Ritme en naar kinderdagverblijf

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Romymama, Sep 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Onze dochter is nu bijna vier maanden en gaat over twee weken voor het eerst naar het kdv. Ze gaat straks 1 dag naar het kdv en de andere 2 dagen passen de oma's aan huis op.

Nu vraag ik me dus af.. Dl slaapt 's nachts van 22.30 u tot ongeveer 7.30 u. Tot nu toe heb ik haar 's morgens nooit wakker gemaakt omdat dit niet nodig was. Ze krijgt dus rond 7.45 haar eerste flesje.
    Als ze dalijk naar het kdv gaat kunnen ze daar om 7.30 terecht. Geloof dat ze pas om 8.00 u echt beginnen.

Nu vraag ik me dus af hoe ik dat dalijk het beste kan doen? Moet ik haar gewoon alleen die dag een uur eerder wakker maken voor een fles en aankleden etc. Of kan ik dit dan beter op de andere dagen ook doorvoeren? Laten liggen tot het laatste moment en pas op het kdv een fles gaat niet werken..
    De andere dagen kan ze namelijk gewoon blijven liggen..

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Ik liet ze op mn vrije dagen altijd gewoon liggen en op mn werk dagen op tijd eruit zodat ik niet hoefde te haasten. Na een tijdje werden ze wakker op de werkdag tijd maar dan gingen ze na de eerste fles nog even naar bed.
    Moet je je kindje ook echt al zo vroeg brengen of kan je bv ook om 8.30 naar het kdv? Ik bracht ze nooit eerder weg dan nodig en dat scheelde een hoop haasten. (Wel gastouder trouwens)

3. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    bij ons kan ze om 7.00 al terecht maar we brengen haar om half 8. Zit op de route naar het werk.

Als ze nog slaapt, mogen we haar zo uit bed plukken, schone luier en in de pyjama afzetten. ( vaak kleden ze haar pas aan na haar ochtend slaapje maar dat maakt ons niks uit)
    en krijgt ze dan haar eerste fles op kdv. Ze heeft dan noet zoon honger dat ze moet huilen ofzo hoor. En daar vinden ze het geen probleem dus heel makkelijk voor ons.

Stel dat ze wel eerder wakker is dan geef ik haar thuis de fles maar dat is nog maar 1 keer voorgekomen.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij ins is brengen tussen half 8 en 9, wij brengen haar meest tussen half 9 en 9!

Het is al een luiwammes 's morgens dus dan ga ik niet ook nog haasten ;)

Ik zorg dat ik zelf helemaal klaar ben voordat zij wakker wordt en heb haar binnen een half uur dan helemaal klaar

5. tuc

tuc Niet meer actief

de meesten kdv's geven idd voor 8.30/9.00 uur geen fles. Dus ervan uitgaande dat je die thuis geeft zou ik haar alleen op werkdagen wakker maken, niet meteen alle dagen.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne is geen uitslaper, altijd rond 6.45 wakker. Ik haal haar dan uit bed, kleed aan en om 7.05 op weg naar kdv. Ze krijgt daar rond 7.45 de eerste fles, nu pap uit bordje met lepel. Eerst maakte ik haar wakker om 6.15 om eerste fles te geven, maar ze heeft gewoon niet meteen honger bij wakker worden. Voor mij dus een stuk minder vroeg opstaan, haha. 6 uur, dan kan ik ontbijten en mezelf aankleden voor ik Dafne wakker maak.
    Maar ja, als ze op kdv niet zo vroeg fles zouden geven, had ik dus pech gehad. Zou dat daar even navragen dus.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Hier moet ze er al om 6.15 uit als ik de vroege heb (Is gelukkig maar ongeveer 6-8x op een maand), om 7u zetten we haar af.
    Ze is nu nog maar aan het wennen, weet nog niet goed hoe ik het ga doen.. Ze geven daar de fles tot 7.30 maar ik weet niet of ze zolang kan wachten met eten, hier thuis geef ik binnen het kwartier dat ze wakker is haar flesje..
    Als ze 'm daar geven kan ze natuurlijk langer blijven liggen, 't is al zo vroeg dat ze eruit moet.

Op mijn vrije dagen of als ik late dienst heb, laat ik haar zelf wakker worden..

8. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Mijn zoontje moet er op werkdagen inderdaad vroeger uit dan in het weekend. We maken hem daarvoor wakker en doen alles. Verschonen, aankleden, melk, later ontbijten. Op de opvang doen ze dat niet. Daar krijgt hij rond 10 uur fruit en een fles.

In het weekend heeft hij het vaak nodig om wat bij te slapen. Dan slaapt hij een beetje uit. ;)

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn zoontje wordt vaak van ons wakker. Dus ook als ik niet hoef te werken, maar mijn man wel. Als ik de keus had, dan zou ik hem alleen wakker maken als het nodig is.

Mijn man werkt 5 dagen, dus hij vindt het leuk (en ik makkelijk, laten we eerlijk zijn) om alle dagen 's ochtends de fles te geven en hem aan te kleden. Ik haal en breng naar het kdv en heb aan het einde van een werkdag tijd met de kleine. Soms ligt hij al op bed voor mijn man thuiskomt. Met die gedachte zou ik niet zo snel ervoor kiezen om de eerste fles op het kdv te laten geven, maar iedere situatie is natuurlijk anders!

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Ik zou haar inderdaad eerder wakker maken en dan merk je vanzelf wat ze de andere dagen doet.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou haar alleen op je werkdag(en) wakker maken en voor de rest gewoon kijken wanneer ze zelf wakker wordt.
    Als ik een dagdienst heb moet mijn zoontje er om 6.00 al uit en zitten we om 6.15 in de auto naar oma of de gastouder. In het begin gaf ik hem wel al van tevoren de fles, dus dan gingen we er nog een kwartier eerder uit. Toen een keer uitgeprobeerd of hij kon wachten en dat kon hij prima, dus toen afgesproken dat hij bij oma of gastouder de eerste fles krijgt.
    Inmiddels ontbijt hij ook daar gewoon i.p.v. thuis, zo kan hij zo lang mogelijk blijven liggen.
    Hier heeft hij (gelukkig) nooit het ritme van een werkdag overgenomen, dus op m'n vrije dag slaapt hij gewoon tot een uurtje of 8. :)

Zou gewoon zorgen dat je zelf helemaal klaar bent en alles klaar hebt staan. Dan je dochtertje uit bed en aankleden, fles erin en naar het KDV. Ik had dit alles altijd in nog geen half uur klaar, maar heb/had een snelle drinker.

12. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Dank jullie! We gaan het gewoon proberen inderdaad met eerder wakker maken en dan zien we de rest van de dagen wel wat ze doet..

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik maakte ze alleen op werkdagen wakker en andere dagen bleven we lekker liggen. Maar werkdagen begonnen voor mij dan ook om 7 uur al, soms 6.45 en dan een half uur reistijd... Half 7 bij de oppas... Maar gelukkig was onze oppas mn moeder en gaf die wel gewoon eerste fles, ik leverde ze in slaapzak met schone luier af bij opa en oma op de slaapkamer, daar fles en lekker verder slapen. Om 8 uur, half 9 pas beginnen lijkt mij dan ook ongekende luxe!

Share This Page