Hoi, Mijn zoontje Thijs is nu bijna 5 maand en tot op heden heb ik hem volledige BV gegeven. Dit is op zich altijd wel goed gegaan, maar niet zo probleemloos als bij mijn eerste. Ik had in het begin te veel melk en de 1e mnd 3x een borstontsteking gehad. Ik vind het raar om van mezelf te zeggen, maar ik ben iemand die niet snel opgeeft, die hoge eisen stelt en ook t.o.v. BV geven. Ik wil het graag een half jaar volhouden, maar het begint een te zware belasting te worden. Ik vind het erg moeilijk om te stoppen of te minderen. Thijs spuugt erg veel en dus heb ik een tijd alles afgekolfd, zodat ik er Johannesbroodpitmeel bij kon doen. Dit hielp wel wat, maar het kolven dag in dag uit werd ik zat en dus ben ik weer zo veel mogelijk de borst gaan geven en het spugen maar geaccepteerd. Drie x per dag een nieuw setje aan, kan ook leuk zijn.. Ik ben een maand geleden weer gaan werken en had toen een fantastisch ritme. Om 7.00, 11.00, 15.00 en 19.00 uur de laatst fles en zoonlief sliep door tot de volgende ochtend. Nu is dit ritme sinds een paar weken helemaal in de war. Het begon ermee dat hij een dag koorts had en 's nachts onrustig was en aan de borst wilde. Vervolgens komt hij nu elke nacht en daar ik 3 dagen werk ben ik behoorlijk aan het eind van mijn latijn. Ik vind het allemaal niet zo leuk meer... Vannacht kwam hij zelfs 2x! Ik kan zo niet functioneren op mijn werk en voel alsof ik leef op de "automatische piloot". Hoe kan dit? Mijn andere dochter sliep eerst ook uit tot 9.00 uur en dus kon ik op mijn vrije dagen na de eerste voeding nog een paar uur pakken, maar dat is nu ook voorbij sinds op eigen initiatief haar speen heeft weggegooid. Om klokslag 7.00 ur staat ze naast ons bed. Ook heeft ze last van enge dromen, waardoor ik weinig aan slapen toe kom. Het is een beetje dubbelop. *Kan het zijn dat door het otnbreken van nachtrust mijn voeding van minder goede kwaliteit is, waardoor hij 's nachts de schade gaat inhalen? *Wat heel raar is, is dat als ik na 19.00 uur toch nog een voeding ga geven om bijv. 22.30 of 23.00 uur hij nog eerder zich meld dan als ik deze oversla? Ik snap dit niet. * Vanaf afgelopen vrijdag merk ik dat ik tijdens het kolven op het werk niet meer dan 150 cc aan opbrengst heb. Hiervoor was het rondom de 200cc. Ik het nog wel waar vriezervoorraad. Ik ben op het punt dat ik de BV wil gaan stoppen, maar ik weet niet of dit de oplossing is. Op zich ben ik 's nachts redelijk vlot klaar. Per kant drinkt hij in 6/7 minuten de borst leeg. Hij is heel gulzig al vanaf het begin... Wat kan ik nu het beste doen? Of wat zijn de opties? Kan ik evt. voor de nacht wat flesvoeding door de BV doen? Is dit gewoon normaal? Helemaal afbouwen? een voeding vervangen? Sorry voor het lange verhaal, maar het zit mij echt heel hoog. Gwennie
Hoi Gwennie, Ik kan goed lezen in je mail dat je er een beetje doorheen zit. Het zijn ook met recht tropenjaren! Als ik het zo lees is er niet zo heel veel aan de hand. Je baby is even wat ziek geweest; is uit zijn ritme en heeft hierin even wat steun nodig van zijn moeder. Misschien loopt je productie wat terug als gevolg van de toegenomen druk en stress. Je zou je een of twee regeldagen in kunnen lassen. Wat je ook kunt doen is nu even wat extra kunstvoeding geven tot de rust weer terug is en daarna eens een dagje extra kolven. Wat je beschrijft klinkt allemaal best normaal: het heeft geen zin om een extra avondvoeding te geven, de meeste baby's komen dan juist sneller. Wacht nog even af met stoppen of afbouwen. Geef hem even wat hij vraagt en binnen een week is de rust vast terug. Succes Linda