Het lijkt me zo leuk om een mooie natuurfilm te hebben waar ons dochtertje van kan genieten: leeuwen, aapjes, walvissen, pinguins, dat soort moois. Maar de meeste dingen die ik zie, bijvoorbeeld van die afleveringen van Earth ofzo, daar zitten altijd wel een paar 'nare scenes' in van jacht en zo. Nou weet ik wel dat dat de natuur is , maar het lijkt me zo leuk om gewoon iets moois voor m'n meisje te hebben waar nog even niet dat soort beelden in te zien zijn. Heeft iemand een tip?
heeft baby einstein niet iets? Dieren uit de hele wereld? Ik weet alleen niet of dat getekende beelden zijn, of dat er natuurlijke beelden komen, maar misschien dat iemand anders dat weet?
baby einstein en dan dieren van de wereld is erg leuk! Getekende dieren, maar ook echte. Danique is helemaal gek van de vogeltjes. En ik vind hem ook erg leuk!! Dus een aanrader hoor
Hihi, nee... geen tips helaas. Hier ook eentje die dol is op dieren (en ook die ene "live" in de woonkamer, de kat). Maar ik durf NationalGeographic-wild ook niet aan te zetten als ik er niet bij zit... zulke draaaama's soms! Ze zit nu op een leeftijd dat ze best van slag kan zijn van boze gezichten bijv, dus hier staat ook niet zomaar een willekeurige film op of tv als zij erbij is. Ze trok pas de vacht (een lapje "bont") van haar speelgoed-kat... arm meisje, helemaal in paniek. Tja, neem dan een leeuw die de kop van een zebra vermorzeld.... hmmm, niet zo'n goed plan.
Nou inderdaad, dat is dus waarom ik de 'gewone' natuurfilms nog niet geschikt vindt. Zitten ze eerst zo lief achter elkaar aan, gaat de een de ander opeens opeten! Misschien is het ook wel omdat ik zelf zo verdrietig kan worden van sommige films. Ik herinner me bijvoorbeeld een walvismoeder die met haar jong de oceaan over moet zwemmen en dan door orca's omsingeld wordt en net zo lang aangevallen tot ze moet vluchten en haar jong achterlaten, dat vervolgens vermoord wordt. En nog niet eens opgegeten, want het ging de orca's om het spelletje... Ik weet niet meer precies welke film dat was, maar ik bleef heel verdrietig achter...
ja ik snap wel dat je sommige stukje te heftig vind ik zie genoeg docu's zonder "geweld" erin al vind ik dat gewoon de natuur en leg dat gewoon uit, ik bedoel Bambi is nu ook niet bepaald "gezellig" maar die kleintjes pakken dat nog lang niet zo op, ze reageren meer op jouw reactie eigenlijk..
Ja, dat bedoel ik ook met dat het misschien meer is omdat ik er zelf door geraakt kan worden. En Ise is nu ook nog te jong om dat soort beelden te snappen zoals ik ze snap. Maar ik weet niet zo goed vanaf welke leeftijd kinderen daar geraakt door kunnen worden. En soms hoor/lees je ook wel dat kleine kinderen veel meer snappen dan wij denken. Maar ja, dan snapt ze misschien ook wel dat dat nu eenmaal de natuur is. En zelf is ze ook niet vies van een stukkie vlees, dus wie weet heeft ze wel heel veel sympatie voor al die roofdieren in natuurfilms
ik weet niet hoe goed ze dingen snapt, of je het aan haar uit kan leggen, de ene is sneller dan de andere, die van mij heeft er geen enkele boodschap aan maar wie weet mijn jongste straks wel, hij eet bij wijze van spreken zijn boterham op bij een beeld met maden op televisie en ligt helemaal dubbel omdat het krioelt en dan zet ik hem snel over omdat ik het zo goor vind maar hij is nu 2 en zit er niets vies is... ik weet ook niet precies wanneer die grens is maar je ziet denk ik snel genoeg aan haar reacties, wat je er verder mee moet doen...