peuter eetschema kdv

Discussion in 'Voeding' started by Ikdus, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Dag mama's,

Vandaag gaat mijn dochter mee doen met het eetschema van de peuters.
    Dat houdt in
    09:30 fruit
    11:30/12:30 lunch
    15:00 koekje
    16:30 brood
    Brood en fruit deed ze al mee, koekje soms als ze wakker was.
    Ik vind het heeel leuk dat ze nu met de grote kindjes misschien gaat mee doen qua eten.
    En ik vroeg aan de leidster hoe doen ouders het thuis dan, eten hun kindjes twee keer warm of is dit de enige warme maaltijd. Leidster gaf aan dat vaak niet meer thuis warm wordt gegeten en voor een baby is dat ook niet nodig 2x groentes.

Maar nu ben ik op zoek naar ervaringen van jullie ? Ene kant vind ik het jammer dat ze bij ons thuis alleen een toetje krijgt tijdens opvang dagen. Maar andere kant rond 1 jaar is het vooruitzicht dat ze wel mee eet met de rest van de groep.

Maar wat doen jullie als jullie kids flink warm hebben gegeten, bieden jullie een tweede keer warm eten aan ?
    En op de niet opvang dagen eet ze dan ook volgens opvang schema of het thuis schema ?

Fruit geef ik wel volgens kdv schema. Brood soms ligt eraan of we op pad gaan of wamneer ze fles gehad heeft/slaapt. Dus kom maar op met de ervaringen.

En excuus alvast als het onder het verkeerde subforum staat gaat nml over beide he eten en kdv haha.

Groetjess

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ben je Nederlands of Belgisch? In Belgie eten ze op het KDV geloof ik warm tussen de middag. In NL geloof ik vaker brood.

Net is net wat je wilt. Ik kan me voorstellen dat als je bv om 17u je dreumes ophaalt het ook fijn is ze enkel een boterham te geven en een flesje en dan naar bed, KDV is toch vaak vermoeiender als thuis!

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nederlands.
    Het ligt eraan hoe ze geslapen heeft op de opvang, slecht slapen is vaak alleen toetje want groentes eet ze dan maar paar hapjes. Dus in dat opzicht is het zeker handig. Maar vaak genoeg kan ze gewoon beide eten.
    Op een thuisblijf dag slaapt ze vaak eindelijk rond 4 a half 5 tot half 7 en dan ligt het eraan wanneer ze flesje heeft gehad en hoe wakker ze eigenlijk is. Heel vervelend soms dat wisselvallige slaapjes van dr.

4. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    BIj ons op het kdv kun je kiezen of je je kind 's avonds wilt laten mee-eten (tegen betaling krijgen ze dan een verse warme hap). Wij doen dat nooit, we eten gezellig thuis. Als er op een dag veel kinderen zijn die mee-eten (vaak is dat al rond een uur of 5) krijgen de kinderen die thuis eten wel een paar stukjes rauwkost ofzo. Mijn kind raakt daarvan niet vol en eet thuis vrolijk een groot bord leeg.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Oh hier is het gratis en ook geen keuze mogelijk uit eindelijk.
    Omdat mn dochter wisselvallig slaapt vind ik het wel prettig dat ze op t kdv (3dagen)groentes eet. Vooral als je onverhoopt ergens na toe moet.
    Ik laat het zo en als ze 1 is geweest zien we wel verder of ze 2 keer groentes op een dag zal eten. In ieder geval zal ze samen met ons zitten :).

Share This Page