Hallo dames, Mijn dochtertje van bijna 4 maanden krijgt nu nog een combinatie bv Met kv. S nachts, s morgens en in de middag krijgt ze nog bv, de rest fv. Nu is het zo dat de tijden erg wisselen...s morgens wordt ze na een nachtvoeding tussen 3 en 5, tussen 6 en 8:30 uur wakker en wil dan drinken, prima natuurlijk....maar zo kom ik in de avond altijd op een andere tijd uit voor ze naar bed gaat. De ene keer wil ze rond 5 uur de fles de andere keer rond 19 uur. Ik wil graag voor haar een duidelijk bedritueel, met evt. Badje, pyama aan, flesje en naar bed. Maar dit komt zo steeds op een andere tijd....hoe doen/deden jullie dit?
Mijn dochtertje had ook een sterk wisselend ritme zolang ik nog bv gaf. Ook toen ik het net als jij combineerde met fv. Ik denk dat het een beetje inherent is aan de bv... ik geef nu volledig fv en nu heeft ze een mooi vast ritme.
Dat denk ik inderdaad ook, en dus ook dat ik geduld moet hebben. Het komt ook omdat ze een paar weken geleden in het ziekenhuis heeft gelege ivm reflux en continu huilen, daar weten ze het een deel aan gebrek aan ritme...daar een strak ritme toegepast, waarna het ook beter ging. Thuis zijn we hier snel vanaf gestapt omdat het niet bij haar paste en de situatie thuis anders is als in een ziekenhuiskamertje. Maar nu is er dus nog steeds geen regelmaat, maar ik heb er denk ik zelf meer last van als mijn dochtertje we hebben de adviezen van het ziekenhuis ook te strak opgevolgd, merk ik, maar in zo'n situatie neem je alle adviezen voor waar aan, zeker omdat het ook ons eerste kindje is.