hoe stikken onder dekentje voorkomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Via via hoorde ik een gruwelijk verhaal van een kindje dat gestikt was in zijn dekentje..
    Wij gebruik en en slaapzakje maar in de winter ook lakentje en dekentje er overheen..
    je kan natuurlijk zo'n 4 seizoenen slaapzakje kopen maar is erg kostbaar. We hebben nu al allerlei dekentjes en lakentjes gekocht en lees nergens op het net dat het contraingediceerd is...
    maar hoe doen jullie dat? Heel goed onder matrasje instoppen lijkt me van groot belang maar andere tips?
    of gebruiken jullie allemaal alleen een dik slaapzakje in de winter?
     
  2. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    mijn meisje trapte als kleine baby de dekens al gelijk af dus ze sliep nooit onder dekens, vorig jaar wel nog een paar keer geprobeerd maar ze hopt zo dat bed door snachts, ik vind het te gevaarlijk, dus hier ligt ze alleen in een dikke slaapzak in de winter...
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik een dikke slaapzak in de winter, pyama en als het heel koud is romper lange mouw eronder en als het nog kouder is gaat de verwarming een stukje open..

    onze dochter slaapt niet met dekens net als papa..
     
  4. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier worden ook geen dekens gebruikt. Mijn zoontje gaat 's nachts zijn hele bed door en is al een aantal keer met zijn hoofd onder de dekens geëindigd. Dat vind ik dus veel te gevaarlijk. Hier dus ook een winterslaapzak (met mouwen) en een dikke pyama eronder (als het koud is hè! Nu slaapt hij gewoon met een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak.)
     
  5. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Je hoeft niet perse zo`n hele dure 4 seizoenenslaapzak te kopen, maar de prenatal, hema e.d. winkels hebben ook lekker warme winterslaapzakken met mouwen. Overigens heb ik een nieuwe 12-48 mnd versie combisleeper gekocht voor 50 euro, kleur ging eruit, dus ook geen 90,-. En de kleintjes heb ik 2de hands gekocht ;)

    Een deken heb ik ook absoluut nooit in bed, veel te gevaarlijk! De mijne liggen nooit stil en kom ze in de raarste houdingen tegen. Veel te bang dat ze eronder terecht komen.
     
  6. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo laag mogelijk instoppen. Grote kans dat ze er alsnog onder weg hoppen, maar er onder is dan praktisch niet mogelijk.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook nooit dekens gebruikt sinds ze gaan woelen. Inderdaad gewoon een dikkere slaapzak met mouwen en dan kun je nog de kleding van je kindje aanpassen.
     
  8. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kind is toch al 1? die is echt wel sterk genoeg om er onder uit te raken hoor!
     
  9. Duveltje82

    27 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    eens met dj momo, als ze het benauwd krijgen kunnen ze er wel onderuit komen. Mijn zoon slaapt nooit onder dekens, die doet hij gelijk weer af, dus hebben wij een 4 seizoenen slaapzak gekocht. Wel een dure, 90 euro, maar hij past er tot een jaar of 3 in. Als je telkens in een andere maat een dikke en dunne slaapzak moet kopen, ben je dat ook haast wel kwijt.
     
  10. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hier mn dochter juist bijna met haar hoofd tegen het hoofdeinde in bed liggen, ze gaat toch naar boven kruipen en zit dan vast in haar slaapzak en onder de dekens vandaan etc dus leg haar bij voorbaat al hoog. Ze ligt zonder deken tot ik naar bed ga, dan dek ik haar toe. De deken heb ik aan 1 kant stevig ingestopt, bij het voeteinde is hij los en aan de 2e zijkant zit hij net 1 stukje ingestopt. Als ze dus 2x beweegt is hij los. Dit heb ik juist gedaan omdat ze, als ze eronder zou belanden, direct los kan woelen! Als ik haar bedje laag opmaak dan kruipt ze onder de dekens vandaan en ligt ze zowizo bloot dus dat werkte niet. Maar het veiligste is, als je er bang voor bent, geen dekens!
     
  11. Fairytale

    Fairytale Niet meer actief

    Hier slaapt hij ook alleen nog maar in slaapzak. Hij slaapt nu in een romper met lange mouw in een slaapzak met korte mouw. Geen zomer slaapzak meer. Is hier naar 21.22 graden.
     
  12. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren bij prenatal 2 winterslaapzakken met mouwen gekocht, voor 14,99 per stuk. (90cm)
    En 2 zomerslaapzakken zonder mouw, voor samen 12.99. (90cm)
    (ze waren wel in de aanbieding hoor)
    Dus voor 42,97 4 slaapzakken waarmee hij zeker het najaar en de winter wel doorkomt. Ik koop eigenlijk alleen maar slaapzakken in de aanbieding. Hema heeft ook goede slaapzakken en ze zijn ook regelmatig wel in de aanbieding.
    Ikea heeft ook dikke slaapzakken. 9.95 voor de kleine. (75cm) Maar jij hebt dan een grote nodig en die zijn 12,95.(85cm) Deze hebben geen mouwen.
    Maar zijn qua dikte wel fijn en blijven ook wel mooi in de was. (deze heb ik nog nooit in de aanbieding gezien maar zijn op zich natuurlijk niet duur)

    Dekens gebruik ik hier allang niet meer, mede ook omdat mijn zoon een helmpje draagt, maar ook omdat hij er toch niet onder bleef liggen. Ja of op de verkeerde manier. Ik had hele mooie dekens gekocht met schattige lakentjes. De helft heb ik aan mijn broer gegeven, toen zijn jongste geboren is. De rest ligt mooi te wezen in de kast.;);)
     
  13. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    en bij pasgeboren baby gebruiken jullie dan ook meteen een slaapzakje? die heb je toch niet in maat 60?
    de eerste 3 maanden had onze zoon enkel dekentje, nu slaapzak en 's winters vaak en en..
     
  14. siep81

    siep81 Bekend lid

    9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de hema heb je hele kleine slaapzakjes (ik dacht maat 56 / 62). Volgens mij slaapt ons mannetje vanaf een week of 6 in een slaapzak.
     
  15. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Mijn oudste heeft nooit onder een deken geslapen omdat hij die aftrapte maar mijn jongste die kan niet slapen zonder dekentje. Hij duimt en moet altijd zijn deken dan vasthouden en deze met beide handjes die bij zijn gezichtje houden. Ik was op het begin wel angstig dat hij erin zou stikken maar zonder wil hij gewoon niet slapen. Hij heeft ook nog eens voorkeur voor 1 bepaalde deken die hij al vanaf zijn geboorte heeft. Ik heb hem nog nooit met zijn gezicht onder de deken gevonden dus ik neem aan dat hij sterk genoeg is om deze van zijn hoofdje af te halen.
     
  16. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Myn dochter slaapt ook altijd met een slaapzak omdat ze de deken aftrapt maar ze heeft wel gewoon een deken in bed liggen. Lees dat je kindje al 1 is? Dan kan die er echt wel onderuit komen ze het benauwd krijgt hoor! Met pasgeboren baby's zou ik wat voorzichtiger zijn maar een kindje van 1 hoef je niet zo bang voor te zijn..
     
  17. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Ik heb een 4 seizoenen slaapzak in gebruik, maar voor die vervelende 'tussen-temperaturen' ook nog een gehaakte katoenen deken. Mocht ze daar onder komen dan kan ze gewoon blijven ademen!
     
  18. fafje

    fafje Niet meer actief

    in het begin deken+lakentje, totdat ie die ging weg shcoppen, toen slaapzak...winter een dikke slaapzak, ligt aan hoe koud het is, anders dikker eronder aankleden

    nu al heel lang een dunne zomerslaapzak, vaak lange mouw romper alleen..
    Of korte mouw romp+pyjama truitje +slaapzak
    Of lange mouw romp+dikek pyjama zonder slaapzak...afhankelijk van de temp..
    (altijd zonder broekje, anders moet het wel heel koud zijn, wil ik er een broekje bij aan doen)

    straks met de kou gewoonw eer dikke slaapzak...deken is hier niet mogelijk, hij gaat heel het bed door en slaapt op zn buik
     
  19. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho gaat ook onder de dekens vandaan. En ook hier vind ik hem in de raarsre houdingen terug. Ik heb net nog even bij hem gekeken en momenteel ligt hij overdwars hahaha.

    Dus ook hier geen dekens en lakens in zijn bed. Gewoon een lekkere dikke slaapzak, romper met lange mouwen en een warme pyama (in de winter dan) en nu ligt hij gewoon in zomerslaapzak en naar hoe de temperatuur is dan een zomerpyamamaatje en een romper met korte/geen mouwen of zonder pyamabroekje of een shirtje zonder mouwen met een romper of alleen een zomerzak met romper.

    xxx
     
  20. Wondertjes1114

    Wondertjes1114 Bekend lid

    1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik heb een klein slaapzakje bij de hema gekocht. dit was maatje 50/56. Jeske wilde namelijk ook niet onder de dekens liggen. Je moet inderdaad wel even zoeken. Standaard liggen de kleine maatjes er niet.
     

Deel Deze Pagina