Ritme overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fleurtje, Apr 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij helpen om een ritme te krijgen met een dochter van zeven weken en een dochter van bijna 4. Onze dochter van 7 weken huilt heel veel overdag omdat ze niet in slaap kan vallen. Ze is echt heel veel wakker overdag, en huilt dan omdat ze moe is, wordt ook snel wakker van geluiden. In haar eigen bed wil ze niet slapen, in de box niet en in de kinderwagen valt ze na veel gewieg vaak voor een half uur in slaap. Ze slaapt zelden 2 uur achter elkaar en dan is het omdat ze gewoon compleet uitgeput is. Ik draag haar in de draagdoek bij me, maar hier valt ze ook pas na een uur in slaap en als ze slaapt en ik ga zitten om met mij dochter te spelen, is ze weer wakker. Ik zie aan haar dat ze oververmoeid is en maar niet in slaap kan vallen. Ikzelf wordt er ook onrustig van en probeer dan van alles, ik heb totaal geen ritme met haar. Mijn oudste dochter heeft ook aandacht nodig maar ik heb het idee dat ik ze allebei te kort doe. Ik zit echt met mijn handen in het haar... ik ben er gewoon echt verdrietig van.

2. misscoco

misscoco Actief lid

Sep 29, 2015
    233
    10
    18
    Herkenbaar! Mijn dochter is net 4 en baby 4,5 maand. Ik heb op hetzelfde punt gezeten als jij, baby huilde niet eens heel erg veel, maar toch had ik het gevoel mn oudste enorm tekort te doen. Ook het ontbreken van ritme vond ik vervelend, ik hou van ritme!
    Maar...het komt allemaal goed! Daar heb je nu weinig aan, maar het is echt zo. Het ritme komt er langzaam steeds meer in. Ik gaf de baby af en toe aan man en dan ging ik met de oudste even weg zodat we 1 op 1 tijd hadden.
    Jouw baby huilt erg veel en slaapt weinig, heb je al het medische uitgesloten? Mijn baby sliep heel lang in de kinderwagenbak, ook buiten vond hij heerlijk. In eigen bed slapen doet hij pas sinds hij bijna 4 maanden is dus nog maar kort. Ineens lukte dat, hij was er daarvoor nog niet aan toe denk ik. Weet je wat hier ook heel erg goed werkte (en nog steeds)? Ik leg zoontje met zijn buikje tegen mijn buik, zijn gezicht dus helemaal naar me toe gedraaid. Dan lopen door de kamer, lekker hobbelen dus en dan een spuugdoekje over zijn gezichtje leggen. Binnen een minuut sliep hij! Een doekje zorgt voor geborgenheid plus dat ze nauwelijks prikkels meer zien. Ook inbakeren doen wij vanaf week 3.

Wat mij hielp was accepteren dat je maar 2 handen hebt en je oudste soms ook even moet wachten. De baby moet daarentegen ook weleens wachten. Als ik mn dochter naar bed deed bijvoorbeeld en mn zoontje huilde, dan zei ik ook tegen dochter: 'je broertje moet nu even wachten'. Ze ging daar bijna van glunderen ;) Het is ook zoals het is, je kunt jezelf niet in 2-en splitsen. Dochter moet haar plekje vinden, maar ook jij en dat kost gewoon even tijd.

Share This Page