Er zullen vast al wel 1000 topics over geopend zijn... Maar ik twijfel na 6 maanden soms nog steeds wat ik mijn zoon het beste aan kan doen in bed Hij zweet best snel, met fles drinken bijvoorbeeld. Dus ga er daarom een beetje vanuit dat hij het snel warm heeft. Maar dit weet ik niet echt zeker of dat ook tijdens het slapen ook zo is Op zijn kamer is het rond de 20 graden. Ik doe hem vaak een romper met korte mouwen aan, een pyjama van katoen met lange mouwen/broek. Dan een dunne slaapzak met mouwen. Hij ligt onder een laken en een dunne deken. Met zijn armen en hals ligt hij boven de deken.... Omdat hij snachts nogal eens wakker wordt probeer ik verschillende combi's, maar ik ben benieuwd wat jullie je mini's aandoen in bed, bij een soortgelijke temperatuur op de kamer. Hij heeft nooit echt een zweetnekje, behalve als ie moet huilen oid.
Met dit weer had hij hier hetzelfde aan, maar dan wel een winterslaapzak met mouwen en geen deken of iets in bed, want daar bleef hij niet onder liggen. Mijn ervaring is ook dat ze meer warmte krijgen van een wat dikkere slaapzak dan van een dekentje in bed, maar dat kan persoonlijk zijn (of tussen m'n oren zitten).
Hier heeft mijn zoontje ook precies hetzelfde aan. Ook een dunne slaapzak met mouwtjes, tenzij het vriest, dan doe ik meestal een dikke aan, maar altijd zonder deken. Ik dek hem wel toe, maar na 2 minuutjes is hij er zo onder vandaan, haha. Merk je dat je zoontje beter slaapt als die warmer gekleed is of maakt dat geen verschil?
Dat probeer ik nu uit te vinden Ga maar even een logboekje op mn telefoon bijhouden met de slaapkleding en hoe de nacht is gegaan. Want ik kan alles zo moeilijk terughalen van vorige nachten🤔
Onze jongste slaapt in romper lange mouw, warme pyjama en een 4seizoenen slaapzak(winter). Op haar kamertje is het 18/19 graden
Oww ik moet bekennen dat ik nu -inmiddels 3 kinderen verder!!- nog steeds altijd twijfel of ze niet te warm of te koud liggen
20 graden is wel warm voor een slaapkamer. Maar ik ben ik fan van frisse slaapkamers Ik snap nooit waarom kinderen een slaapzak aankrijgen en dan ook nog een laken en deken erover. Een goede winterslaqpzqk is warm zat. Mijn baby van 11 weken ligt in een purflo winterslaapzak (van pacco) en daarin alleen een romper korte mouw. Kamer is 's nachts 15-16 graden
Ik zou ook het kamertje wat koeler maken als dat kan. Mijn zoontjes kamer is nu zo'n 17-18 graden. Hij slaapt in een romper met korte mouwen, pyjama met lange mouwen en lange broek in een winterslaapzak. Geen laken/deken.
ik krijg het hier niet zo koud, we wonen in een nieuwbouw woning en alles is zo goed geisoleerd. Ik laat express overdag alle ramen open staan, maar wil ik het 17 graden krijgen moet ik echt het raam open zetten en dat vind ik toch een beetje te koud. 20 graden slaapt hij hier prima op .
Ja hier ook. Heb nooit de verwarming aan en overdag de ramen open.... maarja gewoon goed geisoleerd huis Vannacht hele nacht heerlijk geslapen in zijn pyjama, slaapzak en dekentje trouwens. We houden deze combi er maar in
Hier ook een nieuwbouw woning die goed geisoleerd is. Het is vaak 20/21 graden op de slaapkamer. Mijn dochter slaapt in een korte mouwen romper, dan een dike pyjama en dan een dik slaapzakje zonder mouwen. Soms slaapt ze in een lange mouwen romper of korte mouwen romper en dunne pyjama in een winterslaapzak zonder mouwen. Hier absoluut geen laken of dekentje er meer op (is warm zat). Vrienden van ons laten hun zoon in een winterslaapzak en dan onder een dekbed slapen, hun huis is kouder dan het mijne, maar vind dat wel een beetje overdreven.
Hier juist een katoenen pyjama + romper (lange/korte mouw) en een dikke slaapzak zonder mouwen. Op die manier weet ik zeker dat ze t niet te warm krijgt omdat ze via de armpjes en handjes warmte verliezen kan. Daarboven nog een katoen lakentje en dun dekentje die ik bij de taille omsla zodat ze het niet te warm krijgt.