Vind het moeilijk, mijn kleine heeft nooit heel veel gedronken, volgt haar eigen lijn en deze is altijd prima geweest, maar soms twijfel ik wel als ik hier hoeveelheden ziet staan...maar ik kan het toch niet dwingen ? Ze heeft altijd op verzoek gehad (borstvoeding). Schema ziet er nu als volgt uit : 06:00 wakker, nog wat laten pruttelen 06:45 fles 200cc, drinkt maar 100 / 140 cc 07:00 boterham met smeerkaas (nog geen volledige boterham) 08:00 naar bed 09:30 fruithap (verschillend, ene keer half potje dan weer helemaal) 10:30 / 11:00 fles 200cc, drinkt maar 100 / 170 cc 12:45 naar bed 15:00/15:30 fles 200cc, drinkt maar 100 / 120cc 17:00 warme maaltijd 17:30 toetje, yogurt of danoontje 18:00/18:30 naar bed : fles 200cc, drinkt maar 100/ 170 cc Heel soms komt ze nog einde van de avond voor een voeding, of anders midden in de nacht. Ik ben wel sinds kort de avondfles de Forte gaan geven, zodat ze wat meer voldaan is en beter gaat slapen, moet zeggen dat dit in haar geval wel beter werkt, alleen vraag ik me dus ook af of het wel goed is omdat ze dan toch niet te weinig krijgt ? De BIJvoedingsmaaltijden zijn nog géén volledige natuurlijk. Sta open voor jullie adviezen Ter info:door BIJvoeding ben ik vanaf haar 7 maanden helemaal overgestapt of fles ipv borstvoeding dit was dusdanig teruggelopen dat zij niet meer tevreden was, ik had op dat moment niet de fut om het weer op te krikken, heb er nu inmiddels vrede mee, heb haar 7 maanden het beste mogen geven.
Hoi, ons schema zie eruit als volgt: 7.00/8.00 fles 200cc 9.30 even slapen 10.30 fruit ene x helemaal andere x een beetje 12.00 boterham en flesje sap 15.00 koekje 17.00 avond eten groot potje en een toetje na 18.00 slapen en al slapend geef ik dr nog een flesje van 200cc rond 19.00 / 19.30 De rest van de dag drinkt ze sapjes tussendoor ! Als je meisje niet om meer vraagt of wil is het goed, alleen wel rot dat ze eind van de avond of in de nacht komt. Misschien is dat een gewenning geworden ?
Ik vind dat ze meer dan genoeg binnenkrijgt. Misschien iets te veel waardoor ze haar flesjes niet helemaal leegdrinkt? Estelle's schema ziet er zo uit: 's ochtends een flesje van 200cc en 2 uur later fruit 's middags rond een uur of 3 weer een fles van 200cc en tussendoor wel eens een klein stukje brood of een stukje liga rond een uur of 6, krijgt ze een warme maaltijd en rond 22:00, als ze gaat slapen, krijgt ze haar laatste fles van 200cc krijgt jouw dochtertje nog ander vocht binnen naast de flessen melk? Estelle drinkt echt alleen melk ze wilt absoluut geen water of sap drinken. Als ze een keer haar flessen niet leeg drinkt, dan geef ik haar in haar slaap nog wel eens een extra flesje melk, dan drinkt ze namelijk wel. en trouwens... het was een beetje moeilijk lezen met die kleine lettertjes maar: fantastisch dat je haar 7 maanden lang borstvoeding hebt gegeven!
Bedankt voor jullie reactie's. @Gabje 20 : Gewenning zal het niet zijn denk ik, want vanaf week 6 sliep ze door, totdat ze met 6 maanden voor het eerst naar de creche ging, toen was het foute boel om het zo maar even te bewoorden. Heel het ritme lag op zijn gat. @Manouk : Nee mijn meisje drinkt ook enkel melk, diksap moet ze ook niet. Ik zie dat jou kindje de eerste fles wel gelijk al lekker drinkt, maar dat doet de mijne dus ook niet. Ze heeft altijd al wel minder cc's gedronken als dat ik altijd van andere mama's las hoor(woog haar wel eens voor en na een voeding omdat ik borstvoeding gaf wilde ik dat zo nu en dan wel eens checken), ze doet het er verder prima op volgens het cb ook, kijk het is geen flinke, ze zit op 6,5 kg en 65 cm, 3 weken te vroeg geboren(geboortegewicht 2900).
Dat had ik ook. Ik heb van alles geprobeerd. Warm sapje, koud sapje, water, lauwe thee, koude thee maar ze wilde niks. Ik probeerde het in de fles waar ze normaal melk in krijgt, in een sapflesje met een antilekbeker......... Ik heb toen geprobeerd of ze het van een lepeltje wilde om te kijken of ze het vies vindt. Nou, diksap vindt ze wel lekker! Toen heb ik haar een bekertje zonder tuit aan de mond gezet en daar wilde ze wel slokjes uit. Vervolgens weer de flessen en antilekbekers geprobeerd, maar die wilde ze niet. De oplossing was een tuitbeker zonder antilek, daar stroomt het sapje ook gewoon uit. Ik moet er wel bij blijven omdat ze de beker rustig ondersteboven houdt, maar ze drinkt tenminste!
bij mijn cb zeiden ze dat ik nu max 500 ml fv moet geven nu is kailynn nog maar 6.5 maand ons schema 8.00 uur 210/7 fv 10.30 fruithap 150 a 200 gram 13.00 hal;ve boterham en sap 15.30 fles 210/7 en koek 17.30 groente 150 a 200 gram 20.00 210/ 7 fv met nutrix zelfs nu drinkt ze de flessen niet goed leeg.