Spruw en Nystatine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elijfay, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Sinds een paar dagen heeft Kai last van spruw, neemt zijn flesjes steeds minder en is erg onrustig.
    Nu heb ik gisteren Nystatine Labaz voorgeschreven gekregen, flesje van 24ml en dit moet ik 4x daags 1ml met een doseer spuitje geven.
    Het lijkt wel iets minder te worden maar hij is nog steeds onrustig en drinkt niet meer dan 60 ml per fles (normaal tussen 100 en 130 ml).

Nu heb ik gisteren rond gezocht op internet over de werking etc van Nystatine maar ik lees er niet echt succes verhalen over... :(
    Ik ben er dus totaal niet gerust op geworden en zou graag willen dat ons ventje in ieder geval zo snel mogelijk zijn flesjes weer normaal kan drinken.

Nu heb ik gelezen dat het geven van pure cranberry sap echt goed helpt, maar zal ik dat nu doen of niet?
    En moet ik dit dan geven naast Nystatine of alleen cranberrysap?

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar ben er echt niet gerust op dat Kai binnen een aantal dagen zijn flesjes weer normaal kan nemen... Ik word er zo verdrietig van om hem zo te zien.

Ik steriliseer wel steeds zijn flesjes, spenen, elke dag nieuwe spuugdoekjes ed.

WHAT TO DO???!!!

2. violets

violets Lid

16 sep 2012
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi, we hadden uiteindelijk succes met nystatine. 3,5 flesjes had.onze baby en toen was het over. in ons geval was het een kwestie van het doorzetten. Ik zat te overwegen naar een homeopaat te gaan maar net daarvoor was spruw over. Inderdaad alles superschoon houden en ook ervoor zorgen dat baby nystatine niet meteen doorslikt. Dus gewoon per keer heel klein beetjes geven. Su

Ik zou echt een arts vragen of je de sap mag gebruiken...ik weet niet hoe oud je kindje is.. succes

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Nystatine werkte bij mijn dochter prima, maar ik gaf wel 8x 0,5ml ipv 4x 1ml. Ze had toch maar een klein mondje, 0,5 kon ik daar prima door verdelen, en zodoende kon ik het dus na iedere voeding geven. Ik geloof dat ze 2 flesjes nodig heeft gehad, halverwege was het weg, maar het is zéér belangrijk dat je dan nog een paar dagen door gaat, anders komt het nog heftiger terug.

Ik zou 't dus echt blijven gebruiken, 8x 0,5ml, goed door 't mondje verdelen (in beide wangetjes spuiten, over en onder het tongetje). En idd goed de flesjes etc steriliseren telkens.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier werkt nystatine niet, het enige wat het doet is vies smaken, zelfs zijn teentjes verstijfden helemaal van de smaak maar dylan heeft er geen last van

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Je kan op gentiaan violet proberen, die tip gaf mijn Lactatiekundige. Raar spul, maar werkt bij sommige kinderen erg goed!

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier was het binnen een dag weg met daktarin creme nystatine hielp voor geen meter het werd alleen maar erger..

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ik geef borstvoeding en mijn dochter en ik zelf hadden beide last van spruw. Ik gaf haar eerst ook 4x1 ml maar dit was geen succes. Als je het na iedere voeding geeft dus bij 8 voedingen 8x0,5 ml heb je meer kans dat het werkt. En alles wat met spuug in aanraking komt (dus voornamelijk de spuugdoekjes) 1x gebruiken en direct in de was en ook op 60 graden wassen. Na 2 flesjes nystatine was het hier over.
    Succes!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkte het goed om 8x0,5ml te geven. Na 2 dagen was haar mondje schoon en heb 2 kuren gegeven om nog even wat langer door te gaan. En daarna nog een paar dagen Gentiaan violet. Toen kwam er 1 klein plekje terug bij haar maar daar had ze geen last van en dat is vanzelf weggegaan.

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Hier heeft nystatine wel prima zijn werk gedaan. Ik deed het na iedere voeding (borstvoeding) met een wattenstaafje door haar mondje smeren. En inderdaad alles wat met zijn mond in aanraking komt na ieder gebruik wassen en steriliseren en op 60 graden wassen.

Ik zou absoluut geen pure cranberrysap aan zo'n jong kindje geven! Is ontzettend zuur en zeer belastend voor die jonge darmpjes!! Daar doe je waarschijnlijk veel meer kwaad mee dan goed...

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier na 3 kuren gelukkig daktarin gekregen en na 1 dag helemaal weg! Hier heeft nystatine nooit gewerkt

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hier de 1e kuur ook net klaar en het is nog niet over... dus we moeten over op de 2e kuur...
    Komt net zo hard terug..

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Hier 2 keer een kuur gehad en toen was het over. Alleen kreeg mijn zoontje er heel erg krampjes van.

13. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft het goed geholpen ik geef borstvoeding en we hadden het allebei. Hij kreeg nystatine en ik dactarin gel. Ik deed in het bakje van de wasverzachter ook wat azijn en op borstvoeding.nl saat een handig protocol over spruw is wel gericht op borstvoeding maar staan mischien ook tips in voor jou. En vooral volhouden en na elke voeding de drank geven. Ik kookte ook het spuitje uit waarmee ik het gaf dat kwam vaak ook in aanraking met zijn mondje

14. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    hier sinds gister in gebruik, advies apotheek is 4x 1 ml ... kan 8 x 0,5 ml dan geen kwaad? snap dat het dezelfde hoeveelheid is maar toch....

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Nee hoor, kan geen kwaad! 't Is juist beter verdeeld over de dag zo, dus effectief langer het middeltje in de mond.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Gentiaan violet SUPER spul en je hoeft het maar 1 keer per 24 aan te brengen.
    Nystatine werkte hier ook helemaal niet.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier werkte nystatine ook voor geen meter. heb op een gegeven moment daktarin gekregen. maar dat ging niet van harte. dit is een wat dikkere creme en er zijn ooit een paar kinderen in gestikt. ze schrijven het liever dus niet voor aan die hele kleintjes. ha vertrouwde erop dat ik superzuinig zou zijn met smeren dus kreeg het mee. binnen 2 dagen was het weg. met nystatine was ik al 2 weken bezig....

Deel Deze Pagina