Ik ga mee met Jingels... hier ook anti-speen in combi met bv en helemaal in de begin periode... hier beide kids dus nooit gegeven en als ze wat te mopperen hadden gewoon weer een borst erin en dan waren ze ook tevreden. Bv en borsten hebben meerdere functies dan alleen maar zorgen voor een volle buik...
Dat kan tot op zekere hoogte werken ja, borst erin. Maar als je een kind hebt met dusdanige zuigbehoefte dat ze t liefste een uur lang zuigt (niet sabbelt, maar echt zuigt), dan breekt dat op een gegeven moment op hoor. Op zich ben ik het met jullie eens hoor, ben ook zeker geen voorstander van te pas en te onpas geven van speen, helemaal niet als het is om haar stil te krijgen zeg maar. Maar in ons geval is het gewoon beter voor haar, ze wordt volledig overstuur als ze die zuigbehoefte niet kan stillen en tja, dan is een speen gewoon prettiger voor haar. Ieder kindje en elke mama is anders en wat voor het ene kindje niet goed is kan voor de andere juist wel werken en andersom, ik geloof niet dat er 1 juiste methode is. En nee hoor, voel me niet aangevallen hoor, zou ni weten waarom
Ik geef Annika vanaf haar 6e maand idd KV om 23 uur, maar tot die tijd was het hier ook aanmodderen helaas
Denk ook dat je altijd moet doen wat bij je past maar bij mij druist dat gewoon tegen mn gevoel in. Mn zoon was heel makkelijk... had amper zuigbehoefte dus die hoefde en geen speen en geen borst. Redde zich zonder prima (voedde wel de eerste maanden elke 2u) Mn dochter had een enorme zuigbehoefte en die hing dus heel lang en vaak aan de borst, alleen als ze begon te mieren/spelen ermee was het klaar maar meestal zoog ze gewoon echt. Was ik er ff niet dan kon mn man zn pink in haar mond doen daar werd ze ook rustig van... na een maand of 8 had ze dat niet meer nodig en was de ergste zuigebehoefte weg. Nu duimt ze als ze moe is... mn zoon doet helemaal niks. Geen speen, geen duim, geen tuttel... Maarja ik ben dan volgens mij ook nogal extreem... zo geloof ik ook niet zo in flesjes en spenen en heeft mn zoon de eerste 6 maanden geen fles gezien. Ik plande gewoon de eerste 6 maand alles zo dat ik hem altijd zelf kon voeden. Voor mij is het gewoon raar om een plastic iets te geven als ik the real thing in mn bh heb zitten. Ieder z'n ding en als jij je er goed bij voelt en je kind lijdt er niet onder (klinkt wel heel extreem, bedoel dat je kind wel zoveel mogelijk de mogelijkheid krijgt om aan de borst te drinken waneer hij/zij dat wil) dan hoef je er ook geenm probleem van te maken...
Er zitten nu eenmaal risico's aan de combi fopspeen en borstvoeding. En zolang je je daarvan maar bewust bent, en daar rekening mee houdt (onderdrukken hongersignalen, vermoeidheid door fanatiek speengezuig, verminderde melkproductie doordat zuigbehoefte niet aan borst gestild wordt) dan is het gebruik van een speen gewoon iets wat je zelf moet overwegen.
een pink is in mijn ogen hetzelfde als een speen, een kunstmatig iets om de zuigbehoefte te voorzien. jouw man gebruikt zijn pink, mijn man een speentje. ikzelf gebruik de speen niet, heb em niet nodig zoals je zelf al aangeeft. elke 2 uur voeden klinkt zalig. hier komt meneer soms elk half uur of is 4 uur lang niet van de borst te halen. dan pak je echt wel een keer een flesje, platsic of niet. de gezwollen borsten en tepelkloven moeten toch een ker bijkomen. hij moet er toch aan wennen, aangezien er hier straks helaas echt weer gewerkt moet worden. maar hier hopen we toch ook minimaal een half jaar bv vol te houden en als het aan mij ligt een jaar.
Ook hier zijn we flink aan het oefenen met de flesjes, want ja.... er moet ook hier weer gewerkt worden. Morgen eerste ochtend wennen op de creche.... slik...