Lange slaap vroeg in de avond, hoe verschuiven??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vlinder3, Oct 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ons meisje is nu bijna 2 maandjes en sinds een paar dagen slaapt ze na de voeding van +/- 7 uur s'avonds tot ongeveer 3a4 uur snachts.
    Ze krijgt 5x 150cc, de 5e is dus die van s'nachts.
    Haar schema is ongeveer:
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00 komt ze dus niet voor, wordt 3a4 uur s'nachts

( vorige week dinsdag woog ze 4795 gram)

We hebben gisteren geprobeert om haar om 11 uur s'avonds wakker te maken voor de fles zodat ze misschien de nacht door zou slapen maar dit werkte dus niet, ze kwam om 3 uur alweer en was om 6 uur weer wakker en heeft ze dus een 6e voeding gehad vanacht.

Hebben jullie kleintjes dit ook (gedaan), zo lang slapen vroeg in de avond??
    Hebben jullie het kunnen verschuiven en zo ja hoe??

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ vlinder: Liesbeth deed precies hetzelfde, en wij zijn daar achteraf gezien te lang in meegegaan. Wij hebben uiteindelijk echt volgehouden met die late voeding, en daardoor schoof het weer op... Succes!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    okee, dus die late voeding moet ik gewoon even doorzetten??

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier valt ons meisje ook steevast na de voeding van ongeveer 19u als een blok in slaap.
    We maken haar altijd wakker rond 22.30u, dan drinkt ze meestal maar iets van 100cc maar slaapt dan wel door tot 6 of 7 uur.
    We willen een keer proberen wat er gebeurd als we het niet doen, maar ik ben juist bang dat ze dan ook 's nachts gaat komen.
    Als wij die late voeding trouwens niet geven krijgt ze bij ons te weinig binnen. Hier drinkt ze 's morgens 200cc, en de rest van de dag 165 (klaargemaakt) behalve de laatste dan redt ze het niet.
    Misschien een keer proberen, soms drinkt ons meisje maar 75cc maar redt het dan nog tot de ochtend. Succes!

5. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

Aug 9, 2010
    1,124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Frannie, jouw verhaal kan ik echt 1 op 1 kopiëren. Wij gaan vrijdagavond nu wel 1x proberen hoe laat hij wakker wordt als we hem niet zelf wakker maken om 22.30 uur. Is dat echt niks, dan maken we hem gewoon weer wakker. Wil ook proberen of het werkt als we hem rond 18.30 uur wat meer geven of ie het dan trekt tot de volgende ochtend 07.00 uur.

Kleine man krijgt ook maar 5 flessen en die drinkt hij niet allemaal leeg. Om 22.30 uur idd meestal maar 70-100cc, al heeft ie gisterenavond 170 cc op, maar toen had hij om 18.30 weer 70 laten staan.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou het lekker zo laten, maar ben dan ook van de (borst)voeding op verzoek en vind het een prima schema. Eva deed dat ook altijd zo, lekker rustige avond en 's nachts lekker kroelen :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie deed het ook. In het begin vond ik het niet zo erg, maar toen zijn nachtslaap rond 5 uur begon vond ik het iets teveel worden.

We hebben hem in de loop van de avond, af en toe gestoord tijdens zijn slaapje (even de was opruimen, even rechtleggen etc) allemaal met een klein lampje aan. Dan om 22.00 de laatste fles. Na een paar dagen werd hij niet meer wakker in de nacht.

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eentje die precies hetzelfde deed. Vanalles geprobeerd, maar niets hielp. dus toen maar zo gelaten en geaccepteerd dat we er elke nacht uit moesten. Ik wil je niet ontmoedigen maar het heeft tot een maand of 6 geduurd... Ze is nooit wakker geworden voor een fles rond 23 uur. Pas toen ze dus door ging slapen van 19 tot 6 uur 's ochtends waren we van de nachtfles af.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Wakker maken voor een late fles heeft bij ons nooit zo goed gewerkt als laten slapen.
    Mijn ervaring (bij alledrie) is dat die nachtvoeding langzaam maar zeker steeds iets later werd totdat ze uiteindelijk de hele nacht doorsliepen.

Share This Page