Mijn zoontje is 6 weken en krijgt 6 keer 140cc. Hier zit de nachtvoeding bij-in. Twee weken geleden kwam hij na de avondvoeding om 23uur steeds tussen half 5 en half 6 voor de nachtvoeding, prima dus! Van de een op de andere nacht is zich dat gaan vervroegen en kwam hij tussen twee en half 4. Vannacht kwam hij al om 1uur! En steeds na maximaal 4uur wil hij weer de volgende fles. Het lijkt steeds vroeger te worden en als dat zo doorgaat kom ik met 6 voedingen niet meer uit. Ik heb vannacht om 1uur geprobeerd of het voldoende was als ik hem zou troosten en weer even terugleggen. Maar hij was op zn zachtst gezegd niet erg bij met dat idee. Hij maakt ook duidelijk het "ik wil een fles"gebaar. Een speen stelt hem ook wel even op zn gemak, maar die houdt hij niet zelf in zn mond en hebben we hem daarom snachts ook niet aangewend. Dat willen we liefst zo houden, anders staan we de halve nacht naast zn wiegje. Heeft iemand tips hoe ik de eerste ruk na de nachtvoeding wat langer kan krijgen? Of andere ideeen als je mn verhaal zo leest?
Met 6 weken krijgen kinderen regeldagen en willen ze vaker drinken om de melkproductie omhoog te krijgen (hij weet niet dat dat niet hoeft met kv). Dit is een teken dat je de flessen iets groter kunt maken (hij wil waarschijnlijk meer melk). Ik zou het wel proberen met 1 a 2 flessen per dag (anders is dat heel veel in 1x). En tijdens de regeldagen gewoon tegemoet komen aan zijn behoefte. Overigens vind ik 5 á 6 uur een ochtendvoeding .
En wat bedoel je met groter maken? 2 van de 6 flessen meer water of ook meer schepjes? Bij het cb gaven ze aan dat hij echt niet meer (schepjes) moest krijgen, omdat hij al behoorlijk groot is. Dat van die regeldagen vind ik fijn om te weten, dankje! En inderdaad is half 6 een ochtendvoeding (dat stond ons erg aan )
Groter maken kwa voeding bedoelt ze(neem Ik aan) Je kan je kindje rustig 2 flessen van 150/5 geven hoor.. Bijvoorbeeld de laatste 2 ofzo... Zolang je maar niet boven de 30 schepjes komt en dat kom je dus niet.. En tsjaa t cb.. Die denkt dt elk kindje etzelfde is.. Kijk gewoon naar je kindje wat ie nodig heeft... Heeft ie meer eten nodig.. Dan geef je hem dat gewoon
Twee weken geleden is ie gewogen en hij woog toen 4845gram, met 4 weken dus toen. Gelden die maximaal 30 schepjes voor alle kindjes, ongeacht hoeveel weken of maanden ze zijn? Ik ben ook bang dat ik hem teveel geef als ik niet braaf luister naar het cb, alsof hij een over-eter zou worden ofzo. Hij drinkt erg gulzig en uiteraard alle flessen tot de laatste druppel leeg.
Die 30 schepjes gelden altijd en als je 2 flessen 150/5 maakt heb je maar 2 schepjes per dag meer... En je overvoed m heus niet zomaar hoor Volgens t etiket op de verpakking voeding mag hij 5x150... Maar Zou dus langzaam aan beginnen... En stel over een tijdje heb je er niet meer genoe aan (die 30 schepjes) kan je atojd nog voeding voor hongerige kindjes proberen...
En dat gulzig drinken? Hoelang doet hij over de fles? 15 minuten minimaal is t beste.. Voor een verzadigd gevoel..
Het is inderdaad belangrijk dat hij lang doet over een fles (liefst 20-30min). Zuigen geeft ook een meer voldaan en verzadigd gevoel. Ik bedoelde inderdaad in bijv 2 flessen 1 schep extra voeding (en dus ook 30cc meer water). En wat nog beter zou zijn als hij dit pikt, vaker kleinere flessen geven. Kleine babys willen (vooral tijdens regeldagen) gewoon vaak drinken, dat is heel natuurlijk. En veel babys drinken dan alles op wat je geeft, maar kunnen ook best met wat minder melk per keer. Veel melk in 1x geeft meer kans op een 'overvoed' kind dan minder melk en dan vaker. Dit omdat het maagje van de baby enorm klein is (net zo groot als een walnoot), en veel melk in 1x rekt dat maagje steeds meer op, waardoor flesbabys vaak meer melk nodig hebben om de maag te vullen.
Hij doet maximaal 15 minuten over een fles. Op advies van het cb hebben we een andere speen op de fles geprobeerd, voor de gulzige drinker. Daar kreeg hij niets uit (ik ook amper, heb t geprobeerd) terwijl er wel een gaatje in zat. Dus toch weer de oude speen erop gezet. Ik heb hem nu net tijdens het voeden twee keer laten boeren. Normaal doe ik dat 1 keer, op de helft van de fles. Dan is duidelijk te merken dat hij nog niet klaar is. Nu bij de tweede keer (en nog ongeveer 30cc voeding in de fles) pikte hij het wel. Ik zou kunnen proberen hem wat vaker te geven en dan minder. De laatste twee flessen goed vullen klinkt wel goed. Hebben eerder een schepje extra geprobeerd in de laatste voeding, maar dat gaf geen verschil. Gisteren de laatste voeding kreeg hij voor het eerst standaardvoeding ipv hypo-allergeen (ook op advies cb). Dat is wat zwaarder verteerbaar, maar hij kwam juist al na 2,5uur om voeding......
Het is ook krom om zware of grote voeding te geven s avonds net voor het slapen gaan. Het wordt idd wel vaak geadviseerd. Maar een babymaag volgooit leidt niet altijd tot een langslapende baby. De voeding kan zwaar op de maag vallen, ze kunnen buikpijn van krijgen, krampjes, noem maar wat. Probeer zelf een hele stevige maaltijd te eten NET voordat je de nacht in gaat. Word je ook niet vrolijk van
Ik heb net met het cb gebeld. Zij adviseren vooral niet nog meer te geven. In plaats van zoveel mogelijk voeden op verzoek adviseren ze een schema van: 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 22:30u aan te houden. Snachts hoef ik hem natuurlijk niet te wekken om om 3uur te voeden, maar dan zal hij zelf wel een keer komen. Ook heb ik weer een nieuwe speen gekocht, waar hij volgens 2 verkoopsters meer werk aan heeft, de 123 speen van difrax. Ik heb hem net vergeleken met de standaardspeen van difrax, die ik al had. Maar volgens mij is het kleinste gaatje vergelijkbaar met de standaardspeen. Weer 4 euro voor niets uitgegeven dus, en nog altijd geen juiste speen. Wordt ik nou zo moe van!
Tsjaa en dan is t nog maar de vraag of je kindje het red...4 uur tussen de flessen... Denk het eerlijk gezegd niet... Doe wat JIj goed vind voor je kindje en niet een ander... Ik heb ook een 1.2.3 speen van difrax maar daar ging het nig sneller mee als de s speen.. Je kan ook tussendoor zn luier verschonen... Dan rek je ook weer een beetje En tsjaa ik heb persoonlijk geen goeie ervaringen met t cb bellen... Want je krijgt iemand aan de tel die helemaaaal niks van jou kindje weet... Ik heb ook een paar x gebeld.. En kreeg echt doelloos advies... Kijk naar je kindje
Ze hebben je verkeerd geinformeerd, kleinste gaatje van 123-speen is GROTER dan S-speen. (standaard speen). Als je hem echt wilt laten werken moet je naar andere fles toe: Dr Brown fles met prematurenspeen + breastflow flessen. Daarnaast heeft CB echt geen kaas gegeten van regeldagen, ik zou gewoon goed naar je kind kijken. Voor de hoeveelheid is de volgende rekensom een goede indicatie: 150cc aangemaakte voeding per kg gewicht per dag. Met een absolute max van 1 liter voeding (30 schepjes)