Ritme/Schema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Donutlover, 17 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Hier een meisje van 21 maanden, maar er is afgelopen half jaar niet veel veranderd wat betreft schema :

    +\- 8:00 wakker
    8:30 pap van volle melk & 200 cc drinken
    +\-10:00 tussendoortje fruit/dadelreepje/rijstwafel
    12:00 lunch; vaak havermout-banaan pannekoeken & 200 cc drinken
    13:00 dutje
    +\- 15:30 wakker, tussendoortje, drinken
    18:00 avond eten; soep, macaroni, alles wat naar tomaat smaakt of als ik geduld heb probeer ik wat nieuws. En een toetje.
    19:00/20:00 badje,boekje,bedje ;D

    Dit is zoals ik wil dat het gaat, maar uiteraard loopt het vaker niet als wel zo. Ze is een ongelofelijk slechte eter en vaak ook drinker dus ik bied haar vaak van alles aan, maar ben toch geneigd met avond eten en fruit het geen aan te bieden ze altijd eet.. niet eens uit gemakzucht maar omdat ik zo graag wil dat ze genoeg binnen krijgt :roflmao:
    Als ik bank ben dat ze te weinig gedronken heeft wil een beker warme melk met anijs voor het slapengaan nog wel eens werken, zit ze gelijk ook lekker vol en slaapt ze beter in:thumup:
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier nooit echt een schema gehad...
    Ik kijk naar mn dochter en zie haar behoefte heel snel. ( inmiddels pakt ze zelf iets te eten brak laats mn nek bijna over de mandarijnen :rolleyes::roflmao:)

    Heen verstand van sonde voeding ( waarom krijgt he kleinte sondevoeding?)
    maar op deze leeftijd mag je vaste voeding voor de fles aanbieden. Gewoon mee in jullie eetpatroon en dan indien nodig aanvullen met fles voeding. Je gaat dus in de ochtend fruit aanbieden en daarna de fles.

    De crackers zou ik echt gaan vervangen door iets voedzamers.
    Havermout, fruit ( avocado en mango zijn calorierijk), groentepannekoek, bananenbrood, extra portie groenten, brood etc

    Savonds een gewone portie avondeten. Hetzelfde als wat jullie eten.

    En vooral zelf laten eten. Zelf ontdekken geeft betere eet resultaten als gevoerd worden
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    A la raply. Google maar eens op Stefan kleintjes of rapley methode. Staan ook veel lekkere voedzame en gezonde recepten op.

    Hier trouwens water thee of (soya) melk.
    Zou zeker nog niet beginnen met sap of limonade. Eerst een gezinde basis dan pas verwennerij.
    Hier net voor der tweede verjaardag flink verwend ivm carnaval. Dochter vond de chips erg lekker en de limonade ook maar verkoos toch echt fruit, vooral knijpfruitje is feest voor haar, boven al t snoepgoed
     
    Zoe123 en Donutlover vinden dit leuk.
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha ja dat werkt vaak wel het beste als hun zelf het ritme bepalen.

    Hij heeft een sonde omdat hij een flinke groeiachterstand heeft. Daarnaast problemen met zijn spieren waardoor hij snel uitgeput raakt. Daardoor wilt hij wel graag eten maar laat zijnn lichaam hem in de steek. Van minder melk en meer ‘gewone’ voeding groeide hij niet of viel zelfs af. Daarnaast heeft hij een heel gevoelig buikje en kon hij dagen krijsen als er of te veel voedinf in ging of voeding waar hij niet goed tegen kan.
    Echter hebben we nooit een link kunnen vinden tussen bepaalde voeding en allergieën. Zo krijgt hij buikpijn van yoghurt/vla maar niet van kaas.
    Hier gaat de fles en/of sondevoeding dus voorlopig nog wel voor het vaste voedsel.
    Ieder geval tot hij een mooi gewicht heeft bereikt.

    Ik ga nu ipv crackers geroosterd brood geven met roomboter of iets kijken of hij dat nu wel pikt.
    Voorheen ging brood best goed tot die ene verslikking.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa dat wil ik ook niet idd.
    Veel mensen zeggen hier steeds: ja maar hij kan het wel gebruiken toch die suikers?

    Maar artsen zeggen ook steeds hij hoeft geen kilo’s suikers dat helpt niets, hij moet calorieën eten en nieuwe variaties proberen.

    Raply wilde ik altijd doen net zoals bij mn andere kids maar dat ging bij M niet.
    Vanwege stikkings gevaar. Nu heeft hij een aangepaste stoel waar hij dus heel stevig in vast zit en gaan we dat binnenkort weer proberen onder begeleiding!
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Duidelijk! Avocado kun je ook goed op brood smeren. Je kunt hem wel kennis laten maken met smaken voordat je flesvoeding geeft. Gewoon een klein hapje of twee en dan de fles geven. Zou wel proberen hem zoveel mogelijk kennis te laten maken met smaken.
    En overdag vaste voeding opvoeren en dan wat extra calorieën in de sondevoeding? Of kan dat niet?
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Oh ja en idd calorieën zijn veel belangrijker dan suikers
     

Deel Deze Pagina