Harde buiken of niet??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi,

Ik heb denk ik harde buiken maar weet het niet zeker.
    Gisteravond was ik bij mijn schoonouders en we hadden net gegeten (en ik zat aardig vol;)) dus ik was lekker aan het uitbuiken op de bank. De kleine was aan het bewegen en me schoonmoeder ging aan me buik voelen. Toen ik weer aan me buiik ging voelen voelde die hard aan (maar deed geen pijn) en dus vroeg ik aan me schoonmoeder; is dit een harde buik? Ze zei ja. Ik had niks door dus...tis dat ik toevallig aan me buik voelde maar had anders niks door gehad.
    Vandaag ben ik vrij en doe lekker rustig aan, net gedousht en wilde wat spulletjes op marktplaats zetten dus die ben ik aan het fotograferen en langzaamaan voel ik me buik iets harder worden..maar is dit een harde buik? En hij voelt nu nog steeds gespannen (al een hele tijd maar niet pijnlijk) maar aan de buitenkant voelt ie niet gespannen aan. Ben dus maar op de bank gaan liggen om ff rust te nemen (ben ook al een paar dagen best moe, maar doe niks energieks en ik werk ook maar 3 halve dagen dus ik neem genoeg rust). Ik heb gelezen dat het erbij hoord deze periode, maar zijn het daadwerkelijk harde buiken? En is het erg? Ook als ik ze een tijdje achter elkaar heb de hele tijd?
    De kleine beweegt behoorlijk, me buik gaat hele tijd heen en weer en vind het ook niet echt nodig om de Vk te bellen omdat ze niet pijnlijk zijn, maar tis me eerste kindje dus weet gewoon niet hoe of wat.
    Alvast bedankt!

2. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Aan de buitenkant voelt me buik niet heel erg hard aan maar heb nog steeds dat 'gespannen' gevoel van binnen de hele tijd.

3. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik voel het alsof er een soort van 'gloed' over mijn buik komt. Het begint een beetje te 'trekken'. Vaak is het maar voor een minuutje ofzo, en dan trekt het weer weg. Ik heb er geen pijn aan. Meestal heb ik het 's morgens als mijn blaas vol zit.

Ik vindt trouwens de 2e keer meer aannemelijker klinken.
    Volgens mij voel je een harde buik wel.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb nog nooit een harde buik gehad (denk ik..). Maar ik heb wel veel last van een gespannen buik. Dan wordt mijn hele buik hard en voelt aan als een enorme bal.
    Wat mijn verloskundige vertelde is dat een harde buik plaatselijk is, niet (echt) pijnlijk is, (ineens) op komt zetten en na 10-20 seconde weer afneemt.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, jou omschrijving is gewoon een harde buik hoor ;)

6. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    okay, ja me buik is gewoon behoorlijk gepannen nog steeds, nja ik doe voor de zekerhieg gewoon lekker rustig aan.
    bedankt voor de reacties:)

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Eh, dat IS een harde buik. ;)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Maar voor de TS, harde buiken horen er gewoon bij. Tenzij ze regelmatig en pijnlijk worden, hoef je daar echt geen vk voor te bellen. Het is gewoon een samentrekking van de baarmoeder, zeg maar een soort oefening voor het grote werk straks. Ik voel het altijd zo'n beetje onderin opkomen, dan zit ik een halve minuut ofzo met een keiharde basketbal (die grootte heeft het wel met 38+ weken), en dan ontspant het weer. Vanaf 20 weken zul je af en toe harde buiken hebben. Als je ze veel hebt, kan je het wat rustiger aan doen.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Leuk topic! Ik vraag me namelijk ook af wat een harde buik is. Mn buik is heel soms ineens wel hard maar verder voel ik ook echt NIKS van kramp ofzo. Zat dus ook al te twijfelen of dat nou wel of geen harde buik is....

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar mijn buik is niet tijdelijk gespannen, maar de hele dag door. 's Ochtends is ie gewoon ontspannen en wordt in de loop van de dag steeds harder. Pas na een lekker warm bad of een nachtje slaap ontspant ie weer. Het maakt niks uit of ik een drukke of rustige dag heb..
    Tjah, ik heb het een keer nagevraagd bij de vk, maar volgens haar was het geen harde buik..;).

11. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Nou mijn buik is hele middag gespannen geweest en nu pas voelt ie weer soepel en ontspannen aan, heb ook lekker rustig op de bank verder gelegen. Sja, moeilijk heh als het allemaal nieuw is;) dan weet je niet zo goed wat je moet voelen. Maar kleine man is lekker aan het bewegen dus dat vind ik altijd een goed teken:)

Deel Deze Pagina