Gister is Jayro van 8:30-14:30 voor het eerst een hele dag bij de gastouder geweest. We zijn daar wel samen al eerder geweest en hij is donderdag 2 uurtjes alleen bij haar geweest om te wennen. Ging allemaal goed. Gister ook. Hij drinkt alleen niet uit een fles, dus ze heeft wel wat moeilijk moeten doen met pap en fruithapje enzo.. Maar goed, ze is een kennis en ik weet zeker dat ze goed voor hem zorgt. Jayro is altijd heel makkelijk geweest, hij slaapt overal en huilt eigenlijk nooit. Nu is hij sinds gistermiddag al lastig en totaal niet zichzelf! Hij huilt om alles en wil echt alleen maar bij je zitten (bij mn vriend is ook goed). Ook vannacht was hij extra vaak wakker en als je hem slapend weg legt is het een ramp. Hij huilt tot hij er bijna in stikt. Ik ben niet iemand die een baby laat huilen, dus na 10 sec. is hij al helemaal overstuur. Als ik hem dan weer bij me heb is het goed. Nu zit iedereen dat IK hem verwen en het mn eigen schuld is, maar hij deed dit nooit! Hij zit gewoon niet lekker in zn vel. Zou dit een sprongetje zijn of toch te maken hebben met die ene dag zonder mij? Ik zie ontzettend op tegen morgen, donderdag en vrijdag, want dan werk ik ook weer. Op deze manier trek ik dit niet. Hij weigert ook elke dag nog harder de fles. Hij wil alleen nog maar een de borst. Moet ik daar aan toegeven of hem niet altijd zn zin geven? Maar nogmaals, ik ben niet iemand die hem laat huilen en dat ben ik ook niet van plan. Toch iemand andere tips dan dat?? En ik weet nu ook niet hoe ik het vanavond aan moet pakken. Normaal slaapt hij om 20:00 zonder problemen, maar gister was het 22:30 ofzo toen hij uiteindelijk naast me in slaap viel.
Toen ik weer aan de slag ging was mijn zoontje de hele dag bij opa en oma. Dus vetrouwde gezichten. Toch was hij die dag uit zijn ritme en beetje huilerig. Toen ik thuis kwam merkte ik echt dat hij mij erg gemist had. Ze zijn toch gewend nog aan de regelmaat en het is vreemd als het dan ineens anders is. Het zal nog wel even duren maar op een gegeven moment wordt het wel minder. Ik denk dus wel dat hij van slag is door die 'vreemde dag' en zeker niet omdat jij hem verwent. Geef hem lekker de tijd om te wennen aan de dagen bij de gastouder. Succes!
Wat vervelend zeg, mijn dochter was ook wat van slag na haar eerste dagen kdv. Toch een andere omgeving, zonder mama... Maar hier was de 6 maanden sprong voor N. haar doen 'heftig'. Ze heeft niet veel last van sprongetjes, maar die van 6 maanden wel. Meer huilen, veel bij mij willen zitten, niet inslapen en s'nachts veel wakker! Helaas heb ik geen advies of tips voor je, hopelijk went hij snel!
Hier was Thirza toen ook van slag hoor... duurde een week of 2 denk ik en toen werd het minder. Thirza weigert ook de fles en pakt hem bij de gastouder juist wel. Heeft ook weinig keuze, behalve dan iets anders eten/drinken. En als ze daar weinig drinkt, of bij papa als ze met hem thuis is, haalt ze vaal 's avonds of 's nachts nog wel even in. Wordt steeds minder, nu ze goed begint te eten, dus komt goed (Overigens, voor je schrikt: hier net achter dat ze een KMA heeft, die waarschijnlijk al die tijd ook wat roet in het eten heeft gegooid).
Hier de eerste keer KDV ook van slag, soms juist pas een dag of twee later. Hangerig, kort lontje, slecht drinken. Went vanzelf! Nu na mijn vakantie van 7 weken is ze weer 2 keer geweest en nu is ze al niet meer van slag. De eerste keer wel, dus komt vast vanzelf goed!!