Ik word hier toch steeds zo verdrietig van (ja echt verdrietig, tot bijna huilen aan toe). Dan komt opa en of oma op bezoek die de baby willen vasthouden. En die is nogal druk met haar hoofdje. Dus dan houden ze haar dicht tegen zich aan en dan ruikt mijn kleine kruimel dus gewoon nog 2 a 3 dagen naar oude mannen aftershave of vrouwenparfum. Soms zo erg dat je het al ruikt als je de slaapkamer waar ze ligt te slapen in loopt. . En ze ruikt van zichzelf zo heerlijk, dus het maakt me dan zo verdrietig dat ik haar eigen baby luchtje door die overheersende stinkparfum dus niet neer kan ruiken Ik heb nu besloten dat ik er gewoon wat van ga zeggen. Dat mensen die veel parfum op hebben haar niet mogen vasthouden en als ze dat willen, ze niets op moeten doen volgende keer. Bah. Sorry, moest er even uit.
Oh zo herkenbaar, en dan ook nog zo'n goedkope 5-10,- stink geur. Ik zei altijd vanavond weer douchen want je stinkt weer helemaal naar opa.
Het ergste is dus dat zelfs nadat ik haar in bad doe en schone kleertjes aan doe je het vaak NOG ruikt.
Ja... Door hormonen is je ruik nog sterker. Toch wou ik mijn lieve schoonpa ook de kleindochter niet ontnemen ondanks zijn parfumdouche. Maar heb wel opmerkingen over gemaakt als mijn kind stinkt nu naar *** naam luchtje, gatver is die fles nou nog niet leeg?
Ik heb een appje gestuurd vanmorgen: Hoi [naam opa]! We wilden nog even vragen of als jullie Gwendolyn willen vasthouden jullie geen parfum willen gebruiken vooraf. Ze is zo beweeglijk dat ze zichzelf tegen iedereen aanwrijft en dan ruikt ze nog dagen naar de parfum, terwijl ze juist al van zichzelf zo lekker ruikt! Tot strakjes! Twee blauwe vinkjes, geen reactie...
Mijn kinderen ruiken ook altijd helemaal naar opa als ze daar een dag zijn geweest. Ik vind het eigenlijk niet zo erg, betekent voor mij ook dat ze lekker veel geknuffeld hebben en dat is mij het meeste waard <3
Misschien kun je hen vragen om parfum anders aan te brengen? Zelf spray ik ook aan mijn rug/nek zijde omdat je baby's al snel tegen je borst vasthoud en ze ook wel eens met hun mond tegen je huid komen. Mijn zoontje ruikt ook wel eens naar parfum, ook van de opvang, maar ik heb er niet zo veel moeite mee persoonlijk.
Update: schoonouders zijn beledigd en hebben afgezegd voor vandaag. Want blijkbaar zijn ze aangetast in hun recht parfum te dragen ofzo? Pfff doodvermoeiend.
Ik vond dat je het nog wel netjes had gebracht. Goed om je gevoel uit te spreken. Jammer dat ze zich beledigd voelen, maar dat zegt meer over hen dan over jou.
Ja, daar zit ook meer achter hoor. Ze kunnen sowieso al weinig van mij hebben. Komt omdat toen Gwendolyn net geboren was, ze heel erg ziek was en in het ziekenhuis aan ademapparatuur en hartmonitor lag en ze haar daarom na de geboorte niet meteen konden zien. Ze hadden 12 uur gewacht beneden en nu konden ze haar niet zien. Ik was toen degene die zei: als ze beter is dan kunnen jullie langskomen, want nu kan je haar toch niet zien, ze zit aan allemaal apparatuur helemaal achterin een babyafdeling. Dat nemen ze mij blijkbaar nog altijd kwalijk.
Ik snap jou, maar ook de opa en oma. 12 uur wachten is natuurlijk erg lang en dan snap ik de teleurstelling best. Hopelijk heb je dat uitgesproken naar hen. En t verhaal van de parfum had ik gewoon gezegd ipv geappt. Appen kan zo anders overkomen.
Ben ik met je eens hoor, maar ik wou niet zo vroeg bellen, straks bel ik ze wakker en als ik later bel zijn ze misschien al gedouched en "geparfumeerd" . En ik vond het nou niet een hele vervelende vraag. Ik vind het net zoiets als vragen of mensen hun schoenen uit willen doen bij je thuis.
Pff. Ze kozen er toch zelf voor om 12 uur te wachten in t ziekenhuis. Logisch dat ze er niet direct heen mochten. Het is op zo’n moment al genoeg voor zo’n kleintje.
Ik gebruik zelf geen parfum, vies spul. En ik vind het inderdaad ook niet fijn als mijn kinderen naar andermans parfum ruiken. Ik rook de gastouder geregeld op mijn kinderen. Niet lekker. Maar aan de andere kant wel een teken dat ze lekker geknuffeld werden! Maar ook al vind ik het vies, toch zou ik daar echt niet op zo’n manier iets van zeggen. Ik snap ook wel zo’n berichtje bij je schoonouders niet goed overkomt. Voor jou is het misschien logisch, omdat jij parfum vies vindt. Maar voor hun slaat het natuurlijk nergens op, omdat zij parfum blijkbaar wel lekker vinden. En als je het geregeld gebruikt, word je er denk ik ook minder gevoelig voor. Dan is het gewoon een normale geur. Dus ik kan me ook voorstellen dat ze dan niet het idee hebben dat je dat nog dagen ruikt. Dit is dus al een beetje een gevoelig onderwerp. En dan doe je het ook nog via een berichtje? Sorry, maar dan snap ik helemaal dat ze beledigd zijn. Ik vind het erg onvriendelijk en laf om dat zo te doen. Ik vind dat je best het respect kunt opbrengen om dit persoonlijk met mensen te bespreken. En zéker als je toch al weet dat de band niet goed is, moet je dit gewoon niet op zo’n manier doen. Gouden regel: jij bespreekt dingen die jullie dwars zitten met jouw ouders, je partner bespreekt dingen die jullie dwars zitten met zijn ouders. Nooit kruislings doen. En dit soort dingen helemaal nooit via whatsapp doen, maar mondeling. Liefst persoonlijk en als dat niet gaat via de telefoon. Voorkom je echt een hoop problemen mee. Voor nu zou ik zeggen: zet je trots opzij en bel ze op. Biedt je excuses aan omdat je dit achteraf gezien beter niet via whatsapp had kunnen doen en dat je snapt dat dit vervelend over kan komen. Maak gebruik van de tips hierboven, door aan te geven dat je dor de hormonen nog extra gevoelig bent voor geurtjes. En dat wellicht anders aanbrengen van de parfum veel scheelt. En dat je natúúrlijk graag wilt dat opa en oma gezellig langskomen en lekker met hun kleinkind knuffelen! Of je doet dat niet, en gaat zitten mokken omdat jij toch echt gelujk hebt en zij dat maar moeten snappen. Maar daar maak je geen vrienden mee. En het is voor iedereen -ook voor jouzelf- veel fijner als de band tussen jullie verbetert en goed blijft. Daar hebben je schoonouders en jijzelf plezier van. Maar ook je partner en je kind! En alleen daarvoor al zou je het moeten doen.
Ik herken het, mijn baby ruikt ook altijd gigantisch naar de oppas dus ik doe haar die avond standaard in bad en dan blijft het nog steeds een beetje de dagen erna. Maar ik snap je schoonouders ook wel, ik vind het persoonlijk een beetje overtrokken om ze te verbieden haar vast te houden als ze parfum op hebben. Ook al heb je daar het recht toe omdat het jou kind is, probeer het een beetje te relativeren. (Snap wel dat je tijger modus ook nog een beetje aan staat door de hormonen hoor) Mijn vader is overleden. Ik zou met alle liefde een naar Old Spice stinkend kind willen als dat betekende dat hij er nog wel was om haar vast te houden.
Wat ik al eerder zei: je vraagt mensen ook of ze hun schoenen uit willen doen als ze bij je thuis komen, omdat je niet steeds wil stofzuigen. Ik wil niet steeds mijn kind in bad moeten doen als iemand langs is gekomen. Ik vind dat een hele normale vraag en hun reactie zwaar overtrokken. Als ze een probleem hebben met iets dat wij vragen, kunnen ze dat gewoon met ons bespreken. In plaats daarvan krijgt mijn man een berichtje dat ze niet komen, punt. Het is niet laf van mij, ik vraag iets heel normaals, wat totaal geen tijd of energie kost van hen. Ik begrijp die reactie gewoon niet. Wat is nou het drama eigenlijk? Een ochtendje geen parfum op doen? The horror? Dat heeft met mijn hormonen niks te maken, dat is gewoon een belachelijke reactie van hun.
Ik denk dat jou schoonouders het gevoel hebben dat jij ze niet accepteert zoals ze zijn. Althans zo komt het op mij over vanwege hun reactie. Mijn kinderen ruiken altijd naar mijn schoonmoeder als ze daar geweest zijn, maar na een badje/douche ruik ik niks meer. Mijn schoonmoeder wast hun kleding ook als ze daar slapen en die gooit geloof ik een halve liter wasmiddel erbij dus kleding was ik gewoon weer opnieuw en heb vorige keer gezegd dat ze het niet hoeft te wassen, maar toch doet ze het.
Maar ik vraag dit van iedereen. Ook van mijn ouders. En die vinden het geen probleem. Het is niet dat ik ALLEEN hun parfum vies vind op een baby van 10 weken oud ofzo.