Beste Linda of Ilse Tijdens mijn zwangerschap ben ik tussen de 25-30 kilo aangekomen. Na de bevalling is er helaas behoorlijk wat blijven plakken en dan vooral op mijn buik. Ondanks de borstvoeding en gezond eten viel ik de eerste drie maanden nauwelijks af. Nu ben ik sinds een anderhalf week gestopt met het eten van suikers. Meteen zeer rigoreus, niet alleen laat ik snoep, koek etc. staan, maar ook alle pakjes en kant en klare sausjes waar een vorm van suiker in verwerkt is. We maken alles vers en eten heel veel groentes en fruit. Ik eet gewoon normale hoeveelheden (ong. gelijk aan de richtlijnen van het voedingsschema voor bv-vrouwen) en ben verder niet op dieet. Lijkt me hartstikke gezond en ik voel me ook erg goed. Alleen nu val ik af en niet zo klein beetje ook. Ik stond vanochtend op de weegschaal en ben in anderhalve week 2.5 kilo kwijtgeraakt. Mijn melkproductie lijkt er niet onder te lijden, maar hoe zit het met afvalstoffen? Ik neem aan dat mijn dochter nu deze afvalstoffen heeft binnengekregen. Hoe schadelijk is dit en wat is nu eigenlijk het gevaar hiervan? Wat kan ik nu het beste doen? Je zou bijna zeggen dat ik weer moet gaan snoepen om niet teveel af te vallen . Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Trees
Hoi trees, Ik denk dat dit wel kan. Jij eet voldoende gezonde voeding, maar verbruikt op dit moment meer energie dan je tot je neemt. Hoeveel afvalstoffen er precies vrijkomen bij het afvallen weet ik niet, maar het lijkt me dat het op deze manier wel heel verantwoord is. Rigoreus dieten tijdens de borstvoeding wordt inderdaad niet aangeraden, maar daar valt dit denk ik niet onder. Misschien gaan de volgende kilo's wel iets minder snel Succes Linda