Ik heb eens ergens gelezen dat als je weleens een koortslip hebt, het beter is om je kindje nooit te kussen, omdat het al eerder besmettelijk is. Nu heeft mijn man in de winter wel eens een koortslip, maar hij knuffelt mijn zoontje wel gewoon. Maar ik ben zo bang dat hij misschien al een aankomende koortslip heeft. Hij voelt ze ook nooit aankomen, ik zie het altijd eerder dan hijzelf. Ik weet ook helemaal niet of het op deze leeftijd nog zo gevaarlijk is. Op het cb zeiden ze alleen bij hele kleine baby's, maar ik lees toch ook weleens wat anders. Wat doen jullie, zijn jullie heel voorzichtig of alleen als jullie een koortslip hebben? Liefs
Volgens mij is het met een koortslip zo; het is een herpes virus zoals ze dat noemen, dus als je dat eenmaal gehad hebt dan blijft dat terug komen op de momenten dat je weerstand vaak wat lager is. Zodra iemand een koortslip heeft is het ook verstandig om daar niet mee te zoenen/ kussen. Het is volgens mij van belang dat je deze als buitenstaander laat maar zeggen niet mee in aanraking komt. Als de koortslip open is dan is het heel erg besmettelijk. MAar je hebt tegenwoordig toch van die speciale soort pleisters ( doorzichtig) die je erop kan plakken? Dan is er ook geen gevaar dat je zoontje het krijgt want dan is de bacterie afgedekt.
Ja die plakkertjes hebben we ook in huis, maar het gaat me meer om de tijd voordat je daadwerkelijk iets ziet.
Dat schijnt inderdaad zo te zijn.. Ik heb ook regelmatig koortslippen, maar mijn beide meiden hebben het gelukkig nog nooit gehad, maar ik ga mijn eigen niet druk maken over dat ik ze van te voren kan besmetten, want dan zou ik ze nooit meer kunnen knuffelen... Zodra ik voel dat mijn lippen gaan prikkelen, meestal is dat een voorbode, dan hou ik het goed in de gaten , en zodra de koortslip door is, mogen zij mij alleen nog maar een kusje op de wang geven. En andere mensen die ze wel eens knuffelen, kunnen je kindje ook besmetten hoor! bv Opa of Oma, of oom of tante...
gewoon knuffelen hoor! Mijn man heeft zeer regelmatig een koortslip en zodra hij weet dat hij er een heeft stopt hij met knuffelen en wast hij extra vaak zijn handen ed. Tot nu toe is het goed gegaan, ik heb nog nooit een koortslip gehad en mijn dochtertjes van 2,5 en 7 maanden ook nog niet. En... Nooit knuffelen is erger dan ooit toch per ongeluk een koortslip oplopen. Bij kindjes kan het inderdaad gevaarlijk zijn, maar de kans dat het iets ernstigs wordt is heel klein en als je als vader nooit knuffelt levert dat gegarandeerd problemen op bij je kinderen Alles in perspectief plaatsen!
hahaha, ik bedoel ook niet heel letterlijk nooit knuffelen hoor! Ik bedoel eigenlijk meer kusjes op de mond geven. Dat zou helemaal wat zijn als hij hem niet meer mocht aanraken.