Fietsen met baby van 10 maanden? Kan dat al?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoi dames,

Nog een vraag. Zoontje is nu tien maanden. Hij tijgert, ligt op zijn zij en pakt alle speeltjes. Hij staat heel stevig langs de tafel en zet voorzichtig stapjes. Al kan hij nog niet tot staan komen. Als ik hem op zijn billen zet, dan blijft hij stabiel zitten en kan ook speelgoed pakken en met iets spelen. Hij kan nog niet vanuit de zijliggibg naar zit komen.

Nu had ik gelezen dat een kindje mee mag op de fiets (stoeltje) als kindjes zelf tot zit kunnen komen. Binnen mijn familie hoor ik juist dat het al wel kan, omdat hij al zo stevig op de beentjes staat en al heel geconcentreerd staat te spelen aan tafel. Dus goed vasthouden met een handje, plat op de voetjes en druk zijn met een speeltje in de andere hand.

Ik weet nu niet goed wat te doen. Lijkt mij super om een klein stukje met hem te gaan fietsen, maar wil het niet doen als het slecht voor hem is...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het advies is;
    - minimaal 9 maanden EN
    - zelfstandig tot zit kunnen komen.

Dan kan je gaan fietsen voor de duur dat het kindje stabiel kan blijven zitten, mits je dit opbouwend doet.

Ik weet dat anderen het wel eerder doen, ik heb mij echter aan bovenstaande gehouden. Bij fietsen kan er best wat 'klappen' op de nek en rug komen die elk hobbeltje moeten opvangen. Alles moet, hopelijk, nog minimaal 80 jaar mee. Over 1 a 2 maandjes doet hij het waarschijnlijk wel en is het ook mooier weer.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wachten en hem zelf laten ontwikkelen.
    Het beste kun je afwachten tot hij zelf gaat zitten en staan, hem op zijn billen zetten en hem aan tafel zetten daar heeft hij niet zo veel aan. Beter wachten tot hij het zelf kan.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben het wel gedaan toen ze 10 mnd oud was. Gelukkig maar, want ze is nu 13 mnd en gaat nog steeds niet zelf zitten 😂 Ze gaat staan, loopt op handen en voeten, loopt met het meubilair door de hele kamer, maar zitten hoort niet in haar interesse pakketje volgens het cb.

Wat ik bedoel te zeggen; kijk naar je kindje. Als jij denkt dat het kan, en hij sterk genoeg is, dan gewoon doen. Eerst korte stukjes, en dit rustig aan opbouwen.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb niet gewacht tot hij zelf kon gaan zitten, maar ben gaan fietsen toen zoontje zichzelf kon optrekken en bleef staan, ook zakte hij zelf weer terug op z'n knietjes en bleef dan op z'n knieën zitten spelen, dus met z'n kont tussen z'n benen.
    Hierdoor wist ik dat zijn rompbalans prima was. Dit deed hij rond de 10 maanden en ben toen voorzichtig stukjes met hem gaan fietsen.
    Een maand later ging hij wel op de juiste manier fietsen en toen ging ik ook langere stukken fietsen.
    In jouw situatie zou ik volgens mij nog even wachten. Zeker omdat je aangeeft dat hij vanuit zichzelf eigenlijk alleen nog maar ligt/rolt en tijgert.
    Mocht hij nou zelf gaan staan en hierin ook echt stabiel en behendig zijn (dus ook weer terug kunnen zakken op de grond e.d.) dan zou ik het wel aan durven.

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Koop alvast je stoeltje. Laat dat 2 weken binnen staan. Monteer het stoeltje. Kijk dan nog 2 weken naar buiten naar het rotweer. En dan lekker fietsen 😁😁😁😁
    Ik kan ook niet wachten!

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mee eens.

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oké bedankt meiden!

Ik wacht nog even tot hij zichzelf kan optrekken en dan blijft staan.

@juulles: het fietsstoelje is al binnen. Nu nog wachten op mooi weer 😁

Deel Deze Pagina