hoeveel afgekolfde melk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door WendyB, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hallo,

Omdat ik straks weer moet gaan werken, wil ik beginnen met afkolven en flessen. Nu vraag ik mij af hoeveel afgekolfde melk ik dan moet geven in 1 fles.

Hoeveel kolven jullie en hoelang doen jullie daarover?
    Hoeveel melk geven jullie per fles?

Groetjes Wendy.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik kolfde gemiddeld volgens mij tussen de 140 en 200 cc. Thuis meer als op mn werk. T ene kindje drinkt meer als de ander dus..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De vuistregel is:

115 (max 150) x gewicht : aantal voedingen = inhoud per flesje.

Een kindje van 6 kilo met 6 voedingen per dag krijgt dus in een flesje 115 (max 150) cc

Het handigste is om de melk voor een voeding niet in 1 fles te doen, maar te verdelen over 2 of 3 kleinere flesjes. Degene die voor je kindje zorgt kan dan per voeding eerst een beetje geven, en daarna eventueel nog een flesje. Dat voorkomt dat er veel met moeite gekolfde melk in de gootsteen belandt.

4. Niet meer actief

Goh, dat ik dat nou niet zelf had kunnen bedenken ;) Ik zat zelf ook te bedenken hoeveel ik per portie moest doen enzo, maar dit klinkt eigenlijk wel als de perfecte oplossing....zo simpel, maar je moet het maar net bedenken..tnx! :)

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik kolf s'morgens het meeste ongeveer 150 cc,
    overdag op mn werk kolf ik tussen de 100 en 125 cc per keer.daar doe ik tussen de 15 en 30 minuten over.
    mn kleine weegt bijna 6 kilo,en hij krijgt 170 a 180 cc per keer.hij krijgt 5 voedingen per dag

6. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Mijn eerste keer kolven heeft mij 150 cc opgeleverd. Dat in 15 minuten per borst.
    Wel raar is dat er 100 uit de ene borst kwam en 50 uit de andere, is dat wel normaal?

Ik heb het idee dat mijn kleine alles opdrinkt wat ik haar geef, want die 150 cc ging er in 1 keer in zonder te haperen ;)
    Ze krijgt 6 a 7 voedingen per dag en weegt 4,5 kilo.
    Ik dacht dat je van borstvoeding nooit teveel kon geven?

Groetjes Wendy.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik kolf één keer per dag na het voeden af om stuwing te verminderen en borstontsteking te voorkomen. ik kolf dan tussen de 70cc en 150cc per keer. als mijn man een flesje geeft gat er ook de ene keer maar 60cc in en de andere keer gerust 200cc.

ik zou inderdaad eventueel meerdere porties aanhouden, of een voorraadbekertje mee te geven met een losse fles zodat de creche zelf de hoeveelheid kan verdelen over meerdere voedingen.

8. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Vaak heb je 1 goede borst en 1 hele goede borst. Ook is het zo dat als je de tweede borst gaat afkolven het toeschietreflex al is geweest. Daardoor kan het ook wat moeizamer gaan.

Kindjes moet voor de fles veel minder moeite doen als drinken uit de borst. Daarom gaan ze vaak door met drinken ookal zijn ze vol. Het is daarom belangrijk om altijd een speen te gebruiken met het kleinste gat.

9. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    En sommige kinderen drinken liever borst als fles en drinken dan overdag op bij de opvang minder en tanken 's avonds bij :) Het is dus echt uitproberen hoeveel ze drinken.

's ochtends kolf ik makkelijk 150cc uit 1 borst (sinds de kleine doorslaapt en mijn borsten dat nog niet begrijpen), 's avonds gaat het moeilijker, dan krijg ik met moeite 150cc uit 2 borsten. Ik kolf zolang de melk goed stroomt en als het gaat druppen stop ik.

Deel Deze Pagina