Hoeveel Sinas/cassis/Icetea tijdens borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door D83, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vraag me af of ik cassis sinas en Ice tea mag drinken en hoeveel zolang k bv geef?
    Lees overal weer wat anders
    En over t algemeen t advies rustig aan met koolzuurhoudende dranken
    Waar moet ik dan aan denken?
    Cola en koffie drink ik zowiezo niet..
    En dat wordt over t algemeen afgeraden ivm de cafeïne
    Maar op sommige pagina's lees je weer max 3 kopjes koffie
    Dat lijkt mij nog aardig wat
    Daarom benieuwd hoe t zit met fris!
    Hoop dat jullie me een duidelijker antwoord kunnen geven!

2. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink gewoon wat ik wil, maar lust geen cola en ben geen echte koffiedrinker. Dus teveel caffeine zal wel meevallen, wel mis ik de red bull dat vind ik zo lekker maar heb ik tijdens mijn zwangerschap ook niet meer gedronken. Lijkt me slecht en staat ook op blikje. Het schijnt wel dat veel sap krampjes kan geven en de ontlasting daar zuurder van word. Wat je tijdens je zwangerschap at en dronk schijn je te kunnen eten en drinken. tenminste dat dacht ik.:D

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx voor je reactie
    Hou maar op over red bull
    Pffff
    Mis t zo!
    Heb een of twee blikjes op in m'n zwangerschap omdat ik t zo mistte maar nu lijkt me dat echt niet goed dus neem ik t niet
    Cola lust ik wel maar mis ik niet
    Ice tea daarentegen dronk ik in m'n zwangerschap bijna iedere dag wel en verse jus maar dat schijnt ook niet echt
    Meer te "mogen".. Jammer dat is zo gezond en alle gezonde groente die ik at en bepaalde vruchten ook niet
    Jammer want zo blijven er niet veel groenten over althans die ik voorheen at.. Moet echt op zoek naar andere varianten
    Ah krijg je weer wat anders binnen he ;)

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik at en dronk gewoon alles. Gewoon kijken hoe je baby erop reageert. Onze oudste reageerde nergens op, onze jongste alleen op knoflook.

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik drink elke dag zeker wel twee grote glazen frisdrank. Bij de oudste ook gedaan. Verder een kop thee of 4. Lust geen koffie :)

Verder eet ik nagenoeg alles.
    Alleen wel voorzichtig met kool, mn oudste reageerde heel heftig op spruitjes en rode kool. Gelukkig kmt het zomer groentenseizoen er aan.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier eet en drink ik ook gewoon alles wat ik normaal ook zou doen. Merk snel genoeg of je kindje ergens op reageert (tenminste vond ik wel bij de middelste met bijv chocola de eerste weken).

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oké meiden thx!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat je geen koolzuurhoudende dranken mag drinken als je bv geeft is een bakerpraatje. Cafeine kan je tsr remmen, aar dat drink je al niet.

Je kunt je natuurlijk houden aan hoeveel glazen perdag goed zijn voor jezelf. Red Bull is tuig, dat is voor niemand goed. Maar andere priklimonade? Geen probleem hoor!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik drink zelf gewoon alles, alleen geen dingen met zoetstoffen (maar die drink ik sowieso niet, onafhankelijk van dat ik bv geef). En mja, dingen als Red Bull drink ik inderdaad ook niet. Maar wel gewoon een potje thee per dag, en 2 koppen koffie, ook af en toe frisdrank. Ik merk bij cafeïne geen verschil, maar moet wel zeggen dat ik de eerste 3 maanden na de geboorte ook geen cafeinehoudende dranken dronk, misschien dat het effect in het begin wel duidelijker is (bijvoorbeeld dus op je toeschietreflex zoals dirksmama zegt).

10. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier pas een paar slokjes red bull op voelde me meteen schuldig en niet meer op. Het smaakt toch niet als je weet dat het ook in de bv komt het is idd tuig maar zo lekker. Ik hoorde wel eens dat je baby alle stoffen uit je eten en drinken al kent die je tijdens je zwangerschap ook at of dronk weet alleen niet of dit waar is. Pas zelfs eten van de indo op vrij pittig voor mijn doen. Niks aan zoontje gemerkt was er wel bang voor.

Deel Deze Pagina