vraag gaat over de hoeveelheid fv per dag. Normaal gesproken dronk mijn dochter 5 x 180/6 maar sinds de dktp prikjes drinkt ze ineens minder, dat duurt nu ongeveer een week. Ze is verder vrolijk en alert en heeft goede plasluiers dus maak me geen zorgen. Maar is er een minimum aan flesvoeding dat een kindje binnen moet krijgen om goed te blijven groeien? Ik kan dat nergens vinden. Ze krijgt trouwens nutrilon standaard.
Speen: je moet helemaal geen grotere speen gebruiken, dat is puur commercieel geneuzel. Volg gewoon je dochter, als je merkt dat ze heel veel moeite heeft met drinken dan kun je het proberen. Een kleinere speen is altijd beter, want ze moet 15-20min over de fles doen. Overigens heeft de grootte vd speen niks met leeftijd te maken. De tepels krijgen ook geen grotere gaten als de baby ouder wordt Hoeveelheid: een goede indicatie is ong 150cc per kg gewicht, en min 500cc per dag. Hier geldt ook: kijk naar je kind, als ze goed groeit en plast heeft ze er voldoende aan.
Thanks adi. nog even over die speen: ze zuigt die speen nummer 2 nu helemaal plat, merk ik vandaag. is dat normaal, want het lijkt er dus op dat ze heel hard aan het zuigen is. misschien toch een keer 3 proberen?
draai je de fles niet te strak dicht dan? dan heb ik het ook bij lydia als ik hem echt tot het uiterste draai, maar als ik hem iets losser draai (wel zo dat hij nog niet lekt) blijft hij wel in vorm
Dan zuigt ze het vacuum, dat betekent dat er iets niet goed is ingesteld met de fles. Ik had alleen difrax flessen, en daar heb je een ventiel die vacuüm voorkomt, weet niet hoe het werkt met avent.
Even off-topic, Adi, ik heb ook de difrax, door de nutriton inmiddels met begin s speen daarna helft van de fles op m speen over. Maar ook deze word plat gezogen. Moet ik dan het ventiel losser draaien? Hij piept ook als ze haar flesje drinkt.
thanks, ga ik proberen. ja ik draai die dingen wel strak dicht, mensen klagen ook altijd als ik flessen frisdrank of zo heb dichtgedraaid, niemand krijgt ze meer open
Mijn kinderen hebben bij Avent nooit een grotere speen dan newborn gebruikt. Als de speen vacuüm zuigt moet de dop iets losser en moet je na het drinken de 'kraag' extra goed schoonborstelen, die heeft nl. Een ventielfunctie. Daarnaast wil het ook helpen als kind niet ligt bij het drinken, maar wat meer overeind gehouden wordt.
Piepen is idd niet goed Kijk of het ventiel (dat plastic dingetje in de bodem) een open gaatje heeft in het midden. Dat moet nml. En of die goed zit in de bodem. Vervolgens de bodem niet helemaal strak draaien, gewoon zover dat ie niet lekt. Even iets anders: is een 123-speen niet handiger voor jullie?
Hoi, Sorry voor de late reactie! Ik heb inderdaad die dingetjes in het ventiel gecontroleerd. Degene die altijd piepte zat inderdaad geen gaatje in, dus die heb ik erin gemaakt. Verder beetje goochelen met los draaien. Ene keer piept hij nu wel, andere keer niet. Maar de speen zuigt ze niet meer plat dus dat scheelt al! Die 123 speen heb ik over gedacht, maar ik heb nou weer wat anders gedaan. Van de nutriton kreeg mevrouw namelijk enorme spuitluiers en dit wilde ik echt wat verminderen. Nu doe ik dus weer wat minder erin en geef ik gewoon de hele fles met de s speen. Doet ze er netjes 20 minuten over en alleen het begin gaat wat rap, maar dat maakt me niet zo veel uit. Bedankt voor je antwoord, wat fijn al die ervaring!! groetjes marije