Hallo, Mijn zoontje van bijna 13 maanden stapt vrolijk aan de hand en loopt voorzichting langs de tafel maar bijna altijd op zijn tenen. Een ballerina zou er jalours op zijn. Nu ben ik benieuwd of meer kindjes dit doen en of er iemand tips heeft hoe ik hem op zijn platte voet kan laten staan. Hij kan het wel maar zet maar heel zeldzaam zijn hakken op de grond. Dit lijkt me nu niet echt handig . Ben benieuwd.....
Ik deed dat vroeger ook toen ik klein was, het consultatiebureau dacht toendertijd dat ik een geestelijke stoornis had. (bij een bepaalde stoornis, ik weet even niet meer welke, is tenenlopen een kenmerk) Maar goed, dat bureau was ook niet al te snugger als ik mijn moeder moet geloven. Ik ben gewoon weer op mijn voeten gaat lopen uiteindelijk, hoewel ik nog steeds graag hakken mag dragen.
Hier vertelde de cb arts dat het juist goed was als ze op de tenen lopen. Op een bepaalde leeftijd (ik weet niet meer welke) gaan de beentjes in een x stand in plaats van de o-benen en op de tenen lopen is dan de juiste correctie daarvoor. Je kan er ook niks aan doen.... Hier pas met 2 jaar eigenlijk echt op platte voeten en ze liep al voor 1 jaar. Dus een jaar op de tenen gelopen.
Dus er is nog hoop , alleen jammer dat hakschoenen een beetje vreemd staan bij een jongetje. Heb via google inderdaad ook wat gelezen over neurologische aandoeningen en daar word ik niet vrolijk van. Ga daar dus niet meer verder over lezen. Jouw ouders hebben het dus destijds wel aangekaart bij het CB of kwamen ze er op het buro zelf mee?
Hey Dagdromer, ik heb een jongetje gekend dat ook altijd op zijn tenen liep, maar zijn achillespezen waren te kort. Dit is toen later operatief verholpen. Hopelijk is dat bij jouw zoontje niet nodig. Groetjes DeeLighT
Hallo mijn zoontje loopt nog niet, wel langs de tafel, maar dat doet ie ook op zijn tenen (idd net als een ballerina). zelfs met schoenen aan. Ach ja, ik wacht het maar af, gelukkig is hij niet de enige.
Mijn zoontje doed het soms, niet altijd. En dan soms ook nog maar met 1 voetje. Nu hij nog niet los kan lopen vind ik het nog niet zo erg, maar ik ben wel van plan om het de volgende keer op het CB te vragen. Kan je dus niet helpen, maar je zoontje is niet de enige in ieder geval...
Mijn dochter van 15 maanden doet dit ook. Laatst bij CB gevraagd of dit ok was, maar zolang ze niet de hele dag door op haar tenen loopt is er niets aan de hand. Wat ik erg grappig vond, cb arts zei:'zolang ze schoenen draagt zal ze ook weinig op haar tenen lopen. Nou mijn dochter kan zelfs met snowboots aan op haar tenen lopen! Maar zolang ik haar ook nog plat op der voetjes zie lopen maak ik me geen zorgen over haar achillespeesjes.
Nou meiden bedankt voor al jullie reacties! Ik maak me inderdaad ook nog maar niet te veel zorgen zolang ik hem wel eens op zijn platte voet zie staan. Ook ik kaart het de volgende keer op het CB aan en dan zien we wel. Wel heel fijn om te lezen dat meer kindjes dit doen. Ik krijg van vreemden snel een reactie dat ik een "raar" of "gek" mannetje heb omdat hij zo grappig op zijn tenen loopt.
Levi doet het ook. Groot deel van de dag loopt hij gewoon normaal maar hij vind het blijkbaar leuk om af en toe op zijn tenen te lopen
Onze zoon loopt ook veel op zijn tenen. Eigenlijk vanaf het begin al. Hij kan gelukkig ook gewoon op zijn platte voeten lopen. Ik heb het ook al eens aangegeven op het CB en daar zeiden ze toen weinig van. Eigenlijk alleen dat ik hem er steeds op moest attenderen gewoon te lopen wat wij al deden en nog steeds dagelijks doen. Afgelopen vrijdag bij de orthopeed geweest voor onze dochter en heb ik ook even gevraagd of hij even naar de voeten van zoonlief wilde kijken. Zijn achillespezen zijn iets te kort waardoor hij dus een voorkeur heeft om op zijn teentjes te lopen want dat trekt niet. Het was niet zorgwekkend, hij hoeft geen fysio, operatie en/of gips. Wel blijven stimuleren gewoon te lopen en vaak komt het gewoon goed.
Ik zie het hier al veel minder gebeuren dat dochterlief op haar teentjes loopt. Ze kan los lopen vanaf 13 maanden en liep daarvoor ook weleens op haar teentjes als ze zich ergens aan vast hield en sinds ze echt los loopt. Dus heeft al met al denk 3 maanden geduurt ofzo dat het heel erg veel was.