hoi ik weet dat ieder kind anders is maar het zit me toch dwars ik heb een zoon van 4wkn en het lijkt steeds erger te worden met het slapen en voeden (ik geef alleen BV) heb een dag bijgehouden: hij kwam om: 07,00-10,00-13,00-16,00-19,30-00,30-05-00-07,30 er zit zo ong. een regelmaat van 3 uur overdag en savonds 4-5 uur maar dit was een lucky day want hij komt ook wel eens om 00uur dan weer om 2uur en dan om 4uur en dan 7,30 bv maar na het voeden slaapt hij niet direkt het duurt ook savonds toch min.1uur en soms wel anderhalf tot heel soms 2uur voordat hij in slaap komt is dit allemaal normaal en moet ik er niet teveel van verwachten qua tijden in de avond/nacht uren ?? ander vraag mn borsten waren in het begin hard gevoelig/pijnlijk als het weer tijd was om te voeden en anders zag je zo de druppels van zelf komen gebruikte ook borstcompressen maar de laatste tijd zijn ze slapper het lijkt of ze niet vol worden ik voed op verzoek en dat is nog steeds toch om de 3 uur zo ongeveer maar hij lijkt soms niet tevreden hij trekt dan aan mn tepel en het aanhappen aan mn zachte borst vind hij (en ik) soms ook moeilijk als ik erin knijp komt er wel druppels melk uit zie ik we hadden afgelopen dag plasluier-poepluier-plasluier-poepluier- plasluier-plasluier-plasluier (ja heb alles zitten bijhouden ) we zijn geboren met 3750 gram met 4dgn was dat 3726gr op dag 8 was het met kleertjes 4150 gr. daarna niet meer gewogen we gaan vrijdag weer voor controle wat zou de reden kunnen zijn ?? en is de melk dan ook echt op ?? bedankt voor het lezen van mn lange verhaal en alvast voor antwoord
Wat betreft je eerste vraag.......ja het is normaal. Vooral bij Bv kunnen ze de ene keer op 8 voedingen uitkomen en vervolgens hebben ze er meer nodig. Ook het moeilijk in slaap komen 's-avonds is niet ongewoon. Ze verwerken dan juist vaak de prikkels die ze overdag hebben gekregen. Dat je borsten nu zacht aanvoelen zegt niets over de hoeveelheid voeding. Het kan zo zijn dat je kleintje een grotere behoefte heeft en zich vaker meld. Het beste is om daar aan toe te geven.....er wordt dan meer gevraagd dus er gaat dan ook meer aangemaakt worden. Het gewicht dat gewogen is met kleding zegt mij niet zoveel. Kleertjes wegen vaak meer dan je denkt. Maar aan de plas en poepluiers te zien gaat de voeding hardstikke goed. Ilja