Baby 15 dagen oud. Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladydd, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje vinn geboren op 14-7
    Vinn slaapt bij mij op de arm in slaap
    Want wakker wegleggen is een drama.
    Ik snap dat kindjes die nog zo jong zijn dat nodig hebben om lekker tegen je aan te liggen , dit gebeurt ook zeker.

Savonds en snachts is er niks aan de hand.
    Alleen overdag dus.

Ook laat ik hem wel even huilen na tien min ga ik er dan even heen even proberen een boertje te doen oid.
    Dan leg ik hem weer terug.

Wie heeft er tips!
    En hoe gaan jullie ermee om?

2. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Kun je niet beginnen met erbij blijven, misschien je hand op zn buikje of in elk geval lichaamscontact? Hij voelt zich misschien wat alleen?

Z. Lag al snel ingebakerd omdat ze zichzelf steeds wakker sloeg maar vond het fijn om op haar zij te liggen, als ik haar daar dan een paar minuutjes mee hielp dan sliep ze lekker.

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inbakeren ken ik van ons dochtertje
    Die hebben we ook moeten inbakeren.

Hij huilt niet continu
    Met vlagen.

Maar ga het zeker proberen thx

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bij jou in slaap laten vallen en dan overleggen in een voorverwarmd bedje?
    Als hij bij jou op de borst in slaap valt, dan op z'n buikje wegleggen?! Hier schrok mijn zoontje anders wakker, omdat hij opeens van buik op rug moest liggen.
    En verder zou ik hem nu inderdaad gewoon nog bij je nemen. Eventueel een draagdoek?
    Weet niet of hij misschien beter slaapt in de wandelwagen? Wat meer geborgenheid en die kan je ook nog wat heen en weer wiebelen.
    Succes, 't komt (meestal) vanzelf goed.!

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Lekker bij je in slaap laten vallen en er van genieten. Overdag in bed slapen komt vanzelf of slapend overleggen.

6. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Een baby van twee weken tien minuten laen huilen? Waarom? Hij is net uit jouw warmw buik... Baby'tjes hebben behoefte aan hun mama. Hij voelt zich veilig bij jou!

Mijn dohter heeft de eerste zes weken 24/7 op mij geslapen.

7. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    +1

Ik heb daar ook echt van genoten (dat ze boven op me lag)...

8. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Precies....

Ik vind dat je wel heel veel van je kleine verwacht. Mijn zoontje is nou drie weken en hij heeft ook nog wat moeite met zelf in slaap vallen, maar hij heeft bijna 9 maanden in mijn buik gezeten...

Ik laat hem vaak bij mij in slaap vallen (arm of draagdoek) en leg hem daarna over in de kinderwagenbak of cosleeper. Ik ben dus altijd bij hem in de buurt. Soms laat ik hem ook wel eens van voeding tot voeding bij mij op de arm slapen, heerrrrlijk!

En als je er moeite mee hebt om de hele tijd met hem op de arm te lopen: draagdoek!

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl sliep ook wel in de box. Dan was ze toch bij ons, viel ze in slaap en liet ik haar lekker liggen.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik kreeg eens een berichtje van m'n schoonzus dat ze haar zoontje ruim een half uur had laten huilen omdat ze ook niet wist wat er was. Ze zei dat hij irritant en luid huilt en dat het moeilijk was om te negeren. Haar woorden, niet de mijne. Neefje was toen precies 2 weken oud.... :(
    Ik wist niet hoe ik er op moest reageren. Ik snap werkelijk waar niet dat je dat over je hart kunt verkrijgen. Maar dat zeggen was een enorme rel geworden.

11. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik lees het probleem niet echt in je openingsberichtje. Hij wil overdag (nog) niet zelf in slaap vallen bedoel je?
    Hij is 2 weken :( Hier zit ik er met 3,5 maand nog steeds naast, ondanks dat ze heel goed slaapt. Maar ze willen graag hun mama en ze zijn nog zo klein, dan is 10min erg lang en ze snappen ook helemaal niet waarom er niemand komt. Waarom laten huilen?

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hou hem toch lekker bij je, hij is ocharm nog zo mini..

Dochter heeft zeker tot haar 5 maand heel vaak bij mij in de armen overdag geslapen en ik genoot daarvan :)
    Komt vanzelf dat ze overdag hun bedje nodig hebben om beter te kunnen slapen

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Omg...wat afschuwelijk inderdaad :)

14. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Lekker bij jou in slaap laten vallen, hij is nog zo klein en voelt zich geborgen bij jou. Hier moet ik J ook nog wel eens helpen met in slaap vallen. Gister heeft J zijn hele middagslaap op mijn arm geslapen kon hem niet wegleggen hij sliep zo lief :) Zou hem ook niet laten huilen hoor hij wil gewoon zijn mama. Zeker nu hij nog zo klein is zou ik er gewoon aan toe geven en hem lekker bij je pakken als hij dat nodig heeft.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tien minuten laten huilen?! Dat doe ik nu zelfs nog niet en J is 5 maanden ipv 2 weken...

Houd je kindje lekker dicht bij je. En wil je per se je handen vrij? Neem dan een draagdoek.

16. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat maken jullie er toch een crime van dat een baby even huilt.
    Volgens mij (zo komt het bij mij over) denken jullie dat ik het leuk vind .
    Miss komt het over in m'n bericht dat ik dat de hele dag door doe!!
    Maar nee denk dat het 2x 10 min was in totaal over vandaag.

M'n dochtertje had dit 2,5 jr geleden ook even nodig.

17. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

Thx
    Met de hand op zijn buik en armpjes onder de deken ging hij zonet binnen 10 min slapen!

Zal deze methode nog vaak gaan gebruiken dankjewel

18. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

Een draagdoek is hier zeker aan de orde!!

19. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik liet ze overdag altijd in de kinderwagenbak in de box slapen. Ik verwarmde die dan lekker voor met een kruik en legde ze er in als ze moe werden. Soms bleef ik er even bij staan en soms vielen ze zelf in slaap en soms legde ik ze slapend weg, maar wel altijd beneden en dan sliepen ze heerlijk. Misschien is dat een optie.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Misschien niet wat je wilt horen maar hier heeft dl de eerste 6 maanden overdag bij mij op de buik geslapen (en in de ochtend vaak een half uurtje in de wagen tijdens boodschappen doen oid). Ik vond het stiekem wel heel fijn. S nachts sliep ze heerlijk in haar bedje maar overdag was een drama. Heb het af en toe geprobeerd tot ze op gegeven moment niet meer bij mij in slaap viel. Toen bedje gaan proberen met even laten huilen en sindsdien gaat het meestal goed.

Deel Deze Pagina