hallo, onze dochter is nu bijna drie maanden en overdag slaapt ze vanwege onrust ingebakerd. Dit werkt goed ( na lang doorzetten...) Maar nu vraag ik me af: ik moet het gaan afbouwen voordat ze zich kan omrollen... Nu had ze laatst al een dag ( wellicht toeval hoor, weet niet hoe snel dit kan) mar dat ze zich op de zij rolde. Mijn vraag is nu:vanaf welke leeftijd bouw je het inbakeren af? heeft iemand tips om het inbakeren af te bouwen? Ervaringen met de puckababy?? sites waar je evt. de puckababy goedkoop kan bestellen?? groetjes, Nie
Wij gebruikten ook de pacco ivm onrust. Na de 4 mnd inentingen is ze er nu helemaal van af. Na de inenting mocht ze niet ingebakerd worden en dit hebben we eigenlijk zo gehouden, maar dat vroeg je niet..... Ons is verteld dat je het afbouwen het beste kunt doen door bijv. eerst 1 armpje niet in te bakeren, dan de andere een keertje niet inbakeren. Daarna allebei niet inbakeren en dan helemaal niet meer. Eventueel konden we 's nachts nog wat langer inbakeren en dan overdag niet meer. Dus in de nacht wat later beginnen met afbouwen. Dan zou ze het ook al wat gewend zijn omdat ze overdag al niet meer ingebakerd word. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, en anders kun je het natuurlijk ook altijd op het cb navragen. Ik weet niet hoe jouw cb is, maar misschien hebben zij nog wel andere tips voor je.... succes ermee!!
Ik weet niet of een puckababy een beetje hetzelfde is, maar daar zijn wij vandaag mee begonnen met afbouwen. Vanmorgen en vanmiddag hebben we zijn beide armen eruit gehaald. Nou dat was drama. Hij heeft ongeveer iedere minuut dat hij in bed lag, gehuild...we hebben hem dus net ook met zijn handjes IN de puck gelegd voor de avond en nacht. anders raakt hij oververmoeid. Echter krijgt hij morgen zijn 2e serie prikjes dus dan mag het weer 2 dagen niet ivm kans op koorts. Ik lees dus graag even mee, voor eventuele tips. Voor de puckababy heb ik wel eens gehoord dat je sokjes over de handjes kunt trekken zodat ze toch dat gevoel krijgen van stof. Ik denk dat ik dat morgen overdag maar eens ga proberen!
Hier met traditionele doeken ingebakerd. Maar ontbakeren nog geen succes, en sinds dit weekend rolt hij en . Ik doe nu 1 armpje uit zijn slaapzak en het andere armpje er in, wissel wel al af en toe af. In de nacht na een drukke dag (of een dag waarin slapen niet zijn hobby is, en die zijn er nogal veel) nog beide armpjes erin. Beide armpjes eruit is nog geen succes, dan denkt hij dat hij "mag" gaan spelen in bed om na een half uurtje te gaan huilen omdat hij zo moe is.... @Heppiedepeppie. Het is erg goed om te oefenen na de inenting (hoewel ik hier dan wist dat hij door de inenting zeker goed sliep) Maar de puck is zo dun, daar mogen ze na de inenting nog gewoon in tenminste aldus het CB hier, een slaapzak is veel dikker. Maar oefenen, kun je niet snel genoeg mee beginnen om drama's te voorkomen.
We hebben onze Jesse ingebakerd vanaf 2 maanden ivm wapperende handjes... Met 5 maanden ongeveer zijn we gaan afbouwen met de Pacco Plus.. Die heeft ritsjes op de schouderhoogte zitten waardoor je de armpjes kan doen.. Eerst de ene, als dat goed gaat de andere erbij.. Zo waren wij in 10 dagen ontbakerd Na die 10 dagen hebben we Jesse in een gewone slaapzak gelegd en dit ging gelijk goed.. Suc6 ermee!
bedankt allemaal voor de reacties. Ons meisje slaapt alleen overdag ingebakerd, 's nachts slaapt ze gewoon in een slaapzak en dat gaat goed. maar idd, na de prikjes i shet overdag drama met slapen. We hebben inmiddels de pacco plus besteld, hoop dat het lukt met uitbakeren.... groetjes, Nie
Ik ben pas met 3 maanden gaan inbakeren. Mijn dochter is nu 4 maanden en ik ben nog niet van plan te stoppen. Tegen het omrollen heb ik aan beide kanten van haar lichaam, op de deken, een opgerolde handdoek. Zo ligt ze lekker ingepakt en kan ze geen kant op.
Ik ben nu bezig met afbouwen, ik heb hem overgedaan naar een combisleeper(werkte bij mijn oudste zoon ook). De eerste paar keer waren drama=niet in slaap kunnen vallen. Geen gedoe van gemaakt, na een half uurtje doek weer om en volgende keer(alleen met dagslaapjes) weer proberen. Nu slaapt hij vandaag al voor de 2e keer zonder doek, dus ik heb goede hoop dat de 'langzaam laten wennen-techniek' zinvol is.