Oude handkolf gebruiken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Gwn, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemiddag,

Mijn moeder kwam laatst aanzetten met de handkolf die zij nog gebruikt heeft destijds, voor het laatst dus zo'n 27 jaar geleden... Simpel ding: glazen stuk met opvangreservoirtje zeg maar, en rubberen (ofzo) ballon eraan om in te knijpen voor het vacuum. Nu is mijn vraag... kan ik deze nog gebruiken? Zo ja, hoe moet hij schoongemaakt/gesteriliseerd worden?

Op den duur, als ik weer ga werken, wil ik een elektrische kolf aanschaffen, maar stel nu dat het niet zover komt met de borstvoeding, dan is het zonde om die nu al te kopen en dan niet te kunnen gebruiken, maar ik wil wel langzaam aan proberen beetje te kolven voor die tijd.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Doe jezelf dat alsjeblieft niet aan. Die dingen zijn echt uit de tijd en zeer borst-onvriendelijk! Bovendien zal het rubber niet meer in bruikbare staat zijn.
    Als je op termijn een electrische wilt kopen doe jezelf dan u alvast dat plezier. Kijk eens via google naar de Ameda pomp. Een wat minder duur merk maar voldoet goed. Alleen via internet te bestellen.

succes
    Linda

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Beste Linda,

Bedankt voor de reactie. Ik had inmiddels ook al ergens een reactie gevonden dat deze kolfen sterk afgeraden worden, al zijn ze zelfs met google nauwelijks te vinden :).
    Leuk dat je de Ameda aanraadt, want die heb ik net vanmiddag besteld.

Share This Page