ritme voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door adamas, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adamas

adamas Lid

9 aug 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is 3 maanden en krijgt borstvoeding op verzoek. Inmiddels krijgt ze 6 voedingen op een dag en begint er min of meer een ritme in te komen; de laatste voeding is rond 21-22 uur en daarna slaapt ze door tot een uur of 6. Overdag zit er meestal 3 tot 3,5 uur tussen de voedingen.

Nu ga ik bijna weer beginnen met werken en dan moet dochter om half 9 op de creche zijn. Wat is nu handiger; haar daar bij aankomst voeden (dus al na 2,5 uur) of om te wachten totdat ze zelf aangeeft honger te hebben en haar door de leidsters op de creche te laten voeden.

Als ik haar zelf niet voed, moeten er op de creche 3 voedingen worden gegeven (rond 9:00, rond 12-1 uur en rond 15-15:30 uur) en moet ik dus 3 keer kolven.

Van de andere kant komt er steeds meer tijd tussen de voedingen te zitten en hoop ik terug te gaan naar 5 voedingen, waardoor ik dus ook minder vaak hoef te kolven. En als ik haar dan al na 2,5 uur voed, schop ik dit helemaal misschien in de war.

Wat is nu handig?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Beide opties zijn prima. Probeer ze allebei eens uit en je weet wat je het beste bevalt.
    Na een paar weken is de situatie alweer een beetje anders en drinkt ze misschien sowieso pas om 10 uur, of wordt ze 's morgens een uurtje eerder wakker.
    Succes
    Linda

Deel Deze Pagina